News & Views

Modelářská kampaň Kit Kat oslovila fanoušky Airfixu /

Značka čokoládových tyčinek dala svému sloganu spolu s výrobcem modelů letadel křídla

Čokoláda Kit Kat z portfolia společnosti Nestlé pomohla kutilům ve spolupráci s britským výrobcem modelů Airfix dát si při stavbě modelů Supermarine Spitfirů pauzu. Ve stylu zažitého sloganu „Dej si pauzu“ vytvořil Kit Kat limitovanou edici modelářských stavebnic, do kterých zakomponoval také čokoládovou tyčinku.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=TL7Lo0KSjQA&feature=emb_title

Kampaň Kit Kat Kit odstartovala billboardovou reklamou, na které byla plastová mřížka držící pohromadě nesložené části modelu včetně balení Kit Katu. Potom vytvořil Kit Kat společně s agenturou Wunderman Thompson, London skutečnou verzi outdoorové reklamy a rozložitelnou mřížku (která spojovala části letadla s čokoládovou tyčinkou) vyrobil pomocí 3D tisku a nechyběla ani výzva „Dej si pauzu.“

Při stavění Spitfiru objevili modeláři jako motivaci v polovině manuálu vzkaz: „Dej si pauzu, dej si Kit Kat“, a spolu s ním také ilustrovaný návod, jak si sladkost krok za krokem rozbalit a vychutnat.

Limitovanou řadu modelářských stavebnic poslal Kit Kat konstruktérům – influencerům malé komunity.

Výsledky / Podle agentury se kampaň dostala k 80 % nejvlivnějších influencerů z oblasti malých modelů a značka zaznamenala 95% oživení získaných médií. 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Osvěžení sloganu / „Dej si pauzu, dej si Kit Kat“ tak značka vyzývá lidi od roku 1958. Věta je proto už téměř stejně slavná jako značka samotná. Tato kampaň respektuje původní význam sloganu. Oživení spočívá v propůjčení nové role, která se nachází za hranicemi tradiční reklamy. Cílení na mikro influencery / Značkám může připadat lákavé vsadit v rámci influencerské strategie na tradiční postup a oslovit celebritu nebo vlivnou osobnost s cílem oslovit maximální počet lidí. Tento postup se ale nemusí ukázat jako efektivní, vzhledem k tomu že stále více lidí se na partnerství influencerů a značek dívá skrz prsty. OnePoll and Splendid v reportu Global Authenticity Crisis uvádí, že 43,35 % britských respondentů zastává názor, že influenceři na sociálních sítích nejsou v dnešní době upřímní a kvůli zisku spolupracují se značkami, které pro ně nic neznamenají. Přitom ale společnost Linqia specializující se na performance influencer marketing ve svém State of Influencer Marketing Reportu 2019 uvedla, že očekává nárůst rozpočtů na influencer marketing. Roste ale také počet marketérů, kteří rozlišují typy influencerů, s nimiž spolupracují. Studie uvádí, že 52 % marketérů provozuje marketingové programy založené na spolupráci s influencery, které využívají různých typů influencerů, včetně celebrit, makro i mikro influencerů.   Billboard s modelem letadla od Kit Kat zaznamenal velký úspěch. Jeho vizuální zpracování upoutalo a navíc – s potřebou dát si chvilku „oraz“ od časově náročné, titěrné práce při sestavování modelu letadla, se dokáže ztotožnit každý. Nicméně, limitovaná edice se soustředí na konkrétní cílovou skupinu nadšenců do modelů letadel. Kit Kat spoléhal na oborovou reputaci známé značky Airfix založené roku 1939, která je nejstarším výrobcem miniaturních modelů ve Velké Británii. Influenceři, kteří jsou pro svou zálibu zapálení a mají oddané fanoušky, obdrželi nezvyklý dárek vhodný jak pro značku, tak pro jejich koníček. Díky tomuto cílení si Kit Kat zajistil vysokou pravděpodobnost, že obdarované povzbudí k pozitivní, upřímné reakci. Pro více informací o spolupráci značek s mikro influencery se podívejte sem. Typické rysy / Kit Kat má spoustu typických rysů. Od červeno-bílého obalu přes slavný slogan „Dej si pauzu, dej si Kit Kat“ až po čtyři čokoládové tyčinky v jednom. Jak ale vysvětluje Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science, typické rysy mohou sahat také za hranice vzhledu výrobku a zahrnovat i to, jak zní a působí. V této kampani značka staví na charakteristickém křupnutí při odlomení jedné ze čtyř tyčinek, který zároveň připomíná zvuk i pocit při vydělování součástek ze sady Airfix. Kit Kat spojil tyto dva nesouvisející podněty a posílil tak unikátní identitu značky. Ve výsledku to pak modeláře při vybalování plastových součástek ze stavebnic může vést  k myšlenkám na Kit Kat, i když v sadě zrovna není. Uvědomělý spotřebitel / Jako třešničku na dortu dává značka jasně najevo, že mřížka Kit Kat byla vytvořena z rozložitelných materiálů. Nestlé totiž v roce 2018 oznámilo, že od roku 2025 plánuje používat pouze recyklovatelné nebo znovuvyužitelné obaly. Nedávno jsme tento slib viděli v praxi a sice v Japonsku, kde Kit Kat v zájmu péče o životní prostředí vyměnil všechny plastové obaly za odolný papír.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout