News & Views

KFC zve zákazníky, aby si nakopali zadky s Colonelem ve Street Fighter 6 /

Fastfood využil customizaci videohry Street Fighter a proměnil svého maskota ve hratelnou postavu a odměnil hráče, kteří za něj hráli

KFC v Kanadě proměnil svého ikonického maskota, Colonela Sanderse, na hratelnou postavu ve videohře Street Fighter 6 společnosti Capcom. V rámci kampaně KFC x Street Fighter 6 měli hráči šanci vyhrát dárkovou kartu KFC v hodnotě 50 CA$: měli za úkol nahrát kombinace kopů a úderů Colonela proti soupeřům ve hře, sdílet videa na sociálních sítích a označit profil @KFC_Canada.

Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Courage, Toronto a odstartovala 6. července 2023. Hráči mají možnost hrát za postavu Colonela a zúčastnit se do soutěže až do do 31. srpna 2023.

Aby Colonela dostala do hry, využila značka ve Street Fighter 6 funkci Recipes, která umožňuje každému uživateli vytvořit hratelnou postavu a sdílet ji s ostatními pomocí jedinečného kódu. Kód WFFCHCV5A sice odemkl novou verzi Colonela, než kterou fanoušci mohli vidět dřív, ale zachoval jeho nejznámější rysy – rozcuchané bílé vlasy, brýle s černými obroučkami a kozí bradku.

Kanadský řetězec KFC sdílel 45 sekund dlouhou reklamu s herními klipy Colonela v akci na svých kanálech na sociálních sítích. Lidé se ze spotu mohli dozvědět, jak se přihlásit do soutěže, stačí zadat heslo ‚Record combos to get combos‘.

Contagious Insight /

Čas na hru / Jelikož se KFC spojilo s poměrně nostalgickou hrou, která hraje významnou roli ve světě e-sportu, dokázalo oslovit značné množství potenciálních nových zákazníků a pozvednout u nich svou relevanci. Kromě 2 milionů prodejů po celém světě, které má hra na kontě, bude zastoupena také na Capcom Cup, e-sportovním turnaj, který se živě streamuje na YouTube a Twitch a má hodnotu 2 miliony dolarů. Ačkoli postava Colonela se pravděpodobně v turnaji neobjeví, KFC Canada z očekávání a angažovanosti kolem nového titulu těží, protože se rychle zapojí do hry během úvodních měsíců od jejího uvedení, kdy jsou očekávání i angažovanost na vysoké úrovni. 

V posledních letech se KFC podílelo na množství her v zájmu propojení značky s herní komunitou. V roce 2019 spustila značka AI službu prediktorů pro živé soutěžní hry League of Legends. Přibližně ve stejnou dobu také vytvořila japonskou hru simulátoru randění. Andrea Zahumensky, CMO KFC USA, v rozhovoru pro Contagious vysvětlila spojení značky s gamingem: „Pořád hledáme způsoby, jak být relevantní v širší konverzaci o popkultuře a chceme přijít na nové způsoby, jak pobavit nové zákazníky. Naše dlouhodobá strategie je i nadále sloužit našim věrným zákazníkům a zároveň oslovovat nové publikum, a to tak, že se Colonel stane součástí popkultury a nakonec vytvoří novou generaci hostů KFC restaurací. 

Z herního průmyslu se stala velká marketingová příležitost pro značky obecně. V reportu agentury Statista se objevily předpoklady o tom, že v Kanadě dosáhnou v roce 2023 příjmy na trhu s in-game reklamou 500 milionů dolarů, přičemž složený roční růst v období 2023–2027 se odhaduje na 4,7 %. Pro kontext – příjmy z televizní reklamy v Kanadě v roce 2022 činily 1,2 miliardy dolarů, ale toto číslo kleslo oproti roku 2021 o 44 %.

Široký zásah / Pro KFC představuje spolupráce se Street Fighter 6 nízkorozpočtový způsob, jak způsobit rozruch a posílit svou nejvýraznější přednost. Jak nám již dříve řekla Zahumensky: „Ve srovnání konkurencí tíhneme k menším marketingovým rozpočtům, takže neustále hledáme způsoby, jak z vynaložených peněz vytěžit co nejvíc.“   

Oficiální partnerství s hrou může být nákladné, značka proto použila raději stejné nástroje, které mají k dispozici všichni a přivedla Colonela Sanderse do hry lákavý a pro hráče k navazující interakci zábavným způsobem. Tom Kenny, hlavní strategický ředitel Courage, řekl: „V zavedení Recipes do Street Fighter 6 jsme viděli příležitost organického propojení se s hráči prostřednictvím toho, co znají nejvíc, navíc jsme vytvořili směnu hodnot, která je pro samotnou hru autentická.“ 

Umístění Colonela do popředí i středu kampaně je také v souladu s pokračující strategií KFC prosazovat své výrazné aktivum, což je krok, který nazývá „reColonelizace“. „Naše základní strategie je hledání nových, zajímavých a provokativních způsobů, jak udělat z Colonela Sanderse součástí popkultury,“ řekla Andrea Zahumensky. „V průběhu let byl Colonel mimo jiné i nafukovací plovák, zápasník WWE nebo kočičí strom na lezení.“

Získejte členství v Contagious

Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout