News & Views

Návratnost inkluze je nové ROI /

Vložte DEI do centra kreativity a nebudete sbírat jen ceny, tvrdí Ali Hanan z Creative Equ

V kreativním světě se obrací karta – značky si uvědomují důležitost a hodnotu kampaní zaměřených na rozmanitost, rovnost a inkluzi (DEI, Diversity, Equity, Inclusion). Snaha o dopad konečně nahrazuje performativní akce a my jsme tady, abychom oslavili každý element tohoto fenoménu.

Kreativita, která mění kulturu a zabývá se otázkami nerovnosti, předsudků a diskriminace, už není výsadou Glass Lions. Ve skutečnosti se v roce 2022 50 % vítězů kategorie Titanium zaměřovalo na DEI a pokrývalo celou řadu témat, od zdraví žen až po neurodiverzitu.

Když kampaně přesáhnou rámec různorodé reprezentace a začnou se věnovat dopadu, mohou výsledky změnit život jednotlivců i komunit, v nichž žijí. Vezměme si například kampaň Morning After Island od Strategické skupiny pro pohotovostní antikoncepční pilulky (GE-PAE). Přes deset let čelila GE-PAE silnému protivětru v boji za zrušení zákazu post-antikoncepční pilulky v Hondurasu – jediné latinskoamerické zemi, která tuto antikoncepci zakázala.

GE-PAE se proto rozhodla jednat a postavila u pobřeží latinskoamerické země plovoucí plošinu, kde mohla legálně poskytovat pilulky stovkám žen v nouzi. Reálný dopad byl mimořádný; v březnu letošního roku podepsala prezidentka Hondurasu Xiomara Castrová nařízení o zrušení zákazu nouzové antikoncepce. Porotci udělili kampani v Cannes osm Lvů, včetně zlatých ocenění v kategoriích Zdraví a wellness, Glass a Brand Experience & Activation.

Skrytá čísla /

Další nový pohled na tento systémový problém je kampaň Data Tienda od WeCapital. Miliony žen s nízkými příjmy v Mexiku nemohou studovat nebo začít podnikat, protože nemají přístup k bankovnímu úvěru. V reakci na to finanční instituce WeCapital ve spolupráci s agenturou DDB Mexico shromáždila záznamy o platbách z malých podniků v sousedství, aby těmto ženám pomohla vytvořit bankovní historii, která jim zaručí přístup do finančního sektoru a umožní jim dosáhnout finančního začlenění, ekonomické samostatnosti a posílit postavení.

Od spuštění platformy se zaregistrovalo přes 10 tisíc žen, které si budují bankovní historii, a více než 2 300 žen získalo mikropůjčky na své podnikání nebo studia. I tento projekt získal loni v Cannes Grands Prix v kategoriích Creative Data a Glass.

Výčet vynikajících počinů by nebyl úplný, pokud bychom nezmínili projekt See My Skin od značky Vaseline. Systémový rasismus a hluboce zakořeněná nerovnost ve zdravotní péči v USA dlouhodobě vedou k nesprávné diagnóze a neléčeným neduhům, což lze přičíst nedostatečnému množství a dostupnosti snímků černošské a hnědé pleti. Vaseline shromáždila ve spolupráci s newyorskou agenturou Edelman tisíce snímků upozorňujících na tyto typy pleti a jejich problematiku a vytvořila tak nejrozmanitější databázi dermatologických snímků na světě.

Jako značka, jejímž posláním je poskytnout všem zdravou pleť, se Vaseline zavázala zvýšit povědomí o rasově zaujatých systémech, které ovlivňují algoritmické vyhledávání, zajistit řádné zastoupení a přístup k rovné péči a především pomoct tímto způsobem přehlíženým komunitám zviditelnit se. Výsledek na Cannes Lions? Zlato v kategorii Cíle udržitelného rozvoje a bronz v kategorii Zdraví a wellness.

Na Cannes Lions 2022 se objevilo mnoho dalších značek, jejichž oceněná práce posloužila jako základ pozitivního dopadu, včetně The Missing Chapter od Whisper, Tough Turban od Harley-Davidson nebo Quest for Dyslexia od Samsung.

Bolestivé body /

V polovině roku 2023 je zřejmé, že branding je stále při síle a má zásadní vliv na rozvoj značky. Nurofen nedávno spustil druhou fázi své průlomové kampaně See My Pain, v níž si značka ve spolupráci s agenturou McCann London posvítila na to, jak zdravotníci často opomíjejí bolest žen.

Efrain Ayala, globální ředitel pro kreativitu, rozmanitost a inkluzi ve společnosti Reckitt a člen poroty Glass 2023, vysvětluje, že pouhé zastoupení rozmanitosti v komunikaci a službách nestačí k tomu, aby mělo skutečný dopad: „Spotřebitelé chtějí víc a požadují, aby se značky, které podporují, aktivně podílely na vytváření lepšího světa. Toho lze dosáhnout pouze tak, že značky pochopí, jak mohou jejich produkty a služby pozitivně přispět společnosti. Vytvoření smysluplného spojení mezi nabídkou značky a vyšším dobrem povede ke skutečně měřitelnému dopadu na společnost a zároveň k růstu hospodářských výsledků.“

Aby mohly značky pokračovat v proměně velkých vizí v radikální iniciativy, musí v první řadě zajistit, aby měly ve svých kreativních odděleních a týmech rozmanitost. Koneckonců, kdo vymýšlí dílo, dává mu tvář. Značky se skutečným závazkem k DEI nejen vybudují spravedlivější a rovnější společnosti, ale zároveň sklidí plody nového typu ROI: návratnosti inkluze.

Jde vám o performanci, nebo o dopad? Pamatujte si, že jen jedna z těchto možností má potenciál změnit svět.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout