News & Views

Kampaň týdne: Reclame Aqui, The Contract Translator /

Brazilská organizace pro ochranu spotřebitelů Reclame Aqui sestavila AI nástroj, aby lidem pomohla rozluštit smlouvy

Reclame Aqui každoročně obdrží na čtyři sta tisíc reklamací od zákazníků, které zmátly nebo v omyl uvedly smlouvy napsané složitým právním jazykem. 

Ve spolupráci s Grey Brazil vytvořila společnost The Contract Translator - nástroj řízený umělou inteligencí, který interpretuje právní jazyk a překládá ho do hovorové mluvy. Umělá inteligence umí rozpoznávat více než půl milionu právnických obratů, z nichž identifikuje a vybere klíčové informace. Za použití slovního vzorce propojuje nástroj právní věty s jejich hovorovými verzemi a nabízí okamžité „překlady“. Nástroj pracuje v neutrální síti s implementovanou iniciativou MIT’s Open NMT (neurální strojní překlad), využívá software PyTorch a kódování proběhlo v Python. 

Překladač můžete použít buď pomocí vyfocení textu, manuálně vepsáním, nebo přímým nahráním souboru do aplikace, jejíž součástí je funkce, která má uživatele upozorňovat na možná rizika, jako jsou pokuty nebo dlouhodobé závazky. K aplikaci se nejdříve dostalo osm set tisíc zákazníků, kteří si stěžovali na zavádějící smlouvy. Díky jejich pozitivní zpětné vazbě se následně Reclame Aqui rozhodla nabízet aplikaci v Google Play a v App Store

18.7. 2019 / Contagious obdržela zprávu, že porota kategorie Mobile na Cannes Lions 2019 aplikaci během závěrečné debaty testovala a dospěla k závěru, že nefunguje tak, jak slibuje.

Adriano Matos, CCO Grey Brasil, který rovněž byl rovněž členem poroty (ale podle protokolu se debaty nezúčastnil), odpověděl: „Od poroty jsem se dozvěděl, že Contract Translator testovali a (vetšinou) fungoval dobře (s přihlédnutím k tomu, že je to technologie v raném stadiu vývoje založená na strojovém učení. Čím víc se bude využívat, tím víc se bude postupně zlepšovat, podobně jako když začínal Google Translator). Projekt porotu ohromil, zároveň ji ale rozdělil na dva tábory a přinutil tak jejího předsedu, aby vyřkl rozhodující slovo.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Reakce na stěžejní problémy zákazníků / Většina z nás se někdy setkala s rozvláčným právním jazykem, který podává jednoduché informace složitě a nesrozumitelně. To dělá z Překladače smluv světový nástroj. Postavením právního jazyka do opozice s hovorovou mluvou Reclame Aqui soucítí s nelehkou situaci běžného zákazníka, kterému dělá potíže dokumentům psaným řečí právníků porozumět, a zdůrazňuje ji. Namísto pouhého uznání problému využívá společnost data, která má k dispozici (tady jde o stížnosti uživatelů na nesrozumitelné smlouvy) a odpovídá praktickým řešením.  Existuje už mnoho aplikací, od Google Překladače po Word Lens, které zajistí překlad textů v reálném čase. Reclame Aqui demystifiuje právní slang a tím demokratizuje vztah mezi uživatelem a firmou. Kromě vytváření pocitu, že je se zákazníky na jedné lodi, staví tento nástroj organizaci do pozice dostupného a autoritativního zdroje spolehlivých informací a řešení.  Držet se brandu / Tato iniciativa je užitečná pro značky jako je Reclame Aqui. Takové, co mají za sebou náročnou historii. Ať už šlo o kampaň cílenou na politiky, aby se ve prospěch daňových poplatníků vzdali svých nadbytečně nalétaných mil, o upozorňování na korupci či o protest proti nekalým zákaznickým praktikám. Pro Reclame Aqui je jako pro místo, kam se slétávají stížnosti zákazníků, důležité, aby se držela své reputace odpovědné a nestranné organizace, která prosazuje hodnoty těch, kteří se na ni obrací. Zatímco její dřívější iniciativy zaujímaly přímější postoj (veřejné upozorňování na nekalé praktiky politiků nebo kampaň za legislativní změny), Překladač smluv je v otázce snahy o demokratizaci a vzdělávání méně explicitní. Aplikace, kterou případové video popisuje jako „zbraň proti velkým korporacím“, vybavuje uživatele nástrojem, který mu pomůže rozluštit komplikovaný jazyk právníků a tak staví hrací pole zákazníků a firem na stejnou úroveň. Redukcí deseti stran dokumentu plných textu na jednu stranu přímočarých, jednoduchých termínů Reclame Aqui pečlivě ukazuje, pravou podstatu právního jazyka: příliš rozvláčná, nepřímá a technická forma jazyka, kterou mohou korporace používat (a používají), aby si vytvořili odstup a chránily samy sebe před zákazníky. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout