Jak mohou marketéři budovat a rozvíjet kreativní kulturu ve svých týmech a organizacích, krůček po krůčku
Ve většině marketingových organizací panuje odvěkké napětí: Chceme udělat něco jiného, něco nového nebo chceme jistotu v předvídatelnosti? Budeme prosazovat nový kreativní nápad překračující hranice nebo se vydáme cestou, kterou známe a tak víme, že se nejen vejdeme do rozpočtu, ale také vyvoláme mírný nárůst prodeje?
Téměř všude zvítězí ta bezpečnější cesta.
Profesorka Teresa Amabile v Harvard Business Review upozorňuje: „V honbě za produktivitou, efektivitou a kvůli snaze o maximální kontrolu dochází k podkovávání kreativního náboje v týmech.“
Možná v takové společnosti pracujete. Většina lidí ano. Vaše konverzace je pravděpodobně plná zkratek, které ostatním lidem nic moc neříkají. Pravděpodobně často cítíte potřebu říkat své agentuře ne. A večer, před spuštěním nové kampaně, pravděpodobně vůbec nejste nervózní.
Vaše společnost také nejspíš upřednostňuje krátkodobé zisky před dlouhodobým růstem a nevyužívá celý rozpočet kvůli špatnému odhadu rizika spojeného s kreativitou.
Dobrá zpráva: První krok k opravě čehokoliv je stanovení, příčin defektu. Pochopení základních vědeckých poznatků o tom, jak a proč kreativita při rozvoji značek funguje, je první krok k tomu, aby většina organizací přijala kulturu kreativní odvahy a vydala se směrem ke kreativnější a efektivnější práci.
Ani nemusíte brát ohled na to, jak moc se vaše společnost zasekla ve svých zvyklostech. Existují totiž značky, které dokázaly otočit obrovskou loď i na malé vodní ploše. Jde to. Kreativní kulturu lze vybudovat i v těch nejzastaralejších organizacích, kreativní svaly lze posílit i v těch nejvíce ochablých týmech. A přestože se to nestane přes noc, firmy se opravdu mohou přeškolit k vytrvalému prosazování strategické kreativity, správné pro konkrétní značku a minimalizující rizika – a to ve všem, co dělají.
If the task of making headway on this mission has fallen to you, it can feel equivalent to being asked how you’d go about about eating an elephant. As Desmond Tutu said, the answer is ‘a bit at a time’. When we break it down with our clients at Contagious, here are three important questions we ask:
Pokud úkol kreativní transformace padl na vás, přirovnejte ho k otázce „Jak sníst slona?“ Jak řekl Desmond Tutu: „Postupně.“ Když to s našimi klienty v Contagious rozebíráme, klademe si tři důležité otázky:
Pokud potřebujete pomoci se „slonem“ jménem kreativní transformace, Contagious je tu pro vás. Ozvěte se!
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz