News & Views

Kampaň týdne: Peruvian Ministry of Health, The Life Saving Soap Opera /

Peruánské ministerstvo zdravotnictví upravilo zápletky v telenovelách, aby navýšilo počty dárců orgánů

Peru má nejmenší množství dárců orgánů ze států Latinské Ameriky - podle Ministerstva zdravotnictví připadá v Peru na jeden milion obyvatel pouze 1,6 donora. 

Nejpopulárnějším televizním formátem na celém území Latinské Ameriky jsou telenovely. Tyto pořady mají v Peru v rámci regionu jednu z nejvyšších sledovaností. Pokud zemře hlavní postava seriálu, informují o tom celonárodní zpravodajské relace a další média.

Aby Peruánské ministerstvo zdravotnictví upozornilo na důležitost darování orgánů, spojilo se s agenturou Circus Grey z Limy a vznikla The Life Saving Soap Opera. Ve spolupráci s peruánskou televizní sítí América Televisión upravila agentura scénáře dvou nejpopulárnějších telenovel jedné televize a vytvořila příběh o darování orgánů. 

Pravidelní diváci seriálu Ojitos Hechiceros 2 byli svědky toho, jak jeden z hlavních hrdinů Yair zemře a daruje svou ledvinu. Tuto ledvinu posléze získává Lorenzo, hlavní postava telenovely Sres. Papis, kterému tak první hrdina zachrání život. 

Výsledky / V případovém videu kampaně agentura tvrdí, že „popkulturní křížení“ vykázalo dosah osm milionů a zvýšilo dárcovství orgánů o 200 %. Během prvního týdne po spuštění kampaně zachránili dárci orgánů život jedenácti pacientů.


Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Do platformy Contagious I/O neustále přidáváme analýzy jako je tato, stejně tak rozhovory o strategiích, články o nových technologiích, případové studie značek a reporty posledních trendů. Pokud o ní chcete vědět víc, případně si chcete do databáze zařídit přístup, klikněte sem.

Contagious Insight

Uzurpace kulturního šumu / V Peru telenovely ovládají hlavní televizní vysílací čas. To z nich dělá ideální prostor pro přenos sdělení k masovému publiku. Méně zajímavé téma, jako je dárcovství orgánů, však nemá reálnou možnost zaplatit si blok v reklamních pauzách. Díky zakomponování sdělení do samotného děje seriálu, o který se diváci přirozeně zajímají a do kterého jsou zapojeni, kampaň promluvila k širokému publiku a zajistila si jeho absolutní pozornost.  Sdělování důležité zprávy prostřednictvím zábavy - vyprávění příběhu představuje efektivní způsob, jak si zajistit, aby bylo publikum vnímavější. Kampaň připomíná iniciativu Portugalského krevního a transplantačního centra The Walking Dead Blood Store, které dárce krve odměňovalo upomínkovými předměty ze seriálu televize Fox The Walking Dead. Kampaň se podobá také iniciativě Pay with Blood, díky níž mohli lidé výměnou za darování krve získat lístek na transylvánský hudební festival Untold. Tato kampaň vznikla v rámci spolupráce festivalu a Rumunského národního institutu pro transfuze krve.  Z pohledu dosahu bylo rozhodnutí využít rovnou dvě telenovely chytré hned ze dvou důvodů. Zaprvé, dva televizní seriály sleduje dohromady víc lidí než jeden. A zadruhé, ještě nikdy předtím nedošlo k propojení scénářů. Tato novinka v podobě sebeuvědomění a zastřešení děje, který stírá hranice mezi fantazií a realitou, upoutala pozornost diváků takovým způsobem, kterého by jednoduchá změna děje pouze v jedné telenovele nedosáhla.  Polidštění dárcovství orgánů / Důvody, proč se lidé rozhodnou, že své orgány nedarují, se těžko překonávají. Ať už jde o strach, přecitlivělost, dezinformace, náboženství - nebo vše dohromady. Výzkum britské národní zdravotnické služby zjistil, že 80 % Britů dárcovství orgánů podporuje, ale pouze 49 % lidí o tématu někdy mluvilo. Také podle Guardianu 90 % Britů tvrdí, že dárcovství orgánů podporují. Registrovaných dárců je ale pouhá třetina. Oba zdroje tvrdí, že rozdíl mezi vnímáním a realitou hraje velkou roli. V roce 2014 se problémem zabýval magazín The Atlantic, který citoval studii, podle které „více než polovina účastníků získávala informace o dárcovství orgánů z televize“. V tomto případě šlo o americké nemocniční drama Grey's Anatomy a daná studie je pouze jednou z těch, které přinesly důkazy o tom, že „fiktivní lékařská dramata mohou ovlivnit naše postoje vůči lékařským profesionálům“.  Ať už si byli v Circus Grey při vymýšlení telenovely zachraňující životy tohoto jevu vědomi nebo ne, moc a vliv fiktivních televizních postav využili k popularizaci dárcovství orgánů úspěšně. Odstranění anonymity procesu a poukázání na pozitivní účinek, který dárcovství na příjemce orgánu a pokračování jeho života má, stejně jako vyprávění příběhu za pomoci milovaných fiktivních hrdinů, jejichž životy sledují miliony lidí, bylo mnohonásobně efektivnější než prezentace případu z reálného života s neznámým anonymním protagonistou. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout