News & Views

Když zaprší, mění KFC China online menu  /

Fastfoodový řetězec zjednodušil během deštivých dní online nabídku pro snazší odbavení zvýšeného počtu objednávek a zkrácení jejich přípravy o čtvrtinu

Výzva / Počet objednávek v KFC China může během deštivých dnů stoupnout až o 10 %, což vede k hromadění nevyřízených objednávek a zpožděným dodávkám. KFC chtělo za špatného počasí snížit tlak na zaměstnance v pobočkách, ale přitom se nepřipravit o růst prodeje. Jak ale vyřešit chaos v restauracích, který déšť naplaví?

Řešení / KFC China se rozhodlo nahradit svou běžnou nabídku zjednodušenými výhodnými kombinacemi a kdykoliv pršelo, propagovalo je prostřednictvím mobilní aplikace pro objednávání. Díky zjednodušenému menu bylo pro KFC snazší vyřizovat objednávky včas, což snížilo míru zpoždění a omezilo tlak vyvíjený na kurýry i zaměstnance restaurace.

Zlevněná menu The God of Rain vymyslela agentura Isobar China, Shanghai a byla automaticky k dispozici na základě vyhodnocení aktuálních dat o počasí a poloze. Fastfoodový řetězec spustil promoakci závislou na počasí napříč všemi šesti tisíci poboček napříč celou Čínou.

V rámci propagace kampaně se KFC spojilo z taiwanskou rockovou hvězdou Jame Hsiaem, kterému se žertovně říká „Bůh deště,“ jelikož během jeho čínského turné pršelo na 83 % jeho koncertů.

 

Výsledky / Podle agentury deštivé menu využilo během prvních dvou týdnů přes 850 tisíc zákazníků a více než 200 tisíc uživatelů za jeden jediný den. Čas nutný na přípravu objednávky se snížil o 25 %. 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Za každých podmínek / V srdci této na počasí závislé kampaně, která řeší jak problém zákazníka tak komplikaci dodavatele, leží výhody. KFC China není jistě jediným restauračním zařízením, které je během dnů, kdy venku panuje špatné počasí, přetížené. Řetězec KFC ale dokázal vystoupit z davu, zkrátil dobu čekání a zaručil nižší cenu. Pro čínské zákazníky tak změnil negativní zkušenost na pozitivní. Už dříve jsme se setkali se spoustou reklam, které reagovali na počasí. Například od značek jako Subway, Prospan nebo North Face. Kampaň KFC China je ale všechny předčila rozsahem, integrací a využitím světové celebrity. Očividně se nejedná o jednorázovou akci. Jde o efektivní a dlouhodobou strategii řešení velkého množství objednávek, zapojení zákazníků a upevnění pozice KFC mezi čínskými poskytovali rychlého občerstvení, tedy kategorie s odhadovanou hodnotou 579 miliard jϋanů (89,4 miliard dolarů) ročně. Vstupní body kategorie / Kampaň také přispívá k utvrzení zvyku: „prší, objednáme KFC“ u čínských spotřebitelů. Profesoři Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science Jenni Romaniuk a Byron Shark v knize How Brands Grow Part 2 radí značkám, aby u zákazníků zvýšily mentální dostupnost tím, že posílí vstupní body do kategorie – tedy různé okolnosti, za kterých spotřebitelé u značky a jejích konkurentů v dané kategorii nakupují. Tomu KFC China očividně porozumělo a proto se spojila s počasím. On brand / Aktivita navíc výborně souzní s otevřeností KFC China k nejnovějším technologiím. Před několika lety byla značka irelevantní, nedokázala udržet krok s růstem očekávání svých zákazníků v digitálním světě. Od té doby prošla v Číně technologickou transformací a do jádra svého modelu umístila snadné platby a inovace. Soudě podle tohoto posledního příkladu se daná strategie vyplácí. O průniku KFC China do světa technologií si můžete přečíst více v našem Brand Spotlightu. „Mladí čínští zákazníci jsou připojení na každém kroku a už jen zřídka používají hotovost,“ řekl v rozhovoru pro Contagious Steven Li, chief marketing officer v Yum China (skupině, které KFC China patří). „Retailové společnosti a značky jim nyní musí poskytovat hladce fungující digitální zkušenosti nebo riskovat, že upadnou v zapomnění.“

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout