News & Views

Latinská Amerika pod drobnohledem: Říjen 2021 /

Tým Contagious v Brazílii vyzdvihuje své oblíbené kampaně z regionu Latinské Ameriky


Wine of Duty, Anfibio Vinería / The Juju, Argentina


Lahev Malbecu, která se objevila v Call of Duty: Modern Warfare, zaujala argentinské fanoušky hry, připomněla jim lahve pocházející z Mendozy – slavného vinařského regionu jejich země.

A tak se vinařství Amfíbio spolu s agenturou The Juju Buenos Aires rozhodly vytvořit Wine of Duty, víno inspirované hrou.


#ConteúdoSensível (#SensitiveContent), CVV, Brazil


Podle Brazilského institutu veřejného mínění a statistiky (IBOPE) dojde v Brazílii k sebevraždě každých 46 minut. CVV (Center for Valuing Life), sociální organizace pro prevenci sebevražd se kvůli tomu spojila se skupinou brazilských reklamních profesionálů a vytvořila kampaň #ConteúdoSensível. Cílem kampaně bylo zvýšení povědomí a rozšíření debaty o této problematice.

Kampaň „#ConteúdoSensível využila lidskou zvědavost při simulací příspěvků na sociálních sítích s násilným nebo sexuálně sugestivním obsahem – rozmazaný obrázek se vzkazem „Citlivý obsah: toto video může obsahovat explicitní nebo násilný obsah“ sdílených na oficiálních instagramových účtech brazilských celebrit a influencerů. Tímto způsobem přilákala pozornost k popisu příspěvku, kde si lidé přečetli o tom, jak důležité je pro prevenci sebevražd aktivně naslouchat. Do kampaně se zapojily brazilské celebrity, například herec Lázaro Ramos, televizní moderátorka Ana Maria Braga nebo zpěvačka Ivete Sangalo. 

[insight]

Contagious Insight


Vzbudit zvědavost / Nikdo nečeká, že jeho oblíbená celebrita bude na sítích sdílet příspěvek s citlivým obsahem. Podle jednoho z tvůrců kampaně Eduarda Cbrala, stratéga z WMcCann, je příslib „uniklého“ obsahu lákavější než tradiční institucionalizované kampaně. „Využili jsme sociální sítě k tomu, abychom si získali vzácný zdroj: lidskou pozornost. Když celebrita sdílí video s explicitním obsahem, budí to zvědavost. Využili jsme této pozornosti, abychom dostali ven vzkaz o duševním zdraví, řekl.“

Marketing pro všeobecné dobro / „#ConteúdoSensível“ vymezuje už třetí rok spolupráce reklamních profesionálů s CVV. Narozdíl od negativního dojmu, který tvůrci reklamy většinou mezi veřejností vyvolávají, kampaň ukazuje, že marketing lze využít ke komunikaci o vážných otázkách a že může poukázat na relevantní témata.

[/insight]


McBites for Bits, Arcos Dorados / DDB Mexico, Mexico


Mexiko znamená pro herní průmysl strategický trh: 72,3 milionů Mexičanů se označuje za gamery a zhruba 11,1 milionů z nich sleduje turnaje v e-sportech.

Na Mezinárodní den hraní videoher (28. srpna) spustil McDonald’s společně s DDB Mexico McBites for Bits, kampaň zaměřenou na streamery na Twitchi, která za každé kousnutí do pochoutky z McDonald’s během živého přenosu nabízela odměny v Bitech, oficiální měně platformy.

[insight]

Contagious Insight


Součástí komunity / Stejně jako u kampaně Most Valuable Promo, také McBites for Bits infiltrovala herní komunitu – skupinu, které se proti reklamám vyhrazuje – když využila její vlastní jazyk. Livestreamy nebyly tak docela tím, co diváci očekávali, ale přesto v nich byli jejich oblíbení streameři a řídili se logikou platformy. 

Jíst očima / McBites for Bits zkombinovala ochutnávání a produktovou aktivaci, aby prozkoumala využití vizuálního zdroje pro vzbuzení zájmu v cílové komunitě a těžila ze skutečnosti, že veřejnost moc dobře ví, jak jídlo z McDonald’s chutná. Šlo o kreativní způsob, jak u lidí vzbudit chuť na hamburgery a jak udržet značce relevanci v konverzacích Generace Z.

[/insight]

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious Insight

Matrixu efekt / Wine of Duty obrací tradiční logiku naruby: víno se zrodilo jako součást hry, a následně se stalo skutečným produktem. Vzrušení okolo vydání Matrixu 4 znamená nyní pro značky perfektní příležitost, aby se pustily do průzkumu hranic mezi fikcí a realitou. Kulturní relevance / Call of Duty: Modern Warfare je jedna z nejslavnějších her na světa – ale většina fanoušků si lahve Malbecu ani nevšimla. Silný pocit sounáležitosti u specifické skupiny hráčů s jejich tradičním regionálním produktem odhalila sílu kulturních vazeb i v rámci globalizovaných platforem. Anfibio Vinería pak přesně pochopila, jak může tohoto pocitu sounáležitosti využít.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout