News & Views

Kuřecí umělci z KFC obešli zákaz inzerce na Spotify Premium /

Fast-foodová značka pronikla do Spotify zóny bez reklam a předvedla tam nový burger  

KFC Middle East chtělo v rámci spuštění prodeje „anything but ordinary“ Kentucky burgeru  inzerovat v prostoru bez reklam na Spotify Premium.

Značka se proto spojila se třemi hudebními umělci z regionu, Flipperachim, Moh Flowem a Shébani, aby burger propagovali pomocí profilových a úvodních fotografií, hodnocení a událostí na svých profilech. Nové profilovky umělců obsahovaly Kentucky burgerem a když fanoušci rozklikli lokalitu nadcházejících koncertů, zobrazila se jim nejbližší restaurace KFC.

Playlisty umělců navíc obsahovaly skladby jako „Discover“, „New“, „Kentucky, Burger“, „Come & Visit“, „KFC“, „Get It“, nebo „Before it’s too late“ seřazené za sebou tak, aby uživatele Spotify přivedly k ochutnání nového burgeru.

KFC využilo všechny metody, které platforma nabízí, k propagaci Kentucky burgeru, aniž by došlo k přerušení přehrávání.

Na tvorbě kampaně Anything But Ordinary spolupracovala agentura Memac Ogilvy, Dubai.

KFC Middle East podle našich odhadů s touto kampaní neoslovilo ani 100 tisíc lidí. Flipperachiho poslouchá měsíčně 42 tisíc, Moh Flowa 34 tisíc a Shébaniho zhruba 20 tisíc fanoušků.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem 

Contagious Insight

Ohýbání pravidel / Z kampaně KFC se toho můžeme spoustu naučit, přestože její exekuce není příliš oslnivá. Zaprvé, inzerce v prostoru bez reklam jako je Spotify Premium vyžaduje objevování skulinek. KFC zaplavilo platformu značkou a produktem prostřednictvím upravených názvů skladeb, popisů profilů a fotografií, a to vše za pravděpodobně poměrně nízkou cenu. Oproti tomu Spotiwear, kampaň švédské značky sportovního oblečení Salming, které jsme se věnovali loni, se stejná pravidla pokusila obejít tak, že playlisty sama vytvořila a do jejich obrázků vložila fotky produktů a QR kódy, které zákazníky přivedly na do online obchodu.     Spotiwear na platformě využila nepatrného, ale bezplatného místečka a odlákala uživatele Spotify pryč na web značky. Kreativnější příklady „hackování“ jsme viděli také u Cheerios, kdy značka chytře obelstila Amazon v kampani Hacking Prime Day a zrovna nedávno u online prodejce Trade Face the Hidden Facts, který vyzrál na algoritmy Googlu. Narozdíl od KFC se zmíněné kampaně kreativně přizpůsobily médiím, na která cílily – nestačí jen přepsat popisek v profilu a změnit fotografii na Spotify. I přes to, že cílová skupina KFC nadšeně používá Spotify a sleduje vybrané umělce – influencery, které značka oslovila ke spolupráci, není v tom nic víc. Ve zkratce: KFC zapomnělo svou přítomnost na platformě pro přehrávání hudby ospravedlnit a jenom ji zaplavilo burgery.   Modrý oceán nebo jen otrava? / Na jednu stranu je inzerce na platformě bez reklam skvělým příkladem strategie blue ocen. Bez dalších konkurenčních fast-foodových značek tady KFC automaticky poutá veškerou pozornost. Na druhou stranu, kdo zaručí, že uživatele Spotify nerozčílí burger trůnící v prostoru, který si platí, protože tam si ho chce užívat bez reklam? Existuje spousta výzkumů, které naznačují, že online reklamy jsou vlezlé nebo příliš časté. V roce 2018 uživatelé nařkli Spotify tvrzením, že jejich úvodní stránka propagovala nové album hip-hoppera Drakea.   Zároveň však 89 % lidí dává přednost reklamou financovanému internetu před placením za online služby (IAB UK and Sparkler 2018). Z toho vyplývá, že většina lidí za tolerování reklam něco očekává – nějakou hodnotu. Znamená to, že se lidé podívají na čtyř vteřinovou reklamu, pokud zdarma dostanou YouTube videa, na která se dívat chtějí, nebo snesou přehnaně velký banner, aby měli bezplatný přístup ke čtení zpráv.   Přestože se KFC probojovalo do zóny bez reklam, nedává uživatelům nic nazpět – například slevy, odkazy na speciální nabídky nebo akční kupony. Nedostatek prodejního mechanismu navíc z pohledu značky ztěžuje měření dopadů kampaně na skutečné prodeje nového Kentucky Burgeru.  Nevyužitý potenciál / Kritiku stranou, kampaň „Anything but ordinary“ od KFC je zajímavým příkladem, jak by jiné značky mohly „odemknout“ Spotify Premium jako potenciální reklamní prostor. Už jen rozsah Spotify prvků z něj dělá reklamní nástroj: stránky umělců a playlistů, odkazy na události, audia a teď i video obsah. To vše vybízí ke kreativitě. Podívejte se na video „Expensify This“ od Expensify. Vyšlo před Super Bowl 2019, nicméně reklama se v USA stala naprostým hip-hopovým trendem.  Za hranicemi kreativních možností leží velikost potenciálního publika: podle informací platformy disponuje samotné Spotify zhruba 271 miliony uživatel napříč 79 trhy.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout