News & Views

Latinská Amerika pod drobnohledem: Listopad 2021 /

Tým Contagious v Brazílii vyzdvihuje své oblíbené kampaně z regionu Latinské Ameriky


#RespeitoAoTempo (#HonourTime), Nescafé / DPZ&T, Brazil


Nescafé a brazilská agentura DPZ&T vytvořily kampaň #RespeitoAoTempo, která měla propagovat speciální kolekce kávy prostřednictvím reflektování hodnoty času. Video tvoří jeden dlouhý záběr, který trvá zhruba čtyři minuty a popisuje domácí přípravu kávy téměř jako rituál. Součástí kampaně jsou i tři další půlminutové spoty, které pokrývají celý životní cyklus kávy – od semínka k balenému produktu.


#SACAtualiza (#CustomerSupportUpdate), Continental / Soko, Brazil


Značka cenově dostupných domácích spotřebičů Continental od Electrolux Group se v roce 2020 vrátila do Brazílie a začala zde komunikovat o dělbě domácích prací mezi muže a ženy. Ve spolupráci s agenturou Soko nyní značka vytvořila kampaň #SACAtualiza, v níž vystupuje brazilský komik a influencer Esse Menino v roli operátora call centra, který na sociálních sítích značky nevybíravě odpovídá na otázky týkající se práce v domácnosti a genderové rovnosti.

[insight]

Contagious Insight


Podle plánu / „Zaměřujeme se na každodenní životy lidí, abychom společnost přesvědliči o tom, že domácí práce jsou odpovědností všech.“ Tak popsal postoj značky k jejímu comebacku viceprezident marketingu Electroluxu v Latinské Americe Cris Duclos. #SACAtualiza je opět jednou z kampaní, která jde ruku v ruce s dlouhodobými cíli značky – něco, na čemž Continental/Soko soustavně pracuje poslední rok.

Správný tvůrce pro správnou kampaň / Influenceři stojí ve středu komunikační strategie brazilských značek. Podle průzkumu 40 % spotřebitelů v zemi uvádí, že hlavní hnací silou jejich rozhodnutí k nákupu jsou právě influenceři. Ale s tak vysokou poptávkou po tvůrcích je výsledkem influencerských marketingových kampaní často komoditizovaná práce. To ale není případ „#SACAtualiza“: synergie mezi vtipným obsahem Esse Meniny a satirického návrhu kampaně perfektně funguje s poselstvím značky.

[/insight]


Ticket de oro (Gold Ticket), Pago Fácil / Vendaval, Argentina


Argentinská platební síť Pago Fácil představila svou kampaň „Ticket de Oro“, která odměňuje zákazníky, co navštíví značkové pobočky, aby zaplatili své složenky. Každý listopadový týden značka rozdala čtyři zlaté repliky svých dokladů o zaplacení, každý v hodnotě sto tisíc argentinskych peso (zhruba 999 dolarů).

[insight]

Contagious Insight


Historie trvá / Zatímco pandemie urychlila přechod k online nakupování, část spotřebitelů stále preferuje jednání z očí do očí a ukládání fyzických kopií dokumentů jako jsou faktury a účtenky. „Nápad za kampaní vzešel z naslouchání spotřebiteli. Z toho jsme pochopili, že spotřebitel, který si vybere platit osobně, má velmi silnou motivaci, protože to samotnému dokladu dává velmi zvláštní hodnotu. Spotřebitel jej využívá jako způsob osobní organizace a to mu dává pocit jistoty,“ řekli zakladatelé Vendavalu Carmelo Masseli a Lucho Sanchez Zinny. Místo toho, aby na tyto spotřebitele pohlížel jako na staromódní, si Pago Fácil rozhodl jejich volby vážit a využil ji jako příležitost k dalšímu budování jejich vztahu.

Zlatý standard / Důvěra a jistota jsou dvě základní hodnoty pro jakoukoliv finanční službu a v kontextu vrtkavé argentinské ekonomiky dává rozhodnutí Pago Fácil odměňovat zákazníky zlatem smysl.

[/insight]

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious Insight

Reklama jako umění / Filmy nás mohou přimět snít a nezáleží přitom, na čem je sledujeme. Kampaň #RespeitoAoTempo udělala z další reklamy na kávu malý film, který inteligentně a umělecky evokuje pocity a emoce, které souvisí s nápojem významným pro brazilskou kulturu. Risk je zisk / Čtyři minuty jsou v reklamě celá věčnost. Nescafé vsadilo na kontemplativní video, ale stavělo přitom na insightu o zvycích spotřebitelů. „Zjistili jsme, že narozdíl od tradičních konzumentů kávy, kteří většinou hledají stimul a energii, hledají ti, co pijí výběrovou kávu, okamžik kdy mohou vypnout, pečovat o sebe, odpočinout si a najít inspiraci,“ řekla Rachel Muller, výkonná ředitelka značky.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout