News & Views

Latinská Amerika pod drobnohledem: Březen 2021, část 2. /

Tým Contagious v Brazílii každé dva týdny vyzdvihuje své oblíbené kampaně z regionu Latinské Ameriky

Většina Latinské Ameriky se nacházela v lockdownu během dvou významných událostí, Karnevalu a Mezinárodního dne žen. Níže vyzdvihujeme příklady značek, které dokázaly pracovat s různými omezeními a společenskými požadavky a vytvořily kampaně ke každé nich.


Cerveza Aguila, Carnival Simulator / Circus/MediaMonks, Colombia


Značka piva Cerveza Águila vytvořila virtuální karnevalový průvod Batalla de Flores, protože kolumbijská omezení v souvislosti s Covidem-19 zabránila průběhu skutečného festivalu.

Ve spolupráci s Circus/MediaMonks a proslulým carrozza umělcem Hernandem Artetou Águila vytvořila repliku alegorických vozů carrozas a ulic města Barranquilla (kde festival normálně probíhá) v rámci videohry American Truck Simulator.

„Pro představení tohoto typu nápadu je zásadní uvažování koncentrované kolem platforem kladoucí sociální sítě na první místo,“ řekla Ana Oseguera, jednatelka Circus/MediaMonks Colombia. „Proto je tahle práce relevantní na dvou frontách. Na jednu stranu kreativně vyplnila obrovské vakuum, které vzniklo zrušením letošního karnevalu a zároveň jsme využili již existující platformu s již relevantním uživatelským chováním.“

Virtuální průvod se uskutečnil během živého eventu 22. února a lze ho najít na sociálních sítích Cerveza Aguila a Carnaval de Barranquilla.


Carnaval Cidade Alta 2021 / Monobloco + Outplay + Druid


V reakci na podobná pandemická omezení přetvořila brazilská karnevalová kapela Monobloco jedno ze svých představení v online verzi Grand Theft Auto (GTA). 

Šlo o první případ za 21 let, kdy Monobloco nedostala příležitost zaplnit brazilské ulice v době Karnevalu, ale místo toho byla hlavním umělcem dvoudenního digitálního eventu sponzorovaného Tinderem, Tridentem a Engovem (značkami, které během eventu uspořádaly své vlastní zážitky a aktivace, např. afterparty).

Digitální event proběhl na Cidade Alta RP, největším GTA serveru v Brazílii. Zúčastnilo se přibližně 100 brazilských herních influencerů, kteří livestreamovali event na platformách jaok je Twitch a YouTube.

[insight]

Contagious Insight


Nová platforma, noví lidé / I když lákají karnevalové party kapely Monobloco v Brazílii velké publikum, virtuální zážitek kapele - a také značkám, které event sponzorovaly a vydavateli Rockstar Games - poskytl příležitost k oslovení nových skupin lidí, které by se jinak eventu neúčastnily nebo by nehrály GTA.

Podle herní zpravodajské platformy START sledovalo vystoupení na streamovacích platformách přes 280 tisíc lidí, což všem zúčastněným poskytlo příležitost se přiblížit hernímu publiku a nabídlo Rockstar možnost ukázat, že jejich hra není jen o násilí. 

„Srdcem našeho karnevalu bude vždy osobní setkání, ale rozhodně si přisvojíme toto rozšíření komunikace, které během pandemie vytvořil virtuální svět,“ řekl Celso Alvim, zakladatel a vedoucí Monobloco.

Dostupná zábava / Brazílie je obrovský stát a slavné oslavy Karnevalu většinou probíhají ve velkých městech, která pro většinu lidí nejsou snadno dostupná. Přenesení jednoho z hlavních vystoupení do virtuálního prostředí otevřeného hráčům a divákům z celé země je zajímavý a moderní způsob, jak je učinit dostupnějšími. 

Například streamerka Renata Giovanna strávila karneval ve hře. Žije v malém městě a řekla, že kvůli tomu nikdy neměla ten „pravý karnevalový“ zážitek. „Bylo to s mými přáteli a byla jsem v bezpečí domova. Tato virtuální verze mi trochu přiblížila pocit oslav. Ve spoustě ohledů to bylo báječné a příští rok bych se moc ráda zúčastnila znovu, “ řekla pro START.

[/insight]


Hershey's, HerShe / BETC Havas + Plano Feminino, Brazil


Hershey’s vytvořil kampaň na podporu umělkyň na Mezinárodní den žen, kterou založilo na skutečnosti, že jméno značky zahrnuje slova „her“ a „she“.

Osm vybraných umělkyň (fotografek, tanečnic, autorek atd.) bylo umístěno na obaly čokolády Hershey’s, které zahrnovaly QR kód, jehož naskenování odemklo obsah ve virtuální realitě. Značka také vyzvala ženy k tomu, aby sdílely své umění a svůj talent na sociálních sítích s hashtagem #HerSheGallery.

Ve spolupráci s konzultační agenturou Plano Feminino Hershey’s také nabídl přes 30 hodin workshopů, které poskytovaly umělkyním pomoc s podnikovými a marketingovými aspekty jejich umělecké práce.

[insight]

Contagious Insight


Sběratelská čokoláda / Představením umělkyň a jejich práce na obalech Hershey’s pozvedla své tradiční a dostupné tabulky čokolády: chutnají stejně dobře jako vždy, ale jejich vzhled je extra speciální. Přístup galerie umění doplňuje možnost zakoupit produkty online, jednotlivě nebo ve sběratelském balení se všemi osmi umělkyněmi zahrnutými v kampani. To dodává výrobku pocit exkluzivity, což generuje nový zájem spotřebitelů.

Konkrétní náhled na feminismus / Při propagování konkrétních témat během významných dnů, jako je Mezinárodní den žen, vypadají činy a projevy značek často stejně. Tady našel Hershey’s svůj vlastní úhel, ze kterého k otázce přistoupit - umění, a konkrétně umění jako profesi.

Podle reportu socioložky Taylor Whitten Brown vytvořeného pro The Art Market 2019 tvoří práce umělkyň malý podíl významných permanentních sbírek v uměleckých institucích, zatímco na aukcích se díla žen prodávají za výrazně nižší částky než díla mužů. Pouze dvě díla vytvořená ženami se prodraly do stovky nejdražších aukčních prodejů obrazů - navzdory tomu, že byly ženy uměleckými objekty zhruba poloviny prvních 25. V různých typech galerií umění jsou díla vytvořená ženami označena cenou o 16 až 30 procent nižší než díla mužů a podobná data vykazuje také hudební průmysl. Podle výzkumu od Pitchforku tvořili muži nebo kapely tvořené výhradně muži v roce 2018 sedm z deseti umělců na festivalech, zatímco ženy reprezentovaly na významných hudebních festivalech po celém světě pouze 19 % umělců. 

Když se Hershey’s rozhodne podporovat nejen umělkyně v jejich mnoha formách a kreativních vyjádřeních, ale také profesionalizaci jejich práce, staví se tak do pozice podporovatele skupiny, která by potenciálně mohla pro značku vybudovat velmi silnou platformu. 

[/insight]

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious Insight

Nové tradice / Letní pandemická omezení zasáhla obyvatele Jižní Ameriky obzvlášť silně, nejen kvůli počasí a silně společenské kultuře spousty zemí v regionu, ale také protože se jedná o období oslav Karnevalu. Zrušení Batalla de Flores (poprvé v historii) se stalo symbolem těžkého období, kterým procházíme. Proměnou tohoto temného momentu na kreativní příležitost k vybudování něčeho nového by Cerveza Águila mohla replikovat tradici způsobem, který se uchytí a bude jednou probíhat paralelně s pouličním karnevalem.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout