Novozélandská banka propaguje půjčku pomocí chytrého zařízení do domácnosti, které rozpozná vlhkost a chlad
Výzva / Banka ANZ z Nového Zélandu chtěla propagovat iniciativu budování zdravých domovů, v rámci které nabízí bezúročné půjčky na topení a zateplení v domácnostech.
Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) je v 50 % novozélandských domácností příliš velký chlad a vlhko. Výzkum od Statistics New Zealand odhalil, že palivová chudoba (situace, kdy si lidé nemohou dovolit energii pro vytápění) způsobí každou zimu přes 1600 úmrtí – čtyřikrát víc, než dopravní nehody.
Většina lidí si však neuvědomuje, že zrovna jejich domov by mohl být nebezpečně chladný nebo vlhký. Proto ANZ chtěla změnit tradiční „tvrďácký přístup“ novozélanďanů k zimě.
Řešení / Pro zvýšení povědomí o problému se ANZ spojila s agenturou TBWA/New Zealand z Aucklandu a experty na bio-design z kanadské University of Waterloo. Společně vytvořili chytré termocitlivé zařízení schopné odhalit vlhkost uvnitř domu. Mr Humfreez, který je k dispozici od září 2019, má podobu beránka a je vyrobený výhradně z udržitelných materiálů: ze dřeva, vlny a inkoustu. Beránek má čumáček nabarvený termochromickým inkoustem, takže pokud teplota v pokoji klesne pod 18°C (minimální vnitřní teplota doporučená WHO), zmodrá.
Jeho rohy jsou dřevěné a v případě, že vlhkost vzduchu v místnosti překoná 65 %, napřímí se směrem vzhůru.
Pokud se některá z těchto reakcí objeví, obyvatelé domácností poznají, že potřebují lepší izolaci.
Chytré zařízení obdrželi zákazníci banky a kampaň proběhla na několika různých kanálech: v televizi, na vyžádání, v digitálním prostředí, na sociálních sítích, out-of-home a v pobočkách banky. ANZ také poslala Mr Humfreeze do školy v Aucklandus vidinou vývoje školního programu, který bude mladistvé vzdělávat o zdravých domovech, aby viděla, jak žáci na beránka zareagují.
Výsledky / Podle agentury byla kampaň Mr Humfreez pětkrát vyhledávanější, než jakákoliv jiná iniciativa ANZ. Uvažování o značce vzrostlo o 6 % a prodeje ANZ stouply o 3,3 %. Původní cílový počet žádostí o Mr Humfreeze byl překročen 300% a ROI televizní reklamy bylo o 40 % vyšší než stanovená cílová hranice. Aktivita na sociálních sítích a pozitivní přístup překročily cíl banky o 65 %. Během třítýdenního nasazení kampaně zaznamenal web ANZ denně tisíc nových registrací. Výsledkem kampaně je, že třikrát víc novozélanďanů si nyní ANZ spojuje se zdravými domácnostmi.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz