News & Views

Lego vydává Green Instructions pro eko modely /

Ve snaze poučit děti o změnách klimatu vytvořila slavná stavebnice návod, jak předělat auta a letadla z Lega na udržitelnější varianty 

Ve snaze poučit polské děti o klimatické změně vydalo Lego k některým nejpopulárnějším sadám návody s jedinou změnou: instrukce nevedly k postavení dalších aut nebo letadel, nýbrž k udržitelnějším alternativám.

Green Instructions například napovídají, jak udělat z letadla elektrický vlak nebo jak opakovaně zužitkovat automobily v podobě jízdních kol, koloběžek a najdeme v nich i proměnu uhelného dolu ve větrnou elektrárnu.

Každé vydání instrukcí obsahuje dodatečné informace o tom, jak původní model zatěžoval životní prostředí v porovnání s jeho ekologičtější alternativou (např. „elektrické vlaky vypustí o 95 % méně CO2 než letadla využívaná při vnitrostátních letech“) a pomáhá tak vzdělávat mladé lidi. 

Kampaň od agentury Ogilvy Poland Varšava začala v červnu 2020 (během jednoho z lockdownů). Green Instructions byly dostupné v obchodech i online. A začátkem roku 2021 Lego odhalilo sérii online videí, která dětem vysvětluje, jak každý z předmětů postavit a přitom jim nabízí informace o životním prostředí.

Výsledky / Podle agentury už během dvou týdnů od spuštění vygenerovala kampaň přes dva miliony impresí. Zatímco 723 škol napříč Polskem si stáhlo tutoriály jako součást a obohacení výuky žáků o klimatických změnách.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

 

Contagious Insight

Konec hrátek / Pro značky jako Lego je řešení otázek souvisejících s tématem životního prostředí a udržitelnosti očividný a nezbytný krok. Povědomí veřejnosti o dopadech plastového odpadu roste (viz Problematic Plastics Trend od Contagious) a spolu se skutečností, že 90 % hraček je z plastu (což z nich dělá „plastově nejnáročnější průmysl světa“), to znamená, že výrobci musí své ekologické renomé zlepšit, pokud chtějí s ekologicky smýšlejícími spotřebiteli udržet krok. V případě Lega navíc nejde o první případ, kdy o oddanosti životnímu prostředí mluví.  Na webu Lega najdeme zavázek přejít do roku 2030 na výrobu kostek kompletně z udržitelných zdrojů. Firma slibuje, že do roku 2025 začne všechny své obaly vyrábět z obnovitelných nebo recyklovatelných materiálů a popisuje kroky, jimiž se společnost snaží uhlíkovou stopu snížit – mimo jiné využíváním 100% solární a větrné energie. Zatímco Green Instructions rozhodně nepředstavují největší udržitelnou iniciativu značky, jsou dalším krokem správným směrem a lákají pozornost ke všemu, co značka v zákulisí ve snaze stát se ekologickou společností podniká.  Uvědomělá kreativita / V roce 2019 odhalilo Lego svou první globální brand kampaň po třiceti letech. Rebuild the World odstartovala hraným dobrodružným filmem, v němž dostala kreativita hlavní roli. Green Instructions tento nový positioning lokálně rozšiřují – kreativita zde způsobuje změnu a přechod na udržitelnější varianty. Kampaň Green Instructions je zajímavá právě svou lokací. Polsko v Evropě patří mezi země s největším znečištěním. 79,9 % veškeré energie stále produkuje spalováním uhlí. V létě 2020 (v době spuštění kampaně) se dokonce objevovalo v novinových titulcích, protože nesplnilo cíl EU vyrábět 15 % finální energetické spotřeby z obnovitelných zdrojů. Avšak závažnosti tématu a rozsahu problematiky navzdory zařadil polský ministr školství klimatickou změnu do školních osnov teprve loni. Lego v kampani využilo své zaměření a vyvinulo pozitivní tlak prostřednictvím tvůrčích řešení konkrétního problému. Jde o spojení dobrého načasování, které pro značku působí velmi autenticky a přitom nechává produkt v centru pozornosti. Dobře načasovaná změna / Klíčový prvek kampaně spočívá ve snaze Lega opakovaně využít existující sady místo výroby nových zaměřených na udržitelnost. Minulý rok Lego oznámilo, že investuje 400 milionů dolarů k dosažení tří cílů: vzdělání dětí, zvýšení počtu opakovaného použití kostek a neutralizaci uhlíkové stopy. Tato kreativní iniciativa a vydání nových návodů ke starým sadám představuje další malý, ale důležitý, krok k dosažení hned dvou z předsevzatých cílů.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout