News & Views

Marketéři vs. agentury rozdělení „odfláknutými“ a „jednotvárnými“ briefy /

Průzkum odhaluje rozdílné přístupy k briefům v reklamě

Marketéři nejsou schopni adekvátně správně zhodnotit kvalitu svých briefů, které kreativci z agentur označují jako „nesoustředěné“, „nejasné“ nebo „nudné“.

Propast v přístupech k briefům odhalil globální průzkum v rámci projektu BetterBriefs.

78 % marketérů podle výzkumu uvádí, že jejich briefy poskytují strategické nasměrování, souhlasí s nimi ale pouze 5 % kreativců z agentur.

Překvapivě velké procento (31 %) marketérů přiznalo, že kvalita jejich tří posledních briefů „nebyla dostatečná“. Toto číslo jim však stále lichotí v porovnání s odpovědí kreativců – 75 % z nich uvedlo, že poslední tři briefy, které obdrželi, neměly dostatečnou kvalitu.

Když výzkumníci požádali agenturní kreativce, aby vybrali slova ze seznamu a popsali pomocí nich typický klientský brief, nejčastěji volili výrazy jako nesoustředěný (83 %), nejasný (79 %), nudný (65 %), nepromyšlený (44 %) nebo odbytý (39 %). „Užitečný“ bylo první pozitivní slovo na seznamu a umístilo se na šestém místě jako volba 37 % respondentů.

Agentury a marketéři ale nebyli rozdělení ve všech ohledech a briefům přisoudili podobnou hodnotu. 90 % marketérů a 89 % lidí z agentur se v Británii shodlo, že je „odvést dobrou kreativní práci bez kvalitního marketingového briefu je obtížné“. Tato čísla jsou vyšší ve srovnání s rokem 2003, kdy se na stejnou otázku ptal Institute of Practitioners in Advertising (IPA) a na odpovědi se shodlo pouze 79 % a 80 % dotázaných.

Matt Davies and Pieter-Paul von Weiler, tým stojící za projektem BetterBriefs, Contagious řekli, že agentury a marketéři jsou na stejné lodi, když přijde na odhad ceny za mizernou komunikaci. Marketéři a agentury v průměru věří, že 33 % marketingových rozpočtů přijde vniveč kvůli mizerným briefům a špatně organizované práci.

Když von Weiler Contaigous vysvětloval, proč s Daviesem vytvořili projekt BetterBriefs, řekl, že jsou „oba stratégové, kteří mají zkušenost s příliš velkým množstvím špatných briefů“.

Zároveň však kladou důraz na aspekt spravedlnosti při svém zkoumání, navzdory tomu že oba pochází z agenturní strany.

Davies a von Weiler údajně bránili chabé schopnosti marketérů psát briefy a uvedli, že zásadní podíl viny leží na bedrech agentur, protože se často bojí dát svým platícím nadřízeným (klientům) upřímný feedback.

Pro potřeby projektu Better Briefs byl skupinou Vaughan Flood of Flood + Partners proveden průzkum mezi 1731 marketéry a zaměstnanci agentur z více než 70 zemí .

Více informací o průzkumu poskytli Davies and von Weiler během online přednášky, která se konala 15. října v rámci IPA Effworks Global 2021.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout