News & Views

KFC láká hráče na webový cheat kód /

Fastfoodový řetězec zvýšil prodeje o 19 % potom, co na Blízkém východě vymyslel cheat kód

KFC spolu s agenturou TBWA\RAAD spustily v únoru v Dubaji kampaň navrženou s cílem zvýšit počet online prodejů v herní komunitě. Rozhodli se jít cestou integrace cheat kódu na svůj web.

Ve snaze oslovit herní publikum a na základě insightu, že hraní videoher dostane hráče do stavu připomínajícího meditaci, kdy je vyrušování ze strany značek nevhodné, přidal řetězec s rychlým občerstvením na své webové stránky gamerům dobře známý trik. 

Po zadání kombinace Shift+K+F+C  na webu KFC došlo k automatickému zadání, zpracování a doručení objednávky s oblíbeným jídlem držitele registrovaného účtu (pokud si v rámci účtu uložil platební kartu a adresu).

Pro neregistrované odemknul cheat kód tajné menu s názvem Gamer’s Box (s jídlem, které lze prakticky jíst jednou rukou).

Povědomí o kampani zvýšilo KFC pomocí spolupráce s několika největšími herními influencery na Twitchi, kteří působí v oblasti Blízkého východu a Severní Afriky, například Bandarita, RealFeras, 3 Gaming nebo Meshael MR. Kampaň Shift+K+F+C běžela v několika zemích: Maroku, Bahrajnu, Libanonu, Spojených arabských emirátech, Saudské Arábii, Ománu a Egyptě.

Výsledky / Podle agentury kampaň přinesla dvacet milionů impresí na sociálních sítích a oslovila 1,7 milionů lidí, z nichž 350 tisíc na nápad zareagovalo. Návštěvnost webu KFC stoupla o 58 % a zavítalo sem přes 102 tisíc nových návštěvníků. Počet online objednávek speciálních balíčků stoupl během kampaně o 19 %

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Pravidla hry / Kampaň ukazuje, jak na efektivní a jednoduchou promo akci v souladu s chováním herní komunity. Podle DFC Intelligence je na světě kolem 3,24 miliard hráčů videoher – což je lukrativní příležitost pro značky, jak oslovit spotřebitele. Stěžejní ale je, aby kampaně pozitivně přispívaly k herním zážitkům, místo aby se pouze vnucovaly a násilně tlačily na prodeje. Jak nám řekl Joe Barnes, marketingový ředitel Bud Light, značky musí „najít v tomto prostoru autentický postoj a stát se členy komunity, nejen sponzory“. KFC do nabídky zábavným způsobem integrovalo herní mechanismus tak, aby značka získala pozornost a byla na prvním místě, když hráče přepadne hlad na svačinku a přemýšlí, co by si mohli dát. Jednoduchost hraní / Jedním z klíčů k úspěchu Shift+K+F+C je jednoduchost. QSR cestu zákazníka nezkomplikovalo, naopak udělalo z ní zábavu, lákavou i pro hráče, navíc velmi snadno uchopitelnou. Tím, že lidem nabídlo možnost výběru mezi jejich oblíbenou položkou z menu nebo Gamer’s Box výměnou za několik kliknutí, KFC zefektivnilo cestu k nákupu a vyřešilo otázku rozhodování, co si dát k obědu. Jak odhaluje tento článek z Forbes, růst zisku se potýká se šesti bariérami. Od problémů jako je příliš široká nabídka nebo příliš mnoho informací až po mizerný branding. Společných tématem je nicméně potřeba minimalizovat komplexitu před nákupem i po něm. A přesně toho KFC díky jednoduché zkratce na webu dosáhlo. Za málo peněz hodně muziky / Kreativní efektivita nejde ruku v ruce s velkým rozpočtem – značky osloví publikum tak, že opravdu pochopí jeho chování. Díky identifikaci sdíleného zvyku gamerů a jeho napodobení na webu KFC dokázal řetězec zvýšit online objednávky speciálních balíčků o 19 %, přičemž návštěvnost webu vzrostla o 58 %. Což na nízkonákladovou kódovací vychytávku není jen tak zanedbatelné. Pro více příkladů, jak značky operující s malými mediálními a produkčními rozpočty dokázaly využít kreativní myšlení k ziskání organických impresí a dostaly se tak na přední stránky novin, se podívejte na naši nízkonákladovou sbírku.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout