News & Views

Kampaň týdne: WaterWipes, #ThisIsParenthood /

Značka produktů pro péči o dítě vyvrací tabu a nereálné představy o rodičovství

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Značka dětských vlhčených ubrousků WaterWipes spustila globální kampaň #ThisIsParenthood. Zaměřuje se v ní na zážitky reálných rodin z prvního roku jejich rodičovství.

Londýnská kreativní agentura The Brooklyn Brothers vytvořila ve spolupráci s režisérkou nominovanou na filmovou cenu BAFTA Lucy Cohenovou intimní filmovou sérii, která „chce zbořit tabu a normalizovat upřímnou debatu o rodičovství“. V tiskové zprávě to uvedla společnost WaterWipes.

Vznikl

Reklamní kampaň značky WaterWipes autoři vytvořili v reakci na globální studii, která zjistila, že více než polovina z třinácti tisíc dotázaných rodičů měla v prvním roce rodičovství dojem, že selhává.

https://www.youtube.com/watch?v=qH7DfP-lcio

Kampaň se objevila také ve vlakových stanicích napříč Spojeným královstvím a na jednom z reklamních panelů na newyorském Times Square. WaterWipes kromě toho spolupracovala s influencery z řad rodičů, kteří pomohli její obsah rozšířit na sociálních sítích.

Jedná se o vůbec první kampaň, kterou značka od svého vzniku v roce 2016 vytvořila.

„Kampaň ukazuje na to, že ohledně rodičovství máme být jednoduše upřímní,“ uvedla marketingová ředitelka WaterWipes Cathy Kiddová pro časopis Marketing Week.

„Nejdůležitějším bodem kampaně je skutečnost, že až příliš rodičů na celém světě – nehledě na kulturu, etnický původ nebo pohlaví – si myslí, že od nich okolí očekává, že v momentě, kdy se stanou rodiči, budou přesně vědět, jak na to. Chceme tento mýtus vyvrátit a zahájit otevřenější debatu,“ dodala Kiddová.

Do platformy Contagious I/O neustále přidáváme analýzy jako je tato, stejně tak rozhovory o strategiích, články o nových technologiích, případové studie značek a reporty posledních trendů. Pokud o ní chcete vědět víc, případně si chcete do databáze zařídit přístup, klikněte sem.

CONTAGIOUS INSIGHT/ Reálný a ryzí/ WaterWipes není první značkou dětských produktů, která se zaměřuje na méně známé aspekty narození dítěte a rodičovství: kampaň značky Mothercare propagující produkty s názvem Body Proud Mums oslavuje těla matek po porodu - téma, jemuž se mainstreamová média nevěnují. Kampaň firmy Johnson’s z roku 2012 You’re doing OK, Thank You, Mom od P&G z roku 2016 nebo kampaň Dove Real Moms z 2017 – ty všechny usilovaly o vylíčení “reálných” matek. Kvalita kampaně #ThisIsParenthood spočívá v její surovosti, čímž se od ostatních liší. Videa s nádechem dokumentů režírovala Lucy Cohenová, která se dříve věnovala tématům jako sebevražda, úzkost nebo poruchy přijímání potravy. Zobrazuje v nich obyčejné rodiny z různých socioekonomických vrstev, tedy naprostý opak reklam plných herců a vylepšených záběrů smějících se miminek. Příběhy jsou samy o sobě v rozporu s tradičním způsobem propagace výrobků péče o děti: rodiče nabízí zkušenosti ohledně světlých a stinných stránek prvního roku rodičovství z první ruky – od problémů matek s vytvořením pouta se synem, po snahu o vyvážení rodičovských povinností mezi oběma rodiči. Místo roztomilých záběrů spících miminek je v reklamách zmatek: inkubátory, jizvy po porodu císařským řezem, opruzeniny a rozlité příkrmy. Upřímná kampaň cílí na publikum důvtipných rodičů, kteří mají po krk „instamatek”, které na sociální sítě zveřejňují obsah způsobující zkreslené představy o mateřství. Online komunity jako Mumsnet jsou plné výhrůžek rozčilených matek. Je zde častá kritika instagramových influencerů, kteří dostávají zaplaceno za propagaci kojeneckých produktů, ale jejich obsah bývá klamný, zavádějící nebo dokonce neetický. Marketing pro matky/ Zatímco se značky snaží být reprezentativnější, tradiční, stereotypní způsob vnímání mateřství pomalu zastarává a u publika už příliš nerezonuje. Jak v roce 2015 napsala zakladatelka Mumsnet Justine Robertsová: „Průměrné matky jsou zobrazovány necitlivým a nevhodným způsobem: osamocené, bez smyslu pro humor a úzkostlivě zaměřené na bělost už tak dost bílého prádla. “Matky z reklamy” nezajímá ekonomika nebo politika, nevypráví vtipy a neumí argumentovat (jedině pokud kárají “otce z reklamy” za jejich neschopnost v domácnosti.“) Andrea Newmanová, global head of marketing for wealth and brand communications z banky HSBC pro časopis Marketing Week uvedla, že „více vědomostí o tom, jak různé matky žijí své životy“ by mělo „pomoci značkám zlepšit se ve strategii obsahového marketingu“. V reakci na nedostatek porozumění vůči mateřství uspořádal server Mumsnet každoroční konferenci „marketing pro matky“, kde odhalil výzkum o schopnosti značek lépe pečovat o jejich vztah s matkami. Překonávej limity/ WaterWipes se v tiskovém prohlášení ke kampani označila za „vyzyvatelskou značku překonávající své limity v kategorii, kterou ovládá silná konkurence“. Strategie společnosti se opírá o schopnost obsahu přilákat pozornost médií a snaží se spíše o kulturní než komerční vliv. Být malou rybou ve velkém rybníku kojeneckých produktů má svou výhodu; jako méně známá značka si může dovolit víc riskovat, hovořit o tabu a stigmata konfrontovat takovým způsobem, jaký by u velkých značek nepřipadal v úvahu. Není potřeba mazat lidem med kolem pusy, přestože se pracovalo s nižším rozpočtem, výsledný dokument je pravděpodobně autentičtější a lidé se do něj vžijí víc, než do kampaní konkurence WaterWipes, které mají větší rozpočet. Ukazováním pravdivých příběhů si navíc značka buduje u zákazníků důvěru, protože se ve zobrazených verzích rodičovství poznávají.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout