News & Views

Kolumbijský supermarket vydal příručku pro uchovávání čerstvých potravin /

Carulla vytvořila barevný průvodce, v němž vysvětluje, jak skladovat ovoce a zeleninu, aby vydržely déle čerstvé

Kolumbijský řetězec supermarketů Carulla vytvořil letos v dubnu speciální příručku. V brožuře vysvětluje, které druhy ovoce a zeleniny by lidé měli skladovat dohromady a které naopak zvlášť. Správné skladování zpomaluje zrání a zabraňuje předčasnému kažení ovoce a zeleniny.

Jedna z hlavních příčin rychlého dozrávání čerstvých potravin a jejich následného zkažení je etylen, přírodní plyn, který se uvolňuje z některých druhů ovoce a zeleniny. Carulla se rozhodla, že chce rozšířit informovanost zákazníků o této problematice a zároveň zabránit plýtvání potravinami. Ve spolupráci s kreativní agenturou Ogilvy Colombia, Bogotá, a odborníky na výživu vymyslela iniciativu Fresh System. 

Na začátku odborníci rozdělili ovoce a zeleninu do dvou skupin. První obsahovala ty, které produkují více etylenu, druhá ty, které ho produkují méně. Průvodce Fresh System, který je k dispozici na digitálních kanálech a sociálních sítích Carulla, popisuje ideální způsoby domácího skladování čerstvých produktů dostupných v supermarketech Carulla. Chcete například čerstvější rajčata? Skladujte je vedle jablek. Fresh System i prozrazuje optimální místo pro skladování jednotlivých produktů: Zda je máme skladovat při pokojové teplotě, v chladničce nebo v mrazáku.  

Také přímo v supermarketech Carulla zboží uspořádali podle návodu Fresh System a v prodejnách rozmístili cedule s popisem, jak by se ty či ony potraviny měly ideálně skladovat. Tímto způsobem vybízejí zákazníky, aby jejich rady vyzkoušeli doma. Lidé, kteří si objednali potraviny online, obdrželi produkty opatřené speciálními štítky. Každý štítek obsahoval informace, jak by se měl daný produkt skladovat. 

Carulla se navíc o systém podělila s konkurenty. Nejenže tak dosáhla většího přínosu, ale také pomohla snížit plýtvání potravinami po celém světě.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Neplýtvejte / Podle britské ekologické organizace WRAP se přibližně třetina všech potravin vyrobených na světě vyhodí, což přispívá k 8-10 % celkových emisí skleníkových plynů. V roce 2020 jsme se zabývali celosvětovým trendem spotřební krize. Jde o to, jak by značky měly řešit rostoucí obavy o životní prostředí na celém světě, a to tak, že budou lidi inspirovat k nižší spotřebě a snižování plýtvání kvůli záchraně naší planety. Pokud značky chtějí být pořád relevantní, možná budou muset upustit od nabádání lidí k vyšší spotřebě a místo toho je přesvědčit, aby se řídili selským rozumem. Marketéři musí převzít odpovědnost za svou roli v klimatické krizi a přesvědčit interní zainteresované strany i spotřebitele, aby nakupovali šetrněji, s rozvahou a udržitelněji. Aby si značky v potravinářském průmyslu vytvořily a udržely přízeň, musí převzít zodpovědnost za svůj příspěvek ke krizi plýtvání jídlem a vytvořit ekologičtější iniciativy, které budou lidi inspirovat k promyšlené spotřebě potravin. Iniciativa Fresh System tomu trendu plně odpovídá. Carulla si uvědomuje, že odvětví, v němž působí, ke globální spotřební krizi přispívá a rozhodla se pro řešení pomocí snadné výzvy. I zákazníci mohou něco změnit. Důležité a velmi chytré je, že se nejedná o vztyčený prst, ale o jednoduchou příručku, která lidem pomáhá udržet potraviny déle čerstvé – kdo by to nechtěl? Zdravá znamení / O podobných kampaních supermarketů s udržitelným „jádrem“ jsme už informovali. Takové kampaně tradičně využívají technologie, které lidem pomáhají nakupovat ohleduplněji – například aplikace Coop DK nebo S Group. Účinnost kolumbijské kampaně spočívá v jednoduchosti hlavní myšlenky a jejím provedení. Díky tomu, že se Fresh System opírá o pokyny, které se snadno dodržují – jako například ukládání pomeranče vedle citronu – je pro lidi snazší začlenit tyto principy  udržitelnosti do každodenního života. Dokonce ani nemusí stahovat žádné aplikace. Důležité na kampani je to, že se týká nejen kamenného obchodu, ale i online nákupů. V prodejnách Carulla se produkty nejprve rozmísťují podle návodu Fresh System, na který zákazníky upozorňuje jasné barevné označení. Pak se Fresh System jednoduše promítá do domácnosti, protože klient dostává objednávku s vhodně oddělenými produkty a téměř „automaticky“ se snaží skladovat je správně.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout