News & Views

McDonald's zachycuje upřímné reakce zákazníků v OOH kampani  /

Kolumbijský fastfood gigant použil fotografie spokojených zákazníků, kteří právě obdrželi jídlo, k propagaci donáškové služby

V březnu 2023 spustil McDonald’s OOH kampaň s cílem propagovat svou donáškovou službu. Kampaň stavěla na fotodokumentaci upřímných reakcí zákazníků při převzetí objednávky.

McDelivery Crew pro kampaň A Second of Happiness tajně zachytila zákazníky, kteří si právě přebírali objednávky McDonald’s. Snímky vznikly pomocí kamer nainstalovaných v čepicích doručovatelů.

Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou DDB, Columbia a zachytila „šťastný chaos“. Přesně tento výraz McDonald's používá k popisu návalu emocí, jež lidé pociťují, když slyší zvonek, oznamující doručení jídla. 

Reklamy obsahovaly čas a datum, kdy byly fotografie vznikly, a také jméno a podobiznu zaměstnance, který snímek pořídil. Fotografie, které se kampani objevily, dostaly všechna potřebná zákonná povolení a práva od lidí, kteří se na nich objevili.

Výsledky / Podle agentury dokázal McDonald’s během dnů o začátku kampaně dosáhnout 20% nárůstu rozvážkové služby prostřednictvím vlastních kanálů.

Contagious Insight 

Uncut verze / McDonald’s se snaží zvýšit zájem o McDelivery tím, že zachytil skutečné okamžiky lidského vzrušení, když jim u dveří zazvoní McDonald’s. Second of Happiness spojuje důvěru ke značce a spotřebitelskou přízeň a ukazuje sebevědomí značky tvořit surovou a svým způsobem drsnou komunikaci.

Tom Sussman, head of planning v Leo Burnett London, se v rozhovoru s Contagious rozpovídal o kampani Raise Your Arches britského McDonald's: „Spolu s rostoucí důvěrou a láskou, jsme si mohli dovolit říkat stále méně – až jsme v podstatě měli dostatečné sebevědomí na to, abychom se v reklamním prostoru zcela minimalizovali. Čím více transakční reklamu vytvoříte a čím je jasnější, že je od určité značky, tím méně je v ní emocí. S emotivnější kreativitou ubývá zaměření na produkt, značku, transakci nebo komerci, tak to je.“ McDonald's v Kolumbii tuto strategii využil tak, že si vybral OOH reklamy, které jsou autentické a neupravené. Výsledek lze emocionálně uchopit a navíc lidem dává šanci ke ztotožnění.

Změna místa / V minulosti jsme psali o kampani The Drive-Thru School McDonald's ve Spojených Arabských Emirátech, rozebírali jsme strategický rámec růstu Accelerating The Arches. Jeden z klíčových pilířů tohto rámce je „Double down on the Three Ds“: digital, delivery a drive-thrus. Prosazování donáškové služby na své produkty právě v Kolumbii je od McDonald’s chytré. V roce 2022 zde totiž měla online delivery service třetí nejvyšší podíl v Latinské Americe. Proto se zde nabízí lukrativní segment, kterého může fastfoodový řetězec plně využít. Musí prodat myšlenku, že vzrušení z návštěvy McDonald’s nemusí pramenit jen z návštěvy restaurace nebo Drive-Thru. Stejnou radost  McDonald’s je možné prožít i doma. Zachycení skutečných lidí, kteří jsou šťastní, že dostávají své McDelivery, nejen podtrhuje spotřebitelskou pravdu („šťastný chaos“ při doručení jídla), ale také prozrazuje „tajné okamžiky“ z domácího života a přenáší je na obrovský billboard, což láká pozornost. Vyniknout paradoxně pomáhá také kvalita snímků s nízkým rozlišením, které jsou v kontrastu s tradičními lesklými a dokonale vybroušenými OOH. 

Získejte členství v Contagious

Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout