News & Views

McDonald's Indonesia vložil do j-pop písně slova o novém burgeru /

Fast food gigant v Indonésii využil popularitu japonské pop culture a přiměl lidi sledovat reklamu na burger, která zvýšila prodeje o více než 111 %.

McDonald's v Indonésii využil zálibu této země ve všem japonském a uvedl na trh nový burger s názvem Taste of Japan.

Mnoho lidí má rádo japonský pop, ale ne všichni rozumí japonštině. Na základě tohoto insightu se agentura Leo Burnett Indonesia, Jakarta, spojila s indonésko-japonskou zpěvačkou Icou Zahrou a vytvořila chytlavou j-pop píseň – trik spočíval v tom, že text písně ve skutečnosti propagoval nový burger.

Píseň s názvem Nihon No Fureeba vyšla bez titulků a dostala se na první místo indonéských hudebních žebříčků. O deset dní později ale řetězec přiznal, že píseň ve skutečnosti propaguje onigiri burgery slavného fast foodu. Text písně obsahuje lova: měkká houska, křupavá nori, Omáčka Yakiniku, autentická chuť, McDonald's Taste of Japan, Jaká jedinečně úžasná chuť.

Ravi Shanker, kreativní ředitel Leo Burnett Indonesia, ve svém prohlášení uvedl: „Japonská popkultura je v Indonésii silná. Lidé milují j-pop písně a plní jimi své playlisty, zpívají si je a dokonce nosí cool trička s japonskými písmeny, aniž by rozuměli jejich významu.

screenshot 2023 09 04 114536

Píseň hrála rádia a dosáhla takové popularity, že ji začali používat TikTokoví tvůrci pro svá taneční videa. V podobě bez překladu vyšla v srpnu 2023.

Výsledky / Podle agentury McDonald's vzrostly prodeje o více než 111 %, což řetězci vydělalo 3,9 miliardy IDR (255 000 USD). Píseň se stala v Indonésii nejvyhledávanější skladbou na Shazamu a během jednoho týdne získala 3 miliony zhlédnutí na YouTube.

Contagious Insight /

Jiný kraj, jiný mrav / McDonald's našel způsob, jak propagovat a prodávat nový burger. Využil k tomu něco, co Indonésané milují: japonskou popkulturu. Kampaň ukazuje, jak důležitý je průzkum spotřebitelů v dané lokalitě nebo regionu, protože na různých místech fungují různé strategie. Už jsme viděli, s jakým úspěchem to dělají i jiné značky. Například Head & Shoulders zbavila Indonésany strachu z nesprávného vyslovení názvu své značky. Reklama Untranslated Ad v tomto případě pochopila správný tón, kterým zasáhla místní, a nabídla jim nový burger ve stylu j-popu.

McDonald's se naučil velmi dobře přizpůsobovat lokálním trhům a umí si získávat příznivce. V roce 2021 jsme například psali o tom, jak McDonald's v Malajsii změnil název jedné ze svých restaurací na lokální přezdívku Mekdi, aby překonala vnímání cizokrajnosti. Tady byla výzva jiná, protože McDonald's už má v Indonésii silné zastoupení (v roce 2021 dosáhly restaurace McDonald's v Indonésii obratu zhruba 314 milionů dolarů). Strategie navázání kontaktu s lidmi prostřednictvím využití lokální kultury ale fungovala stejně dobře jako uvedení nového burgeru.

Pravé porozumění / V této kampani se řetězci McDonald's podařilo stát součástí jazyka tím, že využil své porozumění Indonésii a proměnil běžnou reklamu v senzaci a virální moment v místní kultuře. Píseň Icy Zahry působí v rámci reklamy McDonald's jako Trojský kůň tím, že ji maskuje pod chytlavou j-pop píseň a stává se tak součástí kultury, a tím pádem nejde jen o pouhou reklamu. McDonald's tak dosahuje správné rovnováhy mezi propagací a zábavou. Legendární praktik plánování Paul Feldwick nám k tomu řekl: „Reklama může být a často byla něčím, co si lidé vybírají ke konzumaci, pokud je vytvořena tak, aby byla zábavou, nejen nudnou prodejní nabídkou nebo urážlivým vyrušením. V tomto případě jsou lidé, kteří si píseň oblíbili, naladění na to, aby věnovali pozornost odhalení překladu textu, a tím pádem se zvyšuje i pravděpodobnost, že se naladí také na obsah reklamy.

 Získejte členství v Contagious

Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout