News & Views

Kampaně v záři reflektorů /

Z trezorů naší databáze Contagious I/O jsme vylovili nejlepší kampaně, které získaly pozornost médií a publicitu

Dělat dobrou reklamu je sice těžké, ale nemusí to být komplikované. Bob Hoffman na svém blogu Ad Contarian nedávno zveřejnil výstižného průvodce jednoduchými marketingovými pravdami. Článek určitě stojí za přečtení od začátku do konce, nejvíce nás ale zaujalo následující:

„...je to velké tajemství skryté běžnému pohledu. Úspěšné jsou daleko pravděpodobněji ty značky, které jsou vidět. Jedině tak mohou dosáhnout svého. Proto by měla mít celá marketingová komunikace jednoho společného jmenovatele - získání alespoň malého kousku prostoru v záři reflektorů.“

Pokud jste se někdy pokoušeli udělat něco, co vás proslaví a ukořistí patnáct minut slávy, víte, že to není vůbec jednoduché. Konkurence je mnoho a prostoru naopak příliš málo. Je to jako s rostlinami v amazonském deštném pralese, rostou jedna přes druhou, aby se prodraly ke slunečním paprskům. Celý koncept je ale v zásadě přímočarý a dost podobný.

Když jsme si uvědomili jak je tento cíl jednoduchý a přesto velice obtížně dosažitelný, podívali jsme se v naší I/O databázi na kategorii Earn Media / Increase Exposure a vytáhli z ní pro vás nejlepší současné kampaně, které přinesly značkám slávu.

https://vimeo.com/276371887

Country Time, Legal-Ade

Když značka Country Time přišla s fondem pro financování sporů, který se postaví za děti, jež kvůli až nepochopitelně dotěrné byrokracii přišly o svůj, v Americe tradiční, stánek s limonádou, přesně věděli, že hrají na city. Ve zprávě 2018 Earned Brand od Edelmana je uvedeno, že 69 % lidí od 19 do 34 let očekává, že značky zaujmou stanoviska k otázkám ze sociální problematiky, hlavně pak k těm, které přímo souvisí s danou značkou a jejími spotřebiteli. Country Time, prodávající směsi pro přípravu limonád, je učebnicovým příkladem. Vyčlenila 60 tisíc dolarů, aby pomohla malým limonádovým podnikatelům zaplatit pokuty nebo zařídit povolení, za to se jí dostalo značné pozornosti v televizi i inkoustu v tiskovinách, včetně Wall Street Journal.

Ruavieja, Tenemos Que Vernos Más (Musíme se vídat víc)

Ruavieja je nepříliš známá značka španělského likéru, která se překvapivě stala virálním hitem Vánoc 2018. Přišla s kampaní, v níž šlo o to, jak málo času strávíme ve společnosti našich milovaných, než se náš nebo jejich čas naplní. Značka si zoufale potřebovala vybudovat jméno. Patří totiž do kategorie nápojů s názvem orujo, které jsou většinou neznačkové, dokonce i v restauracích. Ruavieja proměnila otřepanou předvánoční frázi v memento mori a získala díky takovou slávu, o jaké se jí ani nesnilo. Online film ke kampani od Leo Burnett Madrid zhlédlo 11 milionů lidí a 500 tisíc lidí se do kampaně zapojilo prostřednictvím interaktivní microsite.

Domino’s, Paving For Pizza

Domino’s se rozhodlo dát radnicím peníze na vyspravení děr v silnicích. Marketingový stunt, který v roce 2018 bezesporu upoutal nejvíce pozornosti, se objevil téměř ve všech zpravodajských výstupech, které má smysl číst. Ačkoliv se může zdát, že díry v silnicích nemají s řetězcem prodávajícím pizzu nic společného, Domino’s navléklo celou věc tak, že tvrdilo, že se zasazuje o lepší stav silnic kvůli zákazníkům, kteří si objednali pizzu domů. Navíc to celkově zapadá do širší strategie značky, která je celá postavená na doručení pizzy Domino’s v perfektním stavu a kondici. Kampaň vytvořila dlouhodobá partnerská agentura značky CP+B, Boulder.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout