Tým Contagious v Brazílii vyzdvihuje své oblíbené kampaně z regionu Latinské Ameriky
Omo, největší značka mycích prostředků z portfolia Unilever Brazil, vytvořila microsite, kde se v rámci kampaně na spuštění prodeje výrobku pro praní jemného prádla a plavek zeptala žen, jaké mají pocity z praní svého spodního prádla ve sprše.
Značka spolupracovala s kreativním studiem Monkey-land a produkcí Santa Transmedia výsledkem byla aktivace, která zdůraznila, že soběstačnost (pod heslem #NobodyWashesMyPanties) je přednější, než to kde perete své spodní prádlo.
Značka do kampaně zapojila také pět influencerů. Každý z nových produktů prodaných přes rozvážkovou službu Rappi darovalo Omo jeden přípravek ženě v nouzi.
Značka vyzvala zákazníky, aby sdíleli fotografie svých nejlepších módních kreací s objednávkou z McDonald’s v ruce s tím, že nejstylovějších modely se následně objeví na Instagramu řetězce.
Přepis názvu značky jako „Méqui“ ve snaze napodobit, brazilskou výslovnost „Mc“ portugalštině je od roku 2020 klíčovou součástí lokální strategie značky. „Minulý rok si vyzvednutí objednávky získalo status skutečné události. K vyzvednutí objednávky se hodí jakýkoliv look, od toho nejzákladnějšího po ten nejneobvyklejší. Kampaní opět oslavujeme individualitu našich zákazníků. Rok jsme započali s „Méquizices“. Jde o konkrétní způsoby, jak si každý vychutnává své oblíbené jídlo z Méqui. Teď děláme další krok a chceme lidi ujistit, že na našem jídle si mohou pochutnávat, ať vypadají jakkoliv,“ řekl CMO McDonald’s Brasil João Branco.
[insight]
Rozvoz McDonald’s Brasil v roce 2020 vyrostl o 150 %, ale s 14 % celkových prodejů stále tvoří poměrně malý prodejní kanál. Posun marketingové a komunikační strategie k takzvaným třem D (drive-thru, delivery a digital) je pro fast-food způsobem k získání tržního podílu během stále platných koronavirových opatření.
Zábava v temných časech / Pandemie je v Brazílii všechno, jen ne pod kontrolou. Po více než roce rozestupů a neustálého přívalu špatných zpráv se značky pohybují na tenké hranici mezi snahou reagovat na situaci a odlehčením komunikace. McDonald’s se s touto výzvou trefil do černého. Vybízí lidi, aby byli doma, oceňuje jejich osobnost a styl, vytváří zábavnou příležitost, na kterou se mohou „pěkně obléknout“ a samozřejmě dává do středu dění svůj produkt a zvyšuje prodeje.
[/insight]
V reklamě, která tvrdí, že „záleží pouze na tom, co je uvnitř“ vystupují skutečné děti, které se staly obětí šikany a nezapadají do běžných stereotypů a nerealistických standardů televizních reklam. Následně spot prošel transformací na kratší videa pro TikTok společně s původní písní, která teenagery podporuje, aby přijali sebe sama a ukázali své pravé já.
V Pingüinos oslovili také jednoho z předních designérů v zemi. Vznikla módní kolekce, která popírá módní trendy a je navržena tak, aby ji mohli nosit všichni a cítit se dobře. Kampaň doplňují filtry, které umí na fotkách odstranit vylepšující filtry, playlisty na Spotify a vzkazy na sociálních sítích, které se staví proti diskriminaci způsobené algoritmy.
[insight]
Tatiana Esguerra Resk, marketingová manažerka v Grupo Bimbo (vlastník značky), dodala: „Náš výrobek má něco velmi důležitého, sílu toho, co nese uvnitř. A přesně tuto myšlenku jsme chtěli předat dospívajícím: že opravdu záleží na tom, co mají uvnitř.“
Nečekaný merch / Klíčem k úspěchu kolekce oblečení byla spolupráce s designéry z Juan Colombia. Značka sebe sama popisuje jako „kombinaci rock n rollu a glamour“. Spolupráce mohou představovat vzájemně výhodnou dohodu, která přináší nové zdroje příjmů, optimalizuje marketingové a reklamní zdroje a zvyšuje povědomí o značce. Jak tady píše návrhářka Cassandra Tang, „vstup dvou kooperujících značek na nové, neznámé trhy zde buduje nová publika a také novou, neotřelou přítomnost.“
Během posledního roku jsme viděli řadu spoluprací různých značek (některé nečekané) a kromě již zmíněných praktických aspektů a výhod tvrdí Simon Cotterrell, výkonný ředitel strategie v Interbrand London, že tento fenomén má i emoční rozměr: „Zdá se, že značky projevují stejnou potřebu kolektivismu, k němuž se obracíme my jako jednotlivci. Zatímco úplně tak nepomáhají sousedům s nákupy ani se nepotkávají u displejů, aby na dálku obdivovali kamarádovu novou obývací stěnu. Je v době krize prostá lidská potřeba spolupráce je podle mě tím, co vede k tak aktivní vlně kolaborací.“
[/insight]
Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz