News & Views

Lego vytvořilo náhradu za TikTok pro děti mladší deseti let  /

Výrobce hraček se spojil s hudebním vydavatelstvím k vytvoření AR aplikace na tvorbu videí

Výrobce stavebnic Lego spojil s vydavatelstvím Universal Music a vyvinul dětskou aplikaci na tvorbu hudebních videí. Vidiyo, dostupné od března 2021, umožní dětem natáčet, upravovat a sdílet jejich vlastní hudební videa ke skladbám vybraných umělců zastupovaných Universal Music.  

Děti si mohou zvolit skladbu z knihovny aplikace a využít množství audio klipů, digitálních efektů a animací k vytvoření šedesáti vteřinového videa. K umocnění zážitku se v aplikaci prolíná fyzická a digitální hra za využití dlaždic, cihel a sběratelských postaviček takzvaných „minifigures“.

Díky prvku rozšířené reality (AR) lze sestavovat kapely pomocí naskenování minifigures, které následně na obrazovce obživnou. Do digitálního prostředí lze promítnout i pódia postavená z Lego kostek, kartonu nebo jiných materiálů a nová kolekce kostek s názvem Lego BeatBits slouží pro zpřístupnění speciálních efektů, animací a audio klipů. Aplikace také uživatelům umožňuje vytvářet pro členy kapely unikátní styly, odemykat nové taneční pohyby a navrhovat přebaly alb. 

Aplikace má i svůj social feed, který uživatelům umožňuje sdílet krátké klipy s rodinou a přáteli. Je určena pro děti od 7 do 10 let a vznikla s důrazem na bezpečnost – lze ji stáhnout pouze s potvrzením rodiče a veškerý sdílený obsah musí projít schvalovacím procesem. 

Lego poprvé oznámilo partnerství s Universal Music v dubnu 2020. V době spuštění bude aplikace obsahovat skladby od vybraných nejpopulárnějších umělců vydavatele, včetně Mabel, Marshmello a Imagine Dragons.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Kostku po kostce / Navzdory digitálnímu zážitku, zůstává hlavní podstata Vidiyo věrná fyzickým kostkám. Jak nám sdělil generální ředitel Lego Life Rob Lowe, když jsme s ním v roce 2017 mluvili o sociální platformě Lega, „klíčovým cílem pro značku je, aby si děti s kostkami hrály ve větší míře a různými způsoby.“ Spojením fyzických a digitálních prvků – v pojetí značky označované jako „proměnlivá hra“ – může Lego zachovat svou podstatu v podobě fyzických kostek a přitom těžit z možnosti vylepšeného, interaktivního zážitku. Značka rovněž reaguje na chování dětí, které čím dál víc nahrazují hračky obrazovkami. Například report RoosterMoney z roku 2020 zjistil, že děti během posledního roku přeorientovaly své nákupní zvyklosti na digitální zážitky v čele s Roblox a Fortnite.   Není to poprvé, co Lego upravilo svůj základní výrobek pro digitální svět. Kolekce Hidden Side, v prodeji od července 2019, děti vybízela, aby si postavily model strašidelného domu z kostek a využily aplikaci k lovení duchů. Tvůrci obsahu / Vytvořením aplikace, která dětem umožňuje natáčet, stříhat a sdílet videa se značka dotýká i trendu vytváření obsahu. Aplikace pro tvorbu krátkých videí jako je TikTok jsou mezi mladší věkovou kategorií velmi populární. Podle dat New York Times platforma odhaduje, že přes 18 milionů jejích uživatelů ve Spojených státech je mladších 14 let, zatímco další studie uvádí, že děti nyní v aplikaci tráví průměrně 85 minut denně. TikTok technicky vzato zakazuje registraci uživatelům mladším 13 let a v posledních letech upravil pravidla pro zveřejňování obsahu, stále však zůstává z velké části neregulovaný. V roce 2020 byla platforma obviněna z porušování pravidel dětského soukromí a skupina aktivistů uvedla, že „nevyvinul řádnou snahu“ o získání souhlasu rodičů a ochranu dětí.   V porovnání s tím mohou děti používající Vidiyo své výtvory bezpečně sdílet, aniž by přidělávaly rodičům starosti. Aplikace jim poskytuje ochranu díky vyžadování rodičovského souhlasu, využití externího schvalování obsahu a navíc se zavazuje k odstranění veškerého obsahu s „identifikovatelnými osobními informacemi.“ Významné partnerství / Lego má dlouhou tradici ve využívání partnerství a licencí k tvorbě co-branded produktů včetně úspěšné Star Wars řady, která v roce 2015 pomohla značce k „nejlepšímu roku v dějinách,“ kdy zisky stouply oproti předcházejícímu roku o 25 %. Toto partnerství může dánskému výrobci hraček pomoci v přístupu k obrovské nabídce již publikované hudby a také k novinkám, díky nimž se děti budou bavit a výsledný zážitek v nich zanechá svěží dojem. Zatímco Universal Music jej může využít jako příležitost k oslovení nejmladšího publika. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout