News & Views

Kreativní agentura Brothers & Sisters je nyní sociální podnik /

Londýnská kreativní agentura slíbila, že své roční zisky věnuje na dobrou věc

Brothers & Sisters se mění na sociální podnik – londýnská kreativní agentura hodlá stále pracovat s komerčními klienty, ale veškeré zisky věnuje na dobročinnost.

Agentura mění svou zakladatelskou listinu a zakotvuje v ní svůj slib o darování zisků a zároveň znemožňuje prodej akcií společnosti bez záruky zachování statusu sociálního podniku.

Andy Fowler, zakladatel a výkonný kreativní ředitel Brothers & Sisters, Contagious řekl, že ho inspirovalo současné dění a úzká spolupráce agentury s Grenfell Athletic Football Club (organizace pomáhající mužům zasaženým požárem v Grenfell Tower), aby svůj byznys využil ke změně světa k lepšímu. 

„V našem průmyslu je spousta opravdu dobrých lidí a spousta opravdu dobrých společností dělajících úžasné věci,“ řekl. „Ale když přišlo na skutečně tvrdé závazky (...) měli jsme pocit, že nikdo nedělá nic až tak radikálního.“ 

Brothers & Sisters nyní hledá další charitativní partnery, s nimiž by svou kreativní expertízu mohl sdílet stejně jako své zisky, které podle Fowlera ve fiskálním roce 2021 dosáhly hodnoty 200 tisíc liber.

Agentura ale bude i nadále spolupracovat se stávajícími komerčními klienty, jako jsou We Buy Any Car, Center Parks nebo Yakult Europe, a také bude hledat nové klienty.

„Neříkáme, že bychom nevěřili v kapitalismus,“ řekl Fowler. „Jsme reklamní agentura. Naše práce je prodávat.“

Poté dodal: „Nesnažíme se od základu změnit model reklamní agentury. Akorát se ptáme: „na konci roku máte 10% zisk, co s ním uděláte?“

Fowler také zdůraznil, že zaměstnancům, stejně jako sobě a svému společníkovi CEO Mattewovi Charltonovi bude nadále vyplácet „standardní mzdu“. Bonusy pro zaměstnance také nejsou vyloučené, ačkoliv uvedl, že agentura možná změní kritéria pro jejich udělování.

Transformace na sociální podnik by mohla byznysu dokonce prospět, argumentuje Fowler.

„Prosazuje se nová generace, kreativci, kterým je něco přes dvacet, nechtějí jen prodávat,“ řekl Fowler. „Chtějí vědět, že firma, pro niž pracují, má nějaký hlubší záměr a udělá pro svět něco dobrého. Vždy jsem věřil, že zajímavým lidem se dějí zajímavé věci. Doufáme, že tímto krokem a se Brothers & Sisters stane zajímavější (...) možná nám to pomůže přilákat kvalitnější lidi, možná tak budeme zajímavější pro klienty, kteří silně vnímají potřebu, aby jejich činnost mě hlubší smysl.

Tohle všechno jsou dobré vedlejší důsledky tak altruistického rozhodnutí.“

Brothers & Sisters změnu svého byznys modelu oznámili v krátkém filmu, který nazvali Prophet.

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout