News & Views

Kanadská loterie láká mladé na streetwearovou kolekci /

Lotto Max se spojila s kultovní módní značkou Mr Saturday a prodává mikiny další a streetweare provázaný s losy

Lotto Max, jedna z národních kanadských loterií, stála tváří v tvář klesajícím prodejům. Její popularita u kanadské mládeže byla nízká: pouze 14 % dospělých mladších 35 let se účastnilo losování.

Agentura FCB Toronto spolupracovala s OLG (Ontario Lottery and Gaming Corporation), vládní organizací zodpovídající za loterie v provincii, a torontskou módní značkou Mr Saturday na vytvoření Dream Drop, streetwearové kolekce, která zároveň sloužila jako los do Lotto Max.

Kolekce oblečení, kterou navrhl zakladatel Mr Saturday Joey Gollish, byla představena online 28. března 2022. Každý kus obsahoval jednorázový kód a pokud jej vlastník zadal na web OLG, získal přístup k jedné hře Lotto Max týdně. Pokud lidé svůj kousek od Dreap Drop přeprodali nebo darovali někomu jinému, předali novému majiteli i svůj kód do loterie.

V kolekci o 400 kusech byla mikina, tepláky, sportovní bunda a kombinace trička, kšiltovky a ponožek. Každý kus stál 200 dolarů.

100 % zisků z prodejů šlo na Black Hxouse, torontskou organizaci poskytující mentoring a příležitosti pro rozvoj BIPOC (zkratka Black, Indigenous, and People of Color) kreativních podnikatelů.

Během tří dnů před spuštěním prodeje kolekce Lotto Max a Mr. Saturday zorganizovaly v Torontu pop-up obchod v podobě trezoru, který na kolekci lákal.

Po vyprodání mikin se streetwearoví fanoušci mohli pokusit vyhrát jednu z několika zbývajících na webových stránkách Lotto Max. Pro výhru museli prolomit kód k digitálnímu trezoru.

Výsledky / Podle agentury byly mikiny vyprodané během 11 minut. 90 % kolekce bylo vyprodáno během 24 hodin se ziskem 56 tisíc kanadských dolarů (44 tisíc amerických dolarů). Ze všech lidí, kteří si oblečení zakoupili, využilo kód, který je opravňoval k roční účasti v loterii, 84 %. Během prvních tří týdnů po kampani se ke hře registrovalo o 194 % víc mladých lidí, kteří tak zvedli prodeje o 200 %. Výsledky kampaně desetkrát překonaly původní cíle. Mezi lidmi, kteří kampaň zhlédli, vyústila ve 40% nárůst pozitivního vnímání Lotto Max.  


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

A co děti, mají si kde hrát? / Podle amerického reportu od kreativní konzultační agentury Generace Z Adolescent Content má pouhých 8 % generace narozené po roce 1995 pocit, že značky rozumí jejich věkové skupině. Státní loterie samotné nejspíš v mladých lidech nadšení nevzbudí, tak proč je nespojit s něčím, co to dokáže? Strategy& odhadoval v roce 2019 hodnotu globálního trhu se streetovým oblečením na 185 miliard dolarů. Navíc fanoušci streetwearu jsou velmi mladí – 60 % z nich je mladších 25 let. Jen tak nějaká značka by u těchto náročných módních kritiků neuspěla. Globální streatwearový časopis Highsnobiety charakterizuje Mr Saturday jako značku s „kultovní pověstí mezi módními nadšenci“ s množstvím kvalit, které pravděpodobně v mladých Kanaďanech rezonovaly: pochází z Toronta, je prestižní ale není nedosažitelná a kredibilitu jí zajišťuje účast na fashion weeku. Prodejní model „dropu“ zpopularizovaný v polovině desátých let 21. století právě streetwearovými značkami (například Supreme a Palace) kromě toho mluví jazykem, kterému internetová generace intuitivně rozumí. Časově omezená spuštění prodeje výrobků vytváří kolem značky určitý druh hypu, který jí pomáhá šířit se na sociálních sítích a generovat mediální pokrytí. Omezený počet kusů oslovuje komunitu, která si váží exkluzivity a statusu a aktivuje nedostatkové zkreslení (čím nedostupnější, tím více po tom prahneme). Jak říká VP loterijní služby a péče o zákazníky v OLG: „Se svým krátkodobým charakterem, odvážnou kreativou a exkluzivní módou kampaň od Lotto Max a Mr. Saturday působí na zalíbení mladých v módě i na jejich slabost pro exkluzivitu.“ Na cestě za vítězstvím / Pro šťastlivce, kteří z kolekce něco získali, interakce s Lotto Max nákupem nekončí. Roční zásoba lístků do loterie jim poskytuje něco jako voucher. Držitel loterijního poukazu ale musí každý týden svá čísla fyzicky zadat, aby mohl hrát a pokoušet se o vítězství. To by mohlo pro malý počet hráčů fungovat jako vstupní bod a sloužit jako katalyzátor dlouhodobějšího zvyku. Oblečení bude ve skříních viset ještě dlouho poté, co lístky dojdou. A tak podobně jako u Vánoční Kolekce Lotto dánské Lotto (sady zábavných dárků s dekorací čísel do loterie) přináší kampaň značku do domácností spotřebitelů a vytváří dlouhodobou vizuální inspiraci na účast v loterii.  

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout