Proč chaotická značka jako Liquid Death popírá morální zásady
Liquid Death je značka bezostyšně postavená na své image a prakticky ničem jiném. Dělá povrchní prohlášení o původu a kvalitě své vody balené v plechu, ale ty jsou mimo mísu. Byla vytvořena jako marketingové cvičení k vyplnění mezery svým chaotickým působením v kategorii, která většinou obchoduje se zdravím a blahodárností.
Takže je téměř logické, že Liquid Death obsadila do své nejnovější reklamy „Don’t F**k the Planet“ pornohvězdu.
Dvojsmysly protkaný spot sleduje herečku z filmů pro dospělé, Cherie DeVille, která se představí jako „nevlastní mamka internetu“ a následně cestou na natáčení scény vysvětlí, jak jsou plechovky Liquid Death prospěšnější pro planetu.
Mike Cessario, bývalý reklamní kreativec, který byl spoluzakladatelem Liquid Death, řekl Adweeku že si DeVille vybral, protože „statisticky vzato jsou herci z filmů pro dospělé jedni z nejslavnějších lidí na internetu.“
To je možná pravda, ale máme podezření, že je za tím něco víc. Využití pornohvězdy k propagaci svého produktu není pro Liquid Death jen jistou cestou ke generaci publicity a upoutání pozornosti – je to signál, že značka vnímá hvězdy z filmů pro dospělé stejně jako jakoukoliv jinou celebritu.
Spojte tento otevřený přístup k sexu se sděleními Liquid Death o udržitelnosti a získáte morální přístup, který se zdá být pečlivě vypočítaný, aby oslovil cílovou skupinu značky tvořenou mileniály a Generací Z.
Vyšší smysl zůstává v reklamním průmyslu kontroverzním tématem. Někteří ho vnímají jako efektivní nástroj k oslovení diváků, jiní jako pokus provinilých marketérů o to, aby ze své práce měli lepší pocit. Ale kritikové by nejspíš měli méně munice, kdyby tak velké množství marketingu řízeného vyšším smyslem nebylo nudné a těžkopádné.
Sdílení hodnot se zákazníky možná není to, jak reklama „funguje“ podle modelu mentální dostupnosti od Ehrenberg-Bassova institutu, ale je snadné vidět, jak může mít dopad na její efektivitu. A značka, která dokáže vplést populární hodnoty do odlišitelných a zábavných reklam jistě na něco kápla.
Liquid Death je fascinující marketingovou případovou studií (věřte nám, jednu jsme napsali) a během pouhých tří let dosáhla zisku v hodnotě 45 milionů dolarů a zajistila si investice čítající hodnotu 525 milionů dolarů.
Liquid Death je možná trochu komická značka, ale hloupá není rozhodně.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz