News & Views

KFC v Austrálii zvýšilo vnímání kvality díky degustačnímu menu /

Fastfoodový řetězec otevřel luxusní restauraci, kde podává lahůdky inspirované charakteristickými položkami z jeho menu, vnímání kvality KFC se v Austrálii zvýšilo o 41 % 

KFC zorganizovalo v Austrálii zážitkovou večeři o jedenácti chodech od proslulého šéfkuchaře Nellyho Robinsona.

Všechna jídla z menu byla inspirována klasickými položkami, která jsou v nabídce řetězce.

Například chod Tongue Twister obsahoval smažené kuře, rajče, salát a pepřovou majonézu, naaranžované do tvaru zakladatele KFC, Colonera Sanderse. Hosté byli vyzváni, aby vylízali talíře. 

Další chod byl sestaven, tak aby se v něm musela rozpustit svíčka ze zmrazeného hovězího loje, načež vznikla omáčka, která přelila bramborovou bulku.

KFC Degustation od agentury Ogilvy, Sydney poprvé proběhla 30. března v rámci exkluzivního otevřením pro food kritiky, novináře, slavné kuchaře a influencery. Po tři následující večery KFC uspořádalo veřejné degustace.

KFC uvádí, že se na čekací listinu na účast na akci zapsalo přes 20 tisíc osob. Cena degustace byla 75 dolarů za osobu a konala se v tajné lokalitě v Alexandrii v Sydney.

K dalším touchpointům eventu patřilo párování vína, přivítání na červeném koberci se šampaňským v ceně, umělecké ztvárnění Colonela ze zlatých motýlků jako dekorace stolů a „kuřecí stehno jako obláček“ nad hlavami hostů, píše Time Out.

Degustace, slovo francouzského původu znamenající „na ochutnání“, slibuje probuzení smyslů prostřednictvím divadla, kreativity a samozřejmě také chuti.

Výsledky / Podle case study videa kampaň KFC Degustation zvedla vnímání KFC v Austrálii o 41 %, vygenerovala 1,2 miliardy impresí a přes 1 372 mediálních výstupů.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

Na důkaz kvality / KFC Austrálie posílá své reklamní agentuře každoroční brief s cílem vylepšit vnímání značky. Kristi Woolrych, CMO mateřské společnosti KFC Yum Brands pro oblast Jižního Pacifiku, Contagious řekla, že ačkoliv má KFC produkt, který lidé jedí rádi, „jídlo z KFC obecně je vnímáno jako guilty pleasure nebo tajemství. Naše strategie je tvořit značku, která reflektuje své jídlo.“ Kampaň Degustation od KFC je poslední interpretace zmiňovaného briefu od Ogilvy, Sydney, a klade si za cíl ukázat, že jídlo z KFC dokáže pozvednout i vybranou kuchyni. Chce to spoustu odvahy udělat něco takového veřejně a otevřít se názorů kritiků a šéfkuchařů, ale jen to umocňuje důvěru KFC ve svůj produkt, která následně zvyšuje vnímání kvality. Během podobného virálního stuntu se KFC Austrálie v roce 2020 pokusilo získat pro jednu ze svých restaurací v oblasti Outbacku Michelinskou hvězdu. Šlo o kampaň, která zvýšila vnímání kvality KFC ještě víc na imponujících 65 %. Detaily o této kampani si můžete přečíst zde, v našem článku Insight & Strategy.   Mediální mistr / Ogilvy, Sydney, uvádí že se během této kampaně cíleně zaměřilo na kritiky z publikací o fine dining kuchyni, protože jsou „gatekeepery kvality“, kteří by mohli přispět ke změně vnímání jídla v KFC. Jistou cestou k získání pozornosti PR je vytvořit něco, co specializovaní novináři z oboru nebudou moci ignorovat. V tomto případě měly články v Time Out, Gourmet Traveller nebo the Good Food Guide větší šanci změnit vnímání kvality KFC než shrnutí v reklamních publikacích nebo novinách. Podivný, zábavný a exkluzivní charakter KFC Degustation nejen zvýšil pravděpodobnost získání mediální pozornosti, ale také vyvolal zvědavost u dvaceti tisíc obyčejných lidí. KFC dosáhlo podobného PR mistrovství s kampaní Weddings z roku 2021. V rámci tehdejší iniciativy nabízelo svatební balíčky s kompletní obsluhou svým největším fanouškům, přičemž novou službu propagovalo prostřednictvím nablýskaných reklam ve Vogue a Harper’s Bazaar. Více o této kampani si můžete přečíst v našem příběhu zde

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout