News & Views

Mr Humfreez, dřevěný beránek co zachraňuje životy /

Novozélandská banka propaguje půjčku pomocí chytrého zařízení do domácnosti, které rozpozná vlhkost a chlad

Výzva / Banka ANZ z Nového Zélandu chtěla propagovat iniciativu budování zdravých domovů, v rámci které nabízí bezúročné půjčky na topení a zateplení v domácnostech.

Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) je v 50 % novozélandských domácností příliš velký chlad a vlhko. Výzkum od Statistics New Zealand odhalil, že palivová chudoba (situace, kdy si lidé nemohou dovolit energii pro vytápění) způsobí každou zimu přes 1600 úmrtí – čtyřikrát víc, než dopravní nehody.

Většina lidí si však neuvědomuje, že zrovna jejich domov by mohl být nebezpečně chladný nebo vlhký. Proto ANZ chtěla změnit tradiční „tvrďácký přístup“ novozélanďanů k zimě.

Řešení / Pro zvýšení povědomí o problému se ANZ spojila s agenturou TBWA/New Zealand z Aucklandu a experty na bio-design z kanadské University of Waterloo. Společně vytvořili chytré termocitlivé zařízení schopné odhalit vlhkost uvnitř domu. Mr Humfreez, který je k dispozici od září 2019, má podobu beránka a je vyrobený výhradně z udržitelných materiálů: ze dřeva, vlny a inkoustu. Beránek má čumáček nabarvený termochromickým inkoustem, takže pokud teplota v pokoji klesne pod 18°C (minimální vnitřní teplota doporučená WHO), zmodrá.  

Jeho rohy jsou dřevěné a v případě, že vlhkost vzduchu v místnosti překoná 65 %, napřímí se směrem vzhůru.

Pokud se některá z těchto reakcí objeví, obyvatelé domácností poznají, že potřebují lepší izolaci. 

Chytré zařízení obdrželi zákazníci banky a kampaň proběhla na několika různých kanálech: v televizi, na vyžádání, v digitálním prostředí, na sociálních sítích, out-of-home a v pobočkách banky. ANZ také poslala Mr Humfreeze do školy v Aucklandus vidinou vývoje školního programu, který bude mladistvé vzdělávat o zdravých domovech, aby viděla, jak žáci na beránka zareagují.

Výsledky / Podle agentury byla kampaň Mr Humfreez pětkrát vyhledávanější, než jakákoliv jiná iniciativa ANZ. Uvažování o značce vzrostlo o 6 % a prodeje ANZ stouply o 3,3 %. Původní cílový počet žádostí o Mr Humfreeze byl překročen 300% a ROI televizní reklamy bylo o 40 % vyšší než stanovená cílová hranice. Aktivita na sociálních sítích a pozitivní přístup překročily cíl banky o 65 %. Během třítýdenního nasazení kampaně zaznamenal web ANZ denně tisíc nových registrací. Výsledkem kampaně je, že třikrát víc novozélanďanů si nyní ANZ spojuje se zdravými domácnostmi.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Pro zahřátí / Hlavní podstatou kampaně je zvýšení povědomí o nutnosti izolace a topení a pro ANZ následný zisk nových zákazníků žádajících o půjčku. Zima, plíseň a vlhkost jsou v novozélandských domovech běžné potíže. Průzkum House Condition Survey z roku 2017 od stavební a konstrukční organizace Branz dokonce zjistil, že 47 % novozélandských domů postrádá řádnou izolaci, což přispělo k tomu, že 49 % domů trpělo vlhkostí a bylo napadeno plísní. Ve 46 % domovů nebyly vytápěné ložnice a 5 % venkovských domů nemělo žádné vytápění.     Na trhu je k dispozici velké množství zařízení pro monitorování teploty a vlhkosti v domácnosti (jak ANZ uvádí na svém webu – digitální teploměr / hydroměr by prokázal podobnou službu), ale většinou nejde o vizuálně přitažlivé zařízení. Tady ANZ vytvořila předmět, který lidé nechtějí používat jen proto, jak vypadá, ale protože kontrola teploty a vlhkosti v domácnosti je s ním mnohem zábavnější. „Cílem ANZ je pomáhat novozélanďanům žít v teplejších, sušších a tišších domovech. Snaží se jim pomoci pochopit, jak vypadá zdravý domov a kde se skrývají možná úskalí,“ řekl Shane Bradnick, hlavní kreativní ředitel v TBWA/New Zealand. „Mr Humfreez pomáhá tyto výzvy překonat prostřednictvím rozpoutání konverzace.“ Proměnou digitálního teploměru / hydroměru na roztomilou postavičku ANZ dokázala vytvořit podnětnou konverzaci a zvýšit pravděpodobnost, že potenciální zákazníci své domovy prozkoumají a možné problémy s vlhkostí a vytápěním odhalí. „Možná je roztomilý, ale Mr Humfreez představuje uchopitelný způsob, jak lidem ukázat, že jejich domovy nejsou tak zdravé, jak si myslí,“ uvedla v tiskové zprávě Astrud Burgess, marketingové a datová ředitelka v ANZ. Pěkně v teple / Jak říká report Global Human Capital Trends od Deloitte, „Hodnocení organizací už nespočívá pouze v základních, tradičních metrikách, jako je jejich finanční bilance nebo kvalita produktů či služeb. Organizace se dnes čím dál více posuzují na základě vztahu se zaměstnanci, zákazníky a komunitami.“  Pro značku s nízkým zájmem, jako je poskytovatel finančních služeb, může být budování pozitivního vztahu se zákazníky obtížné, ale Mr Humfreez ANZ pomáhá. Fyzicky totiž připomíná, jak značka přispívá ke zvýšení kvality životů jejich klientů. Postavička je fyzickým symbolem banky přítomná přímo v domácnosti. V principu připomíná keramické sběratelské pokladničky ve tvaru prasátek od britské banky NatWest. Od okamžiku, kdy je banka začala v roce 1983 rozdávat, se ukázaly být tak oblíbené, že jich během prvních dvou let bylo rozdáno přes jeden milion (zisk prasátka bylo podmíněné otevřením bankovního účtu).    Věřte profíkům / Mr Humfreez napomáhá ANZ získat pověst autority v oblasti bezpečných domácností. Díky tomu, že zařízení vzniklo ve spolupráci s experty z University of Waterloo, ANZ demonstrovala svou expertízu a skutečnou misi „vytvořit svět, kde se lidem a komunitám daří“ a zvýšila důvěru klientů. Tohle všechno také zvyšuje pravděpodobnost, že novozélanďané ANZ uvěří a programu zdravé domácnosti se zúčastní.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout