News & Views

Vans v reakci na Covid-19 pomáhá uzavřeným podnikům /

Značka Vans rozšířila svou nabídku o produkty menších firem potýkajících se s karanténou 

Vans nabídl v době koronaviru pomocnou ruku malým podnikatelům a zařadil do prodeje tenisky s jejich unikátním designem.

Skejtová značka pozvala zavřené obchody, restaurace a umělecké prostory, aby vytvořily vlastní vzhled tenisek Vans a prodává je na své e-commerce platformě.

Zisk z prodeje těchto modelů (bez nákladů na výrobu a dopravu) jde na konto návrhářů. Každý nákup tak znamená dobrý skutek a podporu pro místní podniky v nesnázích.

Pomocí online nástroje Customs navrhují zúčastněné firmy modely Vans Slip-On nebo Era, které opatří svým logem. Vans se zavázal k výrobě 500 párů od každého designu. Boty jsou dostupné online a zákazníci si mohou dále přizpůsobit jejich barvu popřípadě materiál.

Iniciativa Foot The Bill začala v USA 3. dubna s cílem pomoci podnikům ztělesňujím čtyři pilíře značky – umění, hudbu, akční sporty a streetovou kulturu. 20. dubna se rozšířila také na Evropu.

Globální prezident značky Doug Palladini zveřejnil otevřený dopis, v němž uvádí, že Vans zatím pomohl 160 podnikům a na základě Foot The Bill jim poskytl kolem 4 milionů dolarů.

Viceprezident eventů a propagací Vans a zároveň syn zakladatele značky Steve Van Doren celou iniciativu okomentoval v tiskové zprávě: „Můj otec Paul Van Doren vždy říkal, že jsme parta lidí, která dělá boty. Nyní je podpora těch lidí, kteří dávají prostor kreativitě a setkávání komunit z celého světa, důležitější než kdy dřív.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Krizová komunikace / Poslední studie Trust Barometer od Edelman potvrdila věrohodnost oblíbené fráze, která tvrdí, že „si značky budeme pamatovat podle toho, jak se chovaly během pandemie koronaviru.“ Tato společnost zabývající se PR provedla průzkum u 12 tisíc lidí z celého světa, přičemž 65 % respondentů uvedlo, že reakce značek na krizi bude mít „obrovský vliv“ na to, zda u ní budou v budoucnu nakupovat. Marketéři by měli s takovým informacemi nakládat opatrně. Odpovědi lidí při průzkumech a skutečné chování jsou mnohdy dvě naprosto odlišné věci. Tím však nechceme říct, že by CSR marketingové aktivity měly být odmítány jako pouhé neefektivní pózy. Unilever se za purpose marketing postavil opakovaně a vyjádřil se, že dobré úmysly v kombinaci s inovacemi násobí efektivitu reklamních investic. Z praktického hlediska: pro značku je během krize obtížné udržovat kulturně relevantní komunikaci, aniž by věnovala pozornost těžkostem, kterým lidé čelí a ty, co to nemyslí upřímně a zuby nehty se drží propagace produktu nebo značky, čeká rychlé odsouzení. Přesně do této situace se v raných stádiích dostal McDonald’s. Sice nemáme důkazy, zda se kritika podepsala na jeho prodejích, nicméně vyvarovat se jí je pro marketéry určitě lepší. Ruku v ruce / Iniciativa Foot the Bill nejen ukazuje, jak Vans pomáhá těm, kterých se koronavirová opatření výrazně dotkla (malým podnikatelům, kteří nemohou obchodovat), ale dělá to navíc v souladu se značkou.  Vans podporuje podniky ze stejné kulturní základny (streetová kultura a akční sporty). Iniciativa má proto význam nejen pro Vans, ale hlavně pomáhá distributorům, kteří díky ní mohou prodávat své vlastní produkty a prospívá tak ekosystému celkově. Nákup bot je díky kampani způsobem, jak pomoci podniku na holičkách a zároveň dává lidem důvod si je koupit i v době, kdy obuv na seznamu priorit zaujímá nižší příčku. Na webu Vans navíc zúčastněné firmy emotivně vysvětlují, jak získané peníze využijí. Vans z těchto prodejů nebude mít žádný zisk. Postupem času ale může iniciativa značce prospět, jelikož se s ní seznámí větší množství zákazníků, kteří Vans budou kupovat i nadále.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout