News & Views

Kolumbijský pivovar pomohl místním zemědělcům a vyrobil pivo z manioku  /

Pivovar Bavaria Brewery podpořil kolumbijské zemědělce v nouzi. Odkoupil od nich celou úrodu manioku a vyrobil pivo, které se vyprodalo za šest týdnů

Podle údajů Bavaria Brewery, spadající do portfolia AB InBev, měli miliony kolumbijských zemědělců během pandemie finanční potíže. Mnozí z nich se kvůli tomu začali věnovat nelegálnímu pěstování koky (rostliny klíčové pro výrobu kokainu).

Pivovar se rozhodl podpořit zemědělce v oblasti severní Kolumbie, zejména v nejpostiženějších regionech Sucre a Córdoba, a našel způsob, jak se udržitelně odklonit od pěstování koky. Nakonec vytvořil pivo Nativa vyrobené z místní kořenové zeleniny manioku.

V rámci iniciativy Crops of Hope, kterou pivovar vytvořil spolu s agenturou MullenLowe SSP3 z Bogoty, navrhl pivovar Bavaria výrobní proces nového piva. Zemědělci ve výsledku získali spolehlivý odbyt pro plody manioku a pivovar využil lokální výrobní postupy. V zapojených komunitách navíc došlo k výraznému zlepšení životních podmínek.

Pivovar propagoval uvedení piva Nativa na trh v digitálních médiích a také pomocí POS, ATL a OOH kampaní. 

Marcel Regis, prezident Bavaria Brewery, ve svém prohlášení uvedl: „Pevně věříme, že je možné změnit Kolumbii tím, že vsadíme na rozvoj a konkurenceschopnost venkova. Vytvoříme příznivější podmínky pro zemědělce, což se promítne do zlepšení jejich socioekonomické situace a pozitivně ovlivní celou společnost.“

Výsledky / Podle agentury pivovar od zemědělců v prvním roce v Sucre a Córdobě nakoupil 1 941 tun manioku. Předpokládaný objem nákupu suroviny ke konci roku 2022 činí 2 800 tun. Projekt formálně propojil 150 zemědělců z 32 obcí regionu. Mělo z něj prospěch přibližně 600 lidí, což mělo dopad na 129 hektarů v Sucre a Córdobě.

Kampaň vydělala 400 000 dolarů v médiích. Pivo Nativa se objevilo na více než 8 000 prodejních místech a za pět měsíců se ho prodalo 107 000 hektolitrů. Během prvních šesti dnů po uvedení na trh se pivo Nativa zcela vyprodalo a poté se během tří měsíců stalo druhým nejprodávanějším nápojem v regionu. Kategorie se tak rozšířila o 26 % a to v lokalitě, kde převažuje spotřeba piva Aguila.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem

 

 

Contagious Insight 

Žít lokálně / Byznys výzva pivovaru byla podle agentury o zvýšení spotřeby piva. V oblastech Córdoby a Sucre kombinace neustálého zvyšování cen, vysokých místních daní a nízkých příjmů způsobila neschopnost místních dopřát si pivo tak často, jak by chtěli. V Bavaria Brewery uvařili pivo z místní suroviny (manioku), dokázali přitom udržet nízké daně a tím i konkurenceschopnou cenu. Udělali tak dostupnější pivo pro obyčejné lidi v oblasti. Pivovar Bavaria Brewery také musel pro pivo Nativa vybudovat na trhu trochu jinou pozici než má například Aguila Original, vedoucí značka v regionu. Svými pivovarnickými zkušenostmi přispěl k řešení závažného místního problému a vytvořil nový produkt s přesvědčivým příběhem původu. Milovníci piva hned měli řadu důvodů, proč dát Nativě šanci a zkusit ji. Důležité také je, že si Bavaria dala záležet a promluvila si s místními zemědělci a spotřebiteli, aby se ujistila, že skutečně zapojí lidi, kteří potřebují pomoc, a zlepší jejich postavení. Místo profesionálních herců hráli v reklamě Nativy skuteční lidé, místní influenceři zase pomáhali Bavarii s komunikací. To značce pomohlo autenticky zachytit každodenní život a zviditelnit kolumbijské obyvatele. Agentura MullenLowe SSP3 se s kampaní pro Bavaria Brewery přihlásila do soutěže El Dorado 2022 a získala cenu hned ve třech kategoriích: Kreativní transformace podniku, Udržitelný rozvoj a Kreativní efektivita. Společenská změna / Pivovar Bavaria Brewery zjevně věnuje pozornost problémům, které ovlivňují životy běžných Kolumbijců. Finanční tlak na kolumbijské zemědělce se v dubnu 2021, kdy vypukly protesty proti návrhu zákona o daňové reformě, který se snaží řešit hospodářskou krizi vyvolanou pandemií (následné zablokování silnic a nedostatek surovin zasáhly výrobu a přepravu potravin), zhoršil. Kolumbijská vláda se snaží přesvědčit zemědělce, aby se vzdali pěstování koky, a upřednostňuje drakonická opatření místo toho, aby finančně podpořila pěstování jiných, legálních plodin. Bo Mathiasen, který v Kolumbii vede Úřad OSN pro drogy a kriminalitu, vysvětlil situaci kolumbijských zemědělců pro NPR následovně: „Kolumbie nemá garantovanou minimální cenu produktů, proto jsou zemědělci extrémně zranitelní vůči změnám cen komodit. Při absenci dotací a snadných úvěrů jsou lokální zemědělci v podstatě odkázání sami na sebe.“ Zpráva Mezinárodní krizové skupiny v souvislosti s tímto problémem ale uvádí, že při poskytnutí podpory dala naprostá většina pěstitelů najevo, že by se dobrovolně vzdala hospodaření s kokou. Zemědělci potřebují k tomuto přechodu systematičtější pomoc. Když státy selžou, mohou přiložením ruky k dílu značky přispět ke své dobré pověsti a pozitivnímu PR (psali jsme o tom v našem trendu Brand Citizenship). V tomto případě pivovar Bavaria Brewery vyřešil problém zemědělců díky vytvoření nového výrobního procesu a nový produkt. Zcela jistě se zde iniciativa překrývá s programem AB Inbev Contract for Change, v rámci kterého například také pivo Michelob Ultra finančně podpořilo zemědělce. V obou případech se značky chovají dobročinně a zároveň podporují své vlastní obchodní zájmy.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout