Fastfood využil customizaci videohry Street Fighter a proměnil svého maskota ve hratelnou postavu a odměnil hráče, kteří za něj hráli
KFC v Kanadě proměnil svého ikonického maskota, Colonela Sanderse, na hratelnou postavu ve videohře Street Fighter 6 společnosti Capcom. V rámci kampaně KFC x Street Fighter 6 měli hráči šanci vyhrát dárkovou kartu KFC v hodnotě 50 CA$: měli za úkol nahrát kombinace kopů a úderů Colonela proti soupeřům ve hře, sdílet videa na sociálních sítích a označit profil @KFC_Canada.
Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Courage, Toronto a odstartovala 6. července 2023. Hráči mají možnost hrát za postavu Colonela a zúčastnit se do soutěže až do do 31. srpna 2023.
Aby Colonela dostala do hry, využila značka ve Street Fighter 6 funkci Recipes, která umožňuje každému uživateli vytvořit hratelnou postavu a sdílet ji s ostatními pomocí jedinečného kódu. Kód WFFCHCV5A sice odemkl novou verzi Colonela, než kterou fanoušci mohli vidět dřív, ale zachoval jeho nejznámější rysy – rozcuchané bílé vlasy, brýle s černými obroučkami a kozí bradku.
Kanadský řetězec KFC sdílel 45 sekund dlouhou reklamu s herními klipy Colonela v akci na svých kanálech na sociálních sítích. Lidé se ze spotu mohli dozvědět, jak se přihlásit do soutěže, stačí zadat heslo ‚Record combos to get combos‘.
Čas na hru / Jelikož se KFC spojilo s poměrně nostalgickou hrou, která hraje významnou roli ve světě e-sportu, dokázalo oslovit značné množství potenciálních nových zákazníků a pozvednout u nich svou relevanci. Kromě 2 milionů prodejů po celém světě, které má hra na kontě, bude zastoupena také na Capcom Cup, e-sportovním turnaj, který se živě streamuje na YouTube a Twitch a má hodnotu 2 miliony dolarů. Ačkoli postava Colonela se pravděpodobně v turnaji neobjeví, KFC Canada z očekávání a angažovanosti kolem nového titulu těží, protože se rychle zapojí do hry během úvodních měsíců od jejího uvedení, kdy jsou očekávání i angažovanost na vysoké úrovni.
V posledních letech se KFC podílelo na množství her v zájmu propojení značky s herní komunitou. V roce 2019 spustila značka AI službu prediktorů pro živé soutěžní hry League of Legends. Přibližně ve stejnou dobu také vytvořila japonskou hru simulátoru randění. Andrea Zahumensky, CMO KFC USA, v rozhovoru pro Contagious vysvětlila spojení značky s gamingem: „Pořád hledáme způsoby, jak být relevantní v širší konverzaci o popkultuře a chceme přijít na nové způsoby, jak pobavit nové zákazníky. Naše dlouhodobá strategie je i nadále sloužit našim věrným zákazníkům a zároveň oslovovat nové publikum, a to tak, že se Colonel stane součástí popkultury a nakonec vytvoří novou generaci hostů KFC restaurací.
Z herního průmyslu se stala velká marketingová příležitost pro značky obecně. V reportu agentury Statista se objevily předpoklady o tom, že v Kanadě dosáhnou v roce 2023 příjmy na trhu s in-game reklamou 500 milionů dolarů, přičemž složený roční růst v období 2023–2027 se odhaduje na 4,7 %. Pro kontext – příjmy z televizní reklamy v Kanadě v roce 2022 činily 1,2 miliardy dolarů, ale toto číslo kleslo oproti roku 2021 o 44 %.
Široký zásah / Pro KFC představuje spolupráce se Street Fighter 6 nízkorozpočtový způsob, jak způsobit rozruch a posílit svou nejvýraznější přednost. Jak nám již dříve řekla Zahumensky: „Ve srovnání konkurencí tíhneme k menším marketingovým rozpočtům, takže neustále hledáme způsoby, jak z vynaložených peněz vytěžit co nejvíc.“
Oficiální partnerství s hrou může být nákladné, značka proto použila raději stejné nástroje, které mají k dispozici všichni a přivedla Colonela Sanderse do hry lákavý a pro hráče k navazující interakci zábavným způsobem. Tom Kenny, hlavní strategický ředitel Courage, řekl: „V zavedení Recipes do Street Fighter 6 jsme viděli příležitost organického propojení se s hráči prostřednictvím toho, co znají nejvíc, navíc jsme vytvořili směnu hodnot, která je pro samotnou hru autentická.“
Umístění Colonela do popředí i středu kampaně je také v souladu s pokračující strategií KFC prosazovat své výrazné aktivum, což je krok, který nazývá „reColonelizace“. „Naše základní strategie je hledání nových, zajímavých a provokativních způsobů, jak udělat z Colonela Sanderse součástí popkultury,“ řekla Andrea Zahumensky. „V průběhu let byl Colonel mimo jiné i nafukovací plovák, zápasník WWE nebo kočičí strom na lezení.“
Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz