News & Views

McDonald’s daruje na Twitchi streamerům „bomby“ s předplatným /

Gigant rychlého občerstvení spolupracuje s proslulými gamery, kteří na Twitchi na mikro-streamery vrhají světla reflektorů

Twitch se se 140 miliony aktivních uživatelů měsíčně, kteří sledují své oblíbené streamery, etabloval jako jeden z pilířů herní komunity. Většině streamerů se však dostává minimálního uznání, chybí jim diváci a sledující, které by potřebovali, aby se zvýšila jejich viditelnost na platformě vlastněné Amazonem.

V březnu se McDonald’s v Německu spojil s vlivnou herní skupinou PietSmiet. Tito lidé jsou na Twitchi aktivní od roku 2017 a mají 671 tisíc sledujících. Cílem aktivace bylo pomoci drobným tvůrcům (mikro-streamerům) pozvednout jejich streamy na novou úroveň.

Ve spolupráci s agenturou Jung von Matt SPORTS z Hamburku vznikla kampaň Sub Bomb Delivery live streamy na Twitchi PietSmiet sponzorované McDonald’s. Slavní gameři si pochutnávali na McDonald’s, zatímco sledovali své oblíbené mikro-streamery, kteří podle nich pravidelně vydávají kvalitní obsah pro pouhou hrstku diváků. V průběhu přenosu vyzývali PietSmiet ostatní, co přenos sledovali, aby profily mikro-streamerů navštívili a zvýšili celkový počet zhlédnutí z desítek na tisíce. 

PietSmiet darovali vybraným mikro-streamerům několik „McDonald’s Sub Bombs“ – jednorázových předplacených odběrů v hodnotě 750 dolarů (900 eur) financovaných fastfoodem. Předplacené odběry představují způsob, jak si mohou uživatelé koupit měsíční přístup k bonusové tvorbě vybraných streamerů. 

Za každou Sub Bomb se na streamu PietSmiet objevil balíček s McDonald’s a zaplnil obrazovku emoji jídla z fastfoodů. Reakce šťastných a překvapených mikro-streamerů se vysílaly i přes účet PietSmiet.

Výsledky / PietSmiet vysílal dva livestreamy trvající přes dvě hodiny, během nichž McDonald’s Sub Bomb obdrželo 16 mikro-streamerů. Záznamy livestreamů nasbíraly od té doby 89 tisíc zhlédnutí na Twitchi a 86 tisíc na YouTube. Podle agentury rozšířili mikro-streameři, kteří Sub-Bomb získali, průměrný počet odběratelů z desítek na stovky

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Narušení rovnováhy / Navzdory tomu, že má Twitch několik významných profilů s miliony sledujících, 95 % lidí, kteří na platformě vysílají, dosáhne podle portálu SullyGnome sbírajícího data z Twitche průměrně 0 až 5 zhlédnutí za stream. S kampaní The Sub Bomb Delivery se McDonald’s staví na stranu drobných tvůrců, kteří tvrdě pracují na výrobě kvalitního obsahu. To nejen pomáhá malým streamerům, kteří se snaží na Twitchi zviditelnit, ale má to přínos i pro McDonald’s. Aktivita zvyšuje povědomí o značce, buduje pozitivní asociace a význam značky v herní komunitě. Burger King v nedávné kampani King of the Stream úspěšně oslovil streamery, ti pak na svém Twitchi propagovali slevy. Zatímco Burger King chytře využil nástroje platformy, která umožňuje zasílání finančních příspěvků, stal se ústředním bodem kampaně a vzal si z ní maximum sám pro sebe, McDonald’s se postavil na stranu gamerů, o slávu se rozdělil a těžil z úspěchu ostatních. Mluvit jejich jazykem / Pro přilákání hráčů roztroušených na několika různých platformách potřebují značky s držet danou kulturou krok. Jak jsme poukázali v naší analýze Esports Marketing, McDonald’s už předvedl, že gamery dokáže zaujmout – jeho lokální dánské OOH CS:GO Esports Menu si získalo světový věhlas a publikum, když se objevilo na titulce fóra Reddit. McDonald’s s The Sub Bomb Delivery dokázal, že velmi citlivě pochopil, jak to na Twitchi chodí a vžil se do širší herní komunity, která je tam jako doma. Stěžejní insight kampaně je v předpokladu, že komunita na Twitchi uvítá možnost sledovat reakce zasloužilých mikro-streamerů, když zjistí, že se jim dostalo uznání populárních gamerů. McDonald’s si nepřivlastnil veškeré zásluhy za podporu mikro-streamerů, naopak předal kormidlo PietSmiet a pouze zprostředkoval upřímnou interakci mezi komunitou a docílil tak vřelého přijetí značky jako nového a vítaného člena. Vetřelci / V březnu 2021 se lidé na Twitchi podívali na více než dvě miliardy hodin obsahu, přičemž průměrnému divákovi je 21 let. Kdyby McDonald’s platformu ignoroval, riskoval by, že zůstane pozadu. Například KFC se na Twitchi spojilo s gamerem DrLupo, který pro své sledující, kteří do chatu napsali „dinner dinner“, když DrLupo zvítězil, získal jídlo zdarma. Wendy’s mezitím na stejné platformě v rámci kampaně Keeping Fortnite Fresh živě streamovala, jak její herní avatar ničí virtuální mrazáky. Kampaň McDonald’s má sice omezený rozsah, ale ani menší aktivace by se u značky, která se snaží oslovit herní komunitu, neměla podceňovat. Kampaň na Twitchi poskytuje značce příležitost se v tomto prostoru vyskytovat i nadále, aniž by působila jako vetřelec.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout