Kolumbijský fastfood gigant použil fotografie spokojených zákazníků, kteří právě obdrželi jídlo, k propagaci donáškové služby
V březnu 2023 spustil McDonald’s OOH kampaň s cílem propagovat svou donáškovou službu. Kampaň stavěla na fotodokumentaci upřímných reakcí zákazníků při převzetí objednávky.
McDelivery Crew pro kampaň A Second of Happiness tajně zachytila zákazníky, kteří si právě přebírali objednávky McDonald’s. Snímky vznikly pomocí kamer nainstalovaných v čepicích doručovatelů.
Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou DDB, Columbia a zachytila „šťastný chaos“. Přesně tento výraz McDonald's používá k popisu návalu emocí, jež lidé pociťují, když slyší zvonek, oznamující doručení jídla.
Reklamy obsahovaly čas a datum, kdy byly fotografie vznikly, a také jméno a podobiznu zaměstnance, který snímek pořídil. Fotografie, které se kampani objevily, dostaly všechna potřebná zákonná povolení a práva od lidí, kteří se na nich objevili.
Výsledky / Podle agentury dokázal McDonald’s během dnů o začátku kampaně dosáhnout 20% nárůstu rozvážkové služby prostřednictvím vlastních kanálů.
Uncut verze / McDonald’s se snaží zvýšit zájem o McDelivery tím, že zachytil skutečné okamžiky lidského vzrušení, když jim u dveří zazvoní McDonald’s. Second of Happiness spojuje důvěru ke značce a spotřebitelskou přízeň a ukazuje sebevědomí značky tvořit surovou a svým způsobem drsnou komunikaci.
Tom Sussman, head of planning v Leo Burnett London, se v rozhovoru s Contagious rozpovídal o kampani Raise Your Arches britského McDonald's: „Spolu s rostoucí důvěrou a láskou, jsme si mohli dovolit říkat stále méně – až jsme v podstatě měli dostatečné sebevědomí na to, abychom se v reklamním prostoru zcela minimalizovali. Čím více transakční reklamu vytvoříte a čím je jasnější, že je od určité značky, tím méně je v ní emocí. S emotivnější kreativitou ubývá zaměření na produkt, značku, transakci nebo komerci, tak to je.“ McDonald's v Kolumbii tuto strategii využil tak, že si vybral OOH reklamy, které jsou autentické a neupravené. Výsledek lze emocionálně uchopit a navíc lidem dává šanci ke ztotožnění.
Změna místa / V minulosti jsme psali o kampani The Drive-Thru School McDonald's ve Spojených Arabských Emirátech, rozebírali jsme strategický rámec růstu Accelerating The Arches. Jeden z klíčových pilířů tohto rámce je „Double down on the Three Ds“: digital, delivery a drive-thrus. Prosazování donáškové služby na své produkty právě v Kolumbii je od McDonald’s chytré. V roce 2022 zde totiž měla online delivery service třetí nejvyšší podíl v Latinské Americe. Proto se zde nabízí lukrativní segment, kterého může fastfoodový řetězec plně využít. Musí prodat myšlenku, že vzrušení z návštěvy McDonald’s nemusí pramenit jen z návštěvy restaurace nebo Drive-Thru. Stejnou radost McDonald’s je možné prožít i doma. Zachycení skutečných lidí, kteří jsou šťastní, že dostávají své McDelivery, nejen podtrhuje spotřebitelskou pravdu („šťastný chaos“ při doručení jídla), ale také prozrazuje „tajné okamžiky“ z domácího života a přenáší je na obrovský billboard, což láká pozornost. Vyniknout paradoxně pomáhá také kvalita snímků s nízkým rozlišením, které jsou v kontrastu s tradičními lesklými a dokonale vybroušenými OOH.
Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz