Na oslavu výročí kuřecích McNuggets začal McDonald's ve Švýcarsku prodávat oblíbené kuřecí kousky po kusech a odkázal se tak na desítky let starou matematickou větu.
Na oslavu 40. výročí zásadní součásti svého menu, kuřecích McNuggets, spustil gigant rychlého občerstvení McDonald's ve Švýcarsku kampaň, která oslavuje matematiky a v podstatě všechny, kteří se kdy museli dělit o kuřecí kousky.
V rámci akce Chicken McNuggets of Love si mohli zájemci po omezenou dobu koupit nugety po jednotlivých kousích.
Iniciativa navazuje na zajímavou matematickou Chicken McNugget větu, problém, který už léta fascinuje matematické nadšence na internetu a který se dokonce objevil v knize Ilana Vardiho Computational Recreations in Mathematica z roku 1991.
Výzva, kterou věta řeší, spočívá ve skutečnosti, že určité množství McNuggets nelze objednat, například sedm, jedenáct nebo šestnáct kusů, protože v současné době se ve Švýcarsku prodávají jen v balení po čtyřech, šesti, devíti nebo dvaceti kusech.
Tato matematická zvláštnost znamená, že spravedlivé rozdělení kuřecích nugetek může představovat noční můru a často se tak vznikají pře nebo soutěživost, kdo dostane poslední. Možnost zakoupit jednotlivé kousky dává zákazníkům příležitost vymanit se z konvenčního množství a usnadňuje sdílení za pouhých 1,20 CHF (1,27 USD) za nugetku.
Iniciativu vytvořila agentura TBWA\Switzerland Zuzich, společnost ji věnovala propagaci formou krátké reklamy, v níž se odehrává boj o poslední McNugget.
Double dipping / Řetězec rychlého občerstvení sice nezačal s matematickými úvahami o počtu McNuggets, které si lze objednat, ale velmi bystře zaznamenal achillovu patu, který by mohl (vy)řešit a oslovit tak komunitu nadšenců do matematiky. Vše postavil kolem obvyklého sdílení kuřecích nugetek a rozšířil tak dosah kampaně i mimo okruh fanoušků matematiky a udělal z ní atraktivní záležitost pro širší publikum. Kampaň Chicken McNuggets of Love čerpá hned z několika insightů: Nejenže počet prodaných nugetek v každém balení fascinuje niche části internetu, ale je i příčinou leckdy tvrdých bojůvek o to, kdo získá poslední nugetku. Nabídka dalších McNuggets prodávaných po kuse představuje odpověď na palčivou otázku sdílení, protože se prezentuje jako řešení zásadní neochoty vzdát se poslední nugetky a dát ji někomu jinému – zvlášť když například balení devíti kousků zkrátka rovnoměrně rozdělit nelze.
Kampaň spojila oslavu oblíbené součásti svého menu s trochou matematických intrik a myšlenkou podělit se a propůjčila nejen určité komunitě ale i široké veřejnosti pocit sounáležitosti. Navíc poskytla dočasné rozřešení záludnosti kuřecích McNuggets a zasadila se o smír v boji o poslední kuřecí kousek.
Okamžiky a vzpomínky / V roce 2018 v USA popularita McDonald's klesala. Bylo třeba investovat do kreativity, budování značky a posílit emocionální vazbu ke značce. Úkolu se ujala agentura Wieden+Kennedy. Pustili se do průzkumu v terénu a přišli na řadu insightů, které ukázaly, že lidé mají s McDonald’s stále pozitivní asociace. Nakonec přišli s novou kreativní strategií i brand tonalitou McDonald’s pro USA. Tyto momenty, vzpomínky, rituály a chování McDonald's nazývá „fanouškovské pravdy“.
„Nyní mluvíme s fanoušky – to je obrat,“ sdělila Contagious Jennifer Healan, viceprezidentka pro marketing, obsah značky a zapojení společnosti McDonald's USA, při rozhovoru pro naši rubriku Brand Spotlight v roce 2023. Tento přístup „pomohl McDonald's stát se přitažlivější, přístupnější, zapamatovatelnější a působivější“, dodala. Jednou ze zmiňovaných fanouškovských pravd je „bitva o poslední nugetku“, se kterou právě v této kampani značka zábavně a s noblesou pracuje.
Z čistě prodejního hlediska je časově omezená nabídka naprosto ideální, kdy si lidé mohou přikoupit pouze jednu kuřecí nugetku, a to díky novosti a neotřelosti nabídky a také díky nízké ceně.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz