News & Views

Latinská Amerika pod drobnohledem: Srpen 2021 /

Tým Contagious v Brazílii vyzdvihuje své oblíbené kampaně z regionu Latinské Ameriky


#PresasNos80 (#StuckInThe80s), Guaraná Antarctica / SOKO, Brazil


Ženský fotbal byl v Brazílii do roku 1983 víceméně zakázaný. A dodnes získává pouhý zlomek financí v porovnání s mužskou odnoží stejného sportu. Investice do ženského fotbalu se v roce 2020 ve skutečnosti podobala částce, která byla vynaložena na mužskou hru před čtyřiceti lety. Brazilské fotbalistky Formigu, Tamires a Biu Zaneratto tato informace znepokojila a na Olympijské hry v Tokiu se vydaly s rekvizitami z 80. let s cílem na tento rozdíl upozornit.

Výrobce limonád Guaraná Antarctica vydal na podporu jejich aktivismu retro lahev svého nápoje (s jednou z jeho vůbec prvních etiket) a prodeje věnoval Meninas em Campo, neziskové organizaci, která se v Brazílii zaměřuje na ženský fotbal.


Contrapromo (Counterpromo), Andes Beer / DraftLine BUE, Argentina


Argentinská provincie Mendoza z daňových důvodů často přichází zkrátka, protože se zde nekonají značkové promo akce a soutěže. Varování „Akce platí na celém území státu s výjimkou Mendozy“ je v zemi dobře známá. Andský pivovar a kreativní studio DraftLine tohoto faktu využili a přišli a nabídkou Contrapromo.

V promo akci obrátili obvyklou situaci naruby a nabídli pivo zdarma pouze v oblasti Mendozy. Video uvádí, že se mohli zúčastnit všichni Argentinci – ale pouze obyvatelé Mendozy měli šanci na vítězství.

[insight]

Contagious Insight


Místní mají přednost / Lokální kontext pro značky znamená zásadní propojení s regionální identitou – a to je i případ Andes a jeho domácí provincie Mendoza. Contrapromo nakládá s tématy jako příslušnost a identita kreativně a bez servítek: obyvatelé Mendozy se nyní mohou zbytku země „pomstít“. 

Věrnost značce / Malá pomsta od Andes představuje empatické gesto vůči obyvatelům Mendozy. „Značky musí znovu porozumět tomu, jak se lidí dotknout,“ řekli Christian Leal Saint-Jean a Sebastian Higueret Aquize (známý jako Los Amish), kreativní ředitelé DraftLine. Kampaň se prostřednictvím této empatické vazby snaží budovat věrnost a loajalitu.

[/insight]


Todas as Campanhas do Mundo (Všechny kampaně světa), Bis/David, Brazil


Brazilská značka čokolády Bis se ve své kampani Todas as Campanhas do Mundo situovala do klasických žánrů reklamy. Kampaň staví na myšlence, že všichni milovníci Bisu vidí čokoládu úplně všude. Včetně reklam na mýdlo, pudr a podobně. „Po rozsáhlém výzkumu jsme odhalili děsivý příznak nekontrolovaného chování: lidé vidí Bix Xtra i tam, kde žádný není. Potřebovali jsme na to spotřebitele upozornit,“ řekl Fabrício Pretto, kreativní ředitel Davidu. 

Aby lidé pobavili ještě víc, byla součástí kampaně také in-store strategie: extra police Bis netradičně umístěné mezi jiné výrobky, například toaletní potřeby.

[insight]

Contagious Insight


Nesmysly na vzestupu / Úspěch seriálů jako Loki a Wanda Vision demonstrují zvýšenou popularitu absurdity v mainstreamové kultuře. Stejně jako je tomu ve filipínské kampani Basta od RC Coly. Todas as Campanhas do Mundo ukazuje, jak mohou značky s tímto trendem pracovat.

Odhalení klišé / Stejně jako It's a Tide Ad zkoumá kampaň klasické reklamy. Satirizace reklam je efektivní způsob navázání kontaktu s různými generacemi, které tyto práce zcela jistě viděly. Jestliže reklama je jazyk sám o sobě, hraní si s jeho tradičními symboly je zábavný a neotřelý způsob pro představení produktu. V případě Bis jde o chytrou evoluci konceptu „bez sebeovládání,“ s nímž už značka nějakou chvíli pracuje.

[/insight]

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious Insight

Oslava s kulturním insightem / Guaraná Antarctica oslavila v roce 2021 100. narozeniny. #PresasNos80 byla pro značku příležitostí k oslavě tohoto jubilea a navázání spojení s Olympiádou. Rafael Ziggy, vedoucí kreativních dat v SOKO, strategii komentoval následovně: „Chtěli jsme zachránit starou etiketu a využít ji pro vzpomínkovou edici. Ale  jako motiv jsme potřebovali něco většího, něco co by přesáhlo hranice našich vlastních oslav.“ Iniciativa fotbalistek představovala pro značku perfektní příležitost. Víc než peníze / Guaraná Antárctica a Brazilská fotbalová federace spolupracují už 20 let. S #PresasNos80 značka dala najevo, že její závazek vůči ženskému fotbalu přesahuje hranice sponzorství. Mimochodem nejde o první kampaň, s níž se značka postavila za ženský sport: She Can, která získala Stříbrného lva na festivalu v Cannes 2021, je dalším dobrým příkladem toho, jak funguje závazek značky v praxi.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout