Jak se Netflix rozhodl využít thajskou striktní cenzuru k úspěšné propagaci seriálu, který si nebere servítky
Tento článek se původně objevil na naší platformě Contagious I/O. Pokud se o ní chcete dozvědět víc, klikněte sem.
Netflix se rozhodl v Thajsku propagovat svůj seriál plný sexu a násilí v souladu s místní přísnou cenzurou. Pouze ne tak, jak by si to cenzoři představovali.
Filmová společnost chtěla v Thajsku na seriál Narcos Mexico upozornit trailerem, který by divákům nastínil obsah seriálu. Ten je ale plný drog, sexu a násilí. Nezávislý cenzurní konzultant Netflixu pochopitelně sdělil, že podle thajských až příliš horlivých cenzurních zásad musí z videa a z venkovních reklam odstranit všechny tyto scény.
Namísto úplného odstranění se ale Netflix rozhodl pouze vyříznout ty části obrazu, které cenzorům připadaly nevhodné. Autoři traileru to ale udělali takovým způsobem, že divákům bylo i tak zcela jasné, co scéna původně obsahovala. V médiích, jejichž majitelé odmítli umístit i upravené verze traileru, se Netflix rozhodl zaplnit celý plakát kostičkovaným pozadím evokujícím průhlednou vrstvu ve Photoshopu a nápisem: „tato reklama byla odstraněna kvůli nevhodnému obsahu“.
Výsledky/
Podle bangkokské agentury J. Walter Thompson, která verzi traileru Narcos The Censor’s Cut vytvořila, dosáhla kampaň 93 milionů impresí a dostala se k 34 milionům lidí. To je zhruba polovina obyvatel Thajska.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz