Berocca vytvořila ve Vietnamu na TikToku taneční výzvu a předvedla se jako řešení poobědové únavy
Výzva / Berocca je ve Vietnamu lídrem trhu mezi multivitamíny. Rozpustný ochucený vitamín vlastní globální farmaceutická společnost Bayer a propaguje ho jako bojovníka proti stresu a únavě. Právě proto lidé užívají tablety Berocca pouze, cítí-li se nemocní nebo unavení, ale ne denně.
Berocca chtěla udělat z příležitostných uživatelů uživatele každodenní a posunout celkovou image – aby ji už nevnímali pouze jako podporu zdraví, ale také zdroj energie. Pokud by ve snaze uspěla, dokázala by konkurovat energetickým nápojům.
Řešení / Ve spolupráci s produkční digitální agenturou Carnival Vietnam se Berocca rozhodla cílit na skupinu 18 až 45 let. Multivitamin prezentovala jako řešení únavy, kterou lidé často pociťují krátce po poledni. Tento typ únavy se ukázal být obzvlášť výrazný v cílových podskupinách – u lidí pracujících v kanceláři, u dělníků nebo u těch, co pravidelně navštěvují fitness – kampaň se ně zaměřila a povzbuzovala je, aby se zúčastnili výzvy Get Supercharged at 2PM.
Středobodem kampaně je společný videoklip vietnamských umělců ISAACa, Lou Hoànga a OnlyC, který hýří pro značku typickými odstíny zelené a žluté barvy a obsahuje taneční prvky kopírující (doporučený) rituál při pití Berocca během tance pak gesty opakovaně poukazují na doporučený čas konzumace ve 14:00.
Kreativní složku kampaně značka sdílela mimo jiné i v krátkých bumper-video reklamách, na digitálních bannerech a prostřednictvím Instagram Stories. Hlavním distribučním kanálem byl ale TikTok, kde podle svých slov spustila Berocca kampaň jako vůbec první zdravotnická značka ve Vietnamu.
Berocca vytvořila na TikToku výzvu, v níž lidé měli napodobit a sdílet tanec za pomoci instruktážního videa od vietnamských popových hvězd. Součástí kampaně byla i soutěž o ceny. Uživatel s největším počtem zhlédnutí získal iPad.
Všechny prvky kampaně směřovaly uživatele na jihoasijskou e-commerce platformu Shopee, kde bylo možné zakoupit balíčky a výhodné kombinace Berocca (značkový deštník ke dvěma balením zdarma a za tři kusy pak malý batoh).
Výsledky / Podle TikToku získala videa během prvních šesti dní kampaně 248 milionů zhlédnutí, o 395 % více než odhadovaných 50-120 milionů. Berocca uvádí, že toto číslo po dalších čtyřech týdnech stouplo na 416 milionů zhlédnutí. Celkově dokázala kampaň podle značky oslovit 85 % všech 18-45 letých osob ve Vietnamu. Absolutní počet zhlédnutí je důsledkem 70 tisíc videí, která vytvořili účastníci výzvy. Kampaň na TikToku vygenerovala značce dvakrát větší povědomí než televizní reklama z roku 2019.
Podle Berocca vedla e-commerce kampaň k 223% zvýšení prodejů v porovnání se stejným obdobím v předcházejícím roce. Kampaň se promítla i do prodejů offline, které vzrostly o 32 % v porovnání se stejným obdobím v roce 2019 a 60 % návštěvníků lékáren si úspěšně zapamatovalo, že Berocca reguluje odpolední pokles energie.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz