Pivovar Bavaria Brewery podpořil kolumbijské zemědělce v nouzi. Odkoupil od nich celou úrodu manioku a vyrobil pivo, které se vyprodalo za šest týdnů
Podle údajů Bavaria Brewery, spadající do portfolia AB InBev, měli miliony kolumbijských zemědělců během pandemie finanční potíže. Mnozí z nich se kvůli tomu začali věnovat nelegálnímu pěstování koky (rostliny klíčové pro výrobu kokainu).
Pivovar se rozhodl podpořit zemědělce v oblasti severní Kolumbie, zejména v nejpostiženějších regionech Sucre a Córdoba, a našel způsob, jak se udržitelně odklonit od pěstování koky. Nakonec vytvořil pivo Nativa vyrobené z místní kořenové zeleniny manioku.
V rámci iniciativy Crops of Hope, kterou pivovar vytvořil spolu s agenturou MullenLowe SSP3 z Bogoty, navrhl pivovar Bavaria výrobní proces nového piva. Zemědělci ve výsledku získali spolehlivý odbyt pro plody manioku a pivovar využil lokální výrobní postupy. V zapojených komunitách navíc došlo k výraznému zlepšení životních podmínek.
Pivovar propagoval uvedení piva Nativa na trh v digitálních médiích a také pomocí POS, ATL a OOH kampaní.
Marcel Regis, prezident Bavaria Brewery, ve svém prohlášení uvedl: „Pevně věříme, že je možné změnit Kolumbii tím, že vsadíme na rozvoj a konkurenceschopnost venkova. Vytvoříme příznivější podmínky pro zemědělce, což se promítne do zlepšení jejich socioekonomické situace a pozitivně ovlivní celou společnost.“
Výsledky / Podle agentury pivovar od zemědělců v prvním roce v Sucre a Córdobě nakoupil 1 941 tun manioku. Předpokládaný objem nákupu suroviny ke konci roku 2022 činí 2 800 tun. Projekt formálně propojil 150 zemědělců z 32 obcí regionu. Mělo z něj prospěch přibližně 600 lidí, což mělo dopad na 129 hektarů v Sucre a Córdobě.
Kampaň vydělala 400 000 dolarů v médiích. Pivo Nativa se objevilo na více než 8 000 prodejních místech a za pět měsíců se ho prodalo 107 000 hektolitrů. Během prvních šesti dnů po uvedení na trh se pivo Nativa zcela vyprodalo a poté se během tří měsíců stalo druhým nejprodávanějším nápojem v regionu. Kategorie se tak rozšířila o 26 % a to v lokalitě, kde převažuje spotřeba piva Aguila.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz