News & Views

McDonald’s si v Kostarice přivlastnil emoji s hranolkami /

Řetězec rychlého občerstvení dostal obrázek ikonické červené krabičky hranolek na první místo nejčastěji používaných emoji

Všechna emoji s hranolkami napříč sociálními sítěmi a systémovými softwary (na iOS, Facebooku, Androidu, Googlu, Twitteru nebo WhatsAppu) jsou shodou okolností variací na červenou krabičku od McDonald’s – zřejmá výhoda ikonického lídra kategorie.

Ve spolupráci s digitální agenturou Orson San José se fastfoodový gigant rozhodl, že na Světový den emoji (17. července 2020) využije sílu nezaměnitelného symbolu a vyzval obyvatele Kostariky, aby dostali emoji s hranolkami na první místo svého seznamu nejčastěji používaných ikonek.

Poté McDonald’s stačilo jen poslat důkaz (screenshot) a vyzvednout si odměnu v podobě opravdových hranolek.

Cristhian Fuentes, generální manažer Orsonu, Contagious řekl: „McDonald’s je lídrem kategorie a jeho výrobky patří mezi globální ikony. Pokaždé proto hledáme kreativní způsoby, jak jejich status manifestovat a vytvořit kolem toho debatu. Emoji jsou součástí globálního jazyka. Když jsme si uvědomili, že hranolkové emoji vypadá přesně jako ty od McDonald’s, museli jsme to nějak využít.“

Tři dny před Světovým dnem emoji probíhala integrovaná digitální kampaň, která o akci vytvořila povědomí. Tvořily ji příspěvky na sociálních sítích (Facebook, Instagram a Twitter), CRM mobilní aplikace a programatická placená média.

Výsledky / Podle agentury lidé odeslali přes 650 000 screenshotů displejů s hranolkovými emoji. Téma se stalo pod #PapitasMc trendem na Twitteru. Podle Sprout Social vystoupaly hranolky během jediného dne z 85. nejpoužívanějšího emoji na 1. místo a staly se top nejčastěji používaným emoji na více než 150 000 zařízeních.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Ikonický status / Tohle není poprvé, co si McDonald’s hraje s emoji. V roce 2015 si v Německu v kampani Everyday Icon přivlastnila emoji s burgerem, hranolkami a nápojem a vznikla série reklam, kde se skutečné předměty prolínaly s animovanými verzemi. Frequently Used Promo navazuje na stejnou myšlenku, využívá nepřehlédnutelnou asociaci s hranolkami a během toho umocňuje svůj ikonický status.   Byron Sharp v How Brands Grow píše o tom, jak důležitá je rozpoznatelnost na první pohled s ohledem na mentální dostupnost: „Čím rozvětvenější a čerstvější je síť paměťových asociací spojených se značkou, tím větší má značka šanci, že si na ni zákazníci v široké škále nákupních možností vzpomenou,“ píše. Tady McDonald’s upozorňuje na vizuální spojení s emoji a hranolkami – lidé uvidí hranolky a vzpomenou si na McDonald’s. Do zbraně / Zde je příklad značky, která využívá publikum jako zbraň. Ve zkratce jde o „aktivaci sítě přátel a rodiny cílového zákazníka a veřejnosti k dosažení obchodního cíle, kterému se za běžných okolností značka věnuje.“ Lidé obdrželi odměnu za to, že měli emoji s hranolkami na svém seznamu nejčastěji používaných, ale pro její získání museli sdílet screenshot konverzace s kontakty ze svého telefonu, v nichž hrají hranolky z McDonald’s hlavní roli, a dělali tak marketing McDonald’s místo značky. Využijte, co máte / McDonald’s využil emoji s hranolkami, které už lidé měli ve svých telefonech, a prohlásil ho za vlastní. Cristhian Fuentes, generální manažer Orsonu v rozhovoru s Contagious řekl: „Snažili jsme se docílit co nejjednoduššího provedení a myslím si, že v tom spočívá kouzlo celé myšlenky. Všichni to měli po ruce. Cílem kampaně bylo vytvořit příběh, který publikum vtáhne a posílí status značky. Nápad z Kostariky určitě bude fungovat na všech světových trzích.“

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout