News & Views

KFC slavně selhalo v pokusu získat Michelinskou hvězdu /

Fastfoodový řetězec posiluje v Austrálii svou image prostřednictvím propagační akce s Michelinskou hvězdou

KFC Australia vytvořilo kampaň s cílem získat Michelinskou hvězdu pro jednu ze svých odlehlých restaurací. Kampaň vznikla ve snaze zlepšit vnímání kvality zdejšího jídla.

Kampaň Michelin Impossible vznikla ve spolupráci s Ogilvy Sydney a předsevzala si pokusit se získat nejvyšší možné ocenění v gastronomii pro nejodlehlejší restauraci KFC v Austrálii. Kritéria pro získání Michelinské hvězdy zahrnují mimo jiné kvalitní kuchyni jejíž příprava odpovídá vysokým standardům, prokazuje schopnost kuchařů a stojí za zajížďku. 

Tvůrci kampaně vzali toto všechno v úvahu a jako mluvčího celé kampaně kampaň vybrali Sama Edelmana, jehož restaurace KFC Northern Territory Alice Springs leží uprostřed australského outbacku – 1600 km od nejbližšího města.

Kampaň odstartovala poté, co Sam Edelman vytvořil stránku na Facebooku, kde vytyčil svůj michelinský cíl, zaslal příběh několika místním novinám a pozval do provozovny australského restauračního kritika. 

Následně KFC vytvořilo sérii odvážných kousků a aktivit k upoutání pozornosti médií. Po několika mediálních výstupech a rozhovorech v rádiu vyslalo Edelmana do Paříže. Ve francouzské metropoli, si předtím, než začal lidem na ulici nabízet smažené kuře z KFC, zašel pohovořit s držitelem Michelinské hvězdy Louisem Stephanem Pitrem, aby ho poprosil o rady pro zisk tohoto prestižního ocenění. 

Navštívil také hlavní kanceláři Michelinu. Dorazil k ní s pojízdným billboardem, na němž stálo „Kentucky Fried Chicken si zaslouží hvězdu“ a následně o pomoc s dosažením cíle prosil mezinárodního ředitele Michelinského průvodce Gwendala Poullenneca. 

Navzdory odmítnutí ze strany Michelinu se kampaň stala v Austrálii virální díky intenzivnímu pokrytí v médiích a prostřednictvím médií jako je Vice, The Guardian a ABC News oslovila také mezinárodní publikum.

 

Výsledky / Podle značky dosáhla kampaň prostřednictvím získaných médií k 850 milionům lidí a vykázala ROI 16:1. 65 % Australanů mezitím uvedlo, že jejich pohled na kvalitu jídla, které KFC nabízí, je lepší než dřív. Navíc kampaň podle údajů v přihlášce na IPA Effectiveness Awards 2020 vedla k přírůstkovým výnosům v hodnotě přesahující 60 milionů dolarů. 

Chcete poznat obsah Contagious naživo? Pak si kupte lístek na dva nejlepší marketingové dny roku 2020 a připojte se s námi 9. a 10. prosince do londýnského hot-pink studia, čekají vás ty nejžhavější kampaně, nejzajímavější insighty a nejinspirativnější trendy letošního roku. Kompletní informace najdete tady.

Contagious Insight

Změna vnímání / Negativní slangový výraz „špinavý pták“ tvořil mentální překážku, která Australanům bránila ve spojení KFC s kvalitou. Nicméně, jakmile se značka provázala s mezinárodně uznávaným gastronomickým průvodcem, KFC se tomuto negativnímu názoru úspěšně postavilo. Zejména když 65 % dotázaných Australanů po kampani uvedlo, že vnímání kvality KFC u nich vzrostlo. Kampaň Michelin Impossible značce rovněž pomohla oprášit původní název „Kentucky Fried Chicken“, který podle KFC výrazně přispívá pozitivnímu vnímání značky. Kampaň přinesla poučení, kterým se může inspirovat každá značka, zejména pokud čelí negativnímu nebo omezujícímu pohledu veřejnosti, ze kterého se chce vymanit.  Přikládat do ohně / Obsahová strategie, kterou volí spousta značek a agentur, se řídí modelem broukání, zpívání a křiku. Broukáním je myšleno kontinuální udržování obsahu, který značku uchovává v povědomí veřejnosti, zpívání je obsah, který vychází z jednotlivých kampaní distribuovaných v pravidelných intervalech a komunikace křiku je vyhrazená pro velké marketingové akce a eventy, které značku staví do světla kulturních reflektorů a na titulní strany médií. Křik sice může udělat dojem, ale nedisponuje dlouhou časovou kontinuitou šíření komunikačních prvků, což mu pomáhá myšlenku skutečně předat. Přesně tento model aplikovalo také KFC s Michelin Impossible: přikládalo do ohně kampaně prostřednictvím několika touchpointů během několika měsíců a gradovalo k závěrečnému crescendu, které v publiku zanechalo dlouhodobý dojem. Outsideři / Efekt outsidera v posledních desetiletích analyzoval nespočet studií. Například studie z roku 2007 požádala 71 účastníků, aby porovnali dva různě hodnocené fiktivní olympijské plavecké týmy. Výsledky ukázaly, že vítězství přáli všichni outsiderům. Teorie, která se tento jev snaží vysvětlit, nese označení „basking-in-reflected-glory effect“ – slunit se v odrazu slávy. Lidé si asociují úspěchy jiných. Čím menší šanci na úspěch mají, tím větší slávu pociťujete. Představení Sama Edelmana jako outsidera v čele osobní mise (kampaň neměla působit jako snaha mezinárodního restauračního konglomerátu o změnu pohledu na značku) způsobilo, že byla veřejnost do jeho cílů daleko zainteresovanější.  Tuto strategii jsme už v Contagious viděli. Psali jsme o sázce Bud Light – pozvání všech obyvatel města Philadephie na pivo, pokud zvítězí v Super Bowl. O této kampani si můžete přečíst zde. Burger King má také na kontě podobnou kampaň, když sponzoroval Stevenage FC, nejníže postavený klub v profesionálním britském fotbalu, více si přečtěte tady.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout