Tým Contagious v Brazílii každé dva týdny vyzdvihuje své oblíbené kampaně z regionu Latinské Ameriky
Většina Latinské Ameriky se nacházela v lockdownu během dvou významných událostí, Karnevalu a Mezinárodního dne žen. Níže vyzdvihujeme příklady značek, které dokázaly pracovat s různými omezeními a společenskými požadavky a vytvořily kampaně ke každé nich.
Ve spolupráci s Circus/MediaMonks a proslulým carrozza umělcem Hernandem Artetou Águila vytvořila repliku alegorických vozů carrozas a ulic města Barranquilla (kde festival normálně probíhá) v rámci videohry American Truck Simulator.
„Pro představení tohoto typu nápadu je zásadní uvažování koncentrované kolem platforem kladoucí sociální sítě na první místo,“ řekla Ana Oseguera, jednatelka Circus/MediaMonks Colombia. „Proto je tahle práce relevantní na dvou frontách. Na jednu stranu kreativně vyplnila obrovské vakuum, které vzniklo zrušením letošního karnevalu a zároveň jsme využili již existující platformu s již relevantním uživatelským chováním.“
Virtuální průvod se uskutečnil během živého eventu 22. února a lze ho najít na sociálních sítích Cerveza Aguila a Carnaval de Barranquilla.
Šlo o první případ za 21 let, kdy Monobloco nedostala příležitost zaplnit brazilské ulice v době Karnevalu, ale místo toho byla hlavním umělcem dvoudenního digitálního eventu sponzorovaného Tinderem, Tridentem a Engovem (značkami, které během eventu uspořádaly své vlastní zážitky a aktivace, např. afterparty).
Digitální event proběhl na Cidade Alta RP, největším GTA serveru v Brazílii. Zúčastnilo se přibližně 100 brazilských herních influencerů, kteří livestreamovali event na platformách jaok je Twitch a YouTube.
[insight]
Podle herní zpravodajské platformy START sledovalo vystoupení na streamovacích platformách přes 280 tisíc lidí, což všem zúčastněným poskytlo příležitost se přiblížit hernímu publiku a nabídlo Rockstar možnost ukázat, že jejich hra není jen o násilí.
„Srdcem našeho karnevalu bude vždy osobní setkání, ale rozhodně si přisvojíme toto rozšíření komunikace, které během pandemie vytvořil virtuální svět,“ řekl Celso Alvim, zakladatel a vedoucí Monobloco.
Dostupná zábava / Brazílie je obrovský stát a slavné oslavy Karnevalu většinou probíhají ve velkých městech, která pro většinu lidí nejsou snadno dostupná. Přenesení jednoho z hlavních vystoupení do virtuálního prostředí otevřeného hráčům a divákům z celé země je zajímavý a moderní způsob, jak je učinit dostupnějšími.
Například streamerka Renata Giovanna strávila karneval ve hře. Žije v malém městě a řekla, že kvůli tomu nikdy neměla ten „pravý karnevalový“ zážitek. „Bylo to s mými přáteli a byla jsem v bezpečí domova. Tato virtuální verze mi trochu přiblížila pocit oslav. Ve spoustě ohledů to bylo báječné a příští rok bych se moc ráda zúčastnila znovu, “ řekla pro START.
[/insight]
Osm vybraných umělkyň (fotografek, tanečnic, autorek atd.) bylo umístěno na obaly čokolády Hershey’s, které zahrnovaly QR kód, jehož naskenování odemklo obsah ve virtuální realitě. Značka také vyzvala ženy k tomu, aby sdílely své umění a svůj talent na sociálních sítích s hashtagem #HerSheGallery.
Ve spolupráci s konzultační agenturou Plano Feminino Hershey’s také nabídl přes 30 hodin workshopů, které poskytovaly umělkyním pomoc s podnikovými a marketingovými aspekty jejich umělecké práce.
[insight]
Konkrétní náhled na feminismus / Při propagování konkrétních témat během významných dnů, jako je Mezinárodní den žen, vypadají činy a projevy značek často stejně. Tady našel Hershey’s svůj vlastní úhel, ze kterého k otázce přistoupit - umění, a konkrétně umění jako profesi.
Podle reportu socioložky Taylor Whitten Brown vytvořeného pro The Art Market 2019 tvoří práce umělkyň malý podíl významných permanentních sbírek v uměleckých institucích, zatímco na aukcích se díla žen prodávají za výrazně nižší částky než díla mužů. Pouze dvě díla vytvořená ženami se prodraly do stovky nejdražších aukčních prodejů obrazů - navzdory tomu, že byly ženy uměleckými objekty zhruba poloviny prvních 25. V různých typech galerií umění jsou díla vytvořená ženami označena cenou o 16 až 30 procent nižší než díla mužů a podobná data vykazuje také hudební průmysl. Podle výzkumu od Pitchforku tvořili muži nebo kapely tvořené výhradně muži v roce 2018 sedm z deseti umělců na festivalech, zatímco ženy reprezentovaly na významných hudebních festivalech po celém světě pouze 19 % umělců.
Když se Hershey’s rozhodne podporovat nejen umělkyně v jejich mnoha formách a kreativních vyjádřeních, ale také profesionalizaci jejich práce, staví se tak do pozice podporovatele skupiny, která by potenciálně mohla pro značku vybudovat velmi silnou platformu.
[/insight]
Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz