Fastfoodový řetězec posiluje v Austrálii svou image prostřednictvím propagační akce s Michelinskou hvězdou
KFC Australia vytvořilo kampaň s cílem získat Michelinskou hvězdu pro jednu ze svých odlehlých restaurací. Kampaň vznikla ve snaze zlepšit vnímání kvality zdejšího jídla.
Kampaň Michelin Impossible vznikla ve spolupráci s Ogilvy Sydney a předsevzala si pokusit se získat nejvyšší možné ocenění v gastronomii pro nejodlehlejší restauraci KFC v Austrálii. Kritéria pro získání Michelinské hvězdy zahrnují mimo jiné kvalitní kuchyni jejíž příprava odpovídá vysokým standardům, prokazuje schopnost kuchařů a stojí za zajížďku.
Tvůrci kampaně vzali toto všechno v úvahu a jako mluvčího celé kampaně kampaň vybrali Sama Edelmana, jehož restaurace KFC Northern Territory Alice Springs leží uprostřed australského outbacku – 1600 km od nejbližšího města.
Kampaň odstartovala poté, co Sam Edelman vytvořil stránku na Facebooku, kde vytyčil svůj michelinský cíl, zaslal příběh několika místním novinám a pozval do provozovny australského restauračního kritika.
Následně KFC vytvořilo sérii odvážných kousků a aktivit k upoutání pozornosti médií. Po několika mediálních výstupech a rozhovorech v rádiu vyslalo Edelmana do Paříže. Ve francouzské metropoli, si předtím, než začal lidem na ulici nabízet smažené kuře z KFC, zašel pohovořit s držitelem Michelinské hvězdy Louisem Stephanem Pitrem, aby ho poprosil o rady pro zisk tohoto prestižního ocenění.
Navštívil také hlavní kanceláři Michelinu. Dorazil k ní s pojízdným billboardem, na němž stálo „Kentucky Fried Chicken si zaslouží hvězdu“ a následně o pomoc s dosažením cíle prosil mezinárodního ředitele Michelinského průvodce Gwendala Poullenneca.
Navzdory odmítnutí ze strany Michelinu se kampaň stala v Austrálii virální díky intenzivnímu pokrytí v médiích a prostřednictvím médií jako je Vice, The Guardian a ABC News oslovila také mezinárodní publikum.
Výsledky / Podle značky dosáhla kampaň prostřednictvím získaných médií k 850 milionům lidí a vykázala ROI 16:1. 65 % Australanů mezitím uvedlo, že jejich pohled na kvalitu jídla, které KFC nabízí, je lepší než dřív. Navíc kampaň podle údajů v přihlášce na IPA Effectiveness Awards 2020 vedla k přírůstkovým výnosům v hodnotě přesahující 60 milionů dolarů.
Chcete poznat obsah Contagious naživo? Pak si kupte lístek na dva nejlepší marketingové dny roku 2020 a připojte se s námi 9. a 10. prosince do londýnského hot-pink studia, čekají vás ty nejžhavější kampaně, nejzajímavější insighty a nejinspirativnější trendy letošního roku. Kompletní informace najdete tady.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz