News & Views

Nejvíc Contagious kampaně roku 2018: Část pátá /

Vytvořili jsme seznam, několikrát jsme ho pro jistotu zkontrolovali a teď vám přinášíme nejlepší reklamní kampaně roku

Za celý rok zhlédneme v redakci Contagious desítky tisíc reklamních kampaní. U některých se zasmějeme, u některých uroníme slzu a pár z nich nás přivede k myšlence, že bychom to s tím komunismem ještě měli prubnout. Ale jen malé procento kampaní se dostane do našeho výběru, učiněné pokladnice těch nejpůsobivějších a nejpoučnějších příkladů komerční kreativity.

Teď máte představu, co znamená, dostat se na náš seznam 25 nejnakažlivějších reklamních kampaní roku 2018. Z těch desetitisíců reklam, které sledujeme a hodnotíme, vám zde předkládáme ty, o kterých jsme usoudili, že svým novátorstvím, efektivitou a kreativitou předčí všechny ostatní. Představujeme vám je v čistě náhodném pořadí v sérii pěti bloků. Poslední týden v roce uzavíráme poslední pěticí. Tady najdete první, tady druhou, třetí a čtvrtou část výběru.


Burger King / Stories objednávky


Nové funkce Instagramu jsou sice pro marketéry něco jako droga, nadšené machinace, které následují poté, co se s nimi naučí zacházet, ale nemají pro zákazníky valný význam. Téměř jedinou výjimku se letos podařilo udělat španělskému Burger Kingu ve spolupráci s madridskou agenturou MullenLowe. Řetězec přišel s kampaní postavenou na nových instagramových anketách, kterých mohli zákazníci využít k sestavení svého perfektního burgeru. Kdo se na kampani podílel, obdržel kupon, s nímž si mohl svůj vlastní Whopper vyzvednout v partnerské restauraci. Burger King také použil data nasbíraná ze všech anket a z kombinace nejoblíbenějších ingrediencí vůbec vytvořil InstaWhopper. Kupony, které si Burger King pro kampaň přichystal, byly pryč během tří hodin od jejího spuštění, na Instagramu mu přibylo 10 % followerů a zároveň zjistil zase něco víc o tom, co zákazníkům chutná. Na krále slušná práce.


Kanadská paralympijská komise / Greatness Is Rare


Kanadská paralympijská komise (CPC) přesvědčila uživatele Facebooku a Twitteru, aby vysílali přenosy ze Zimních paralympijských her a tím zvýšili jejich sledovanost a mediální pokrytí. Na kampani spolupracovala agentura BBDO v Torontu. Cílem bylo přesvědčit lidi, aby se zaregistrovali přes svůj facebookový nebo twitterový účet na speciální microsite a tam si vybrali, kterou z událostí z programu her chtějí živě vysílat. Když vybraná událost začala, živé vysílání se automaticky objevilo ve feedu uživatele a jeho přátelé a followeři jej mohli sledovat. Místo toho, aby se komise spoléhala na novináře a mediální výstupy, nechala lidi, aby odkudkoliv vysílali sami jen několika kliknutími a tak zvýšili online pokrytí události. A co víc, díky tomu, že vysílání probíhalo přes uživatele, zvýšily se šance, že jejich přátelé uvidí přenosy i přesto to, že obsah z oficiální stránky zapadne.


Greenfield / Meatless Monday


Vzrůstající obliba veganství je výborná pro životní prostředí, nevěstí ale nic dobrého pro řezníky. Podle agentury Nielsen se 39 % Američanů a 43 % Kanaďanů aktivně snaží snížit množství masa ve svých jídelníčcích. Místo toho, aby kanadská značka masa Greenfield Natural Meat Co skuhrala nad změnou stravovacích návyků, přidala se k hnutí a společně s agenturou Havas Kanada povzbuzuje lidi, aby o pondělcích nejedli maso. Kampaň má notnou dávku kuráže stejně jako Don’t Buy This Jacket od Patagonie. Greenfield se tím ale zároveň staví do silné pozice. Kanadské řeznictví prodává vysoce kvalitní maso, které je dražší, ale také odpovědnější. Značka tudíž dává Kanaďanům podnět investovat do mírně luxusnějšího vepřového, protože když dělí rozpočet na konzumaci masa do šesti dní místo do sedmi, mohou si dovolit kvalitnější produkt.


Absolut / Vodka, která nemá co skrývat


V kampani značky Absolut The Vodka With Nothing to Hide se nahota stala zábavnou a vizuálně poutavou metaforou pro transparentnost. Kampaň vytvořila londýnská agentura BBH. Online film paroduje firemní videa pro nové zaměstnance a hlavní roli v něm ztvárňuje Gunnar, který úplně nahý (až na příhodně umístěné pixely) provází po továrně na Absolut ve Švédsku. Diváci se dozvídají vše o procesu destilace vodky a poznávají další zaměstnance společnosti, kteří jsou rovněž všichni tak, jak je pánbůh stvořil. Značka se výrazně odklonila od své obvyklé strategie, vrátila se zpět ke kořenům (doslova) a uspěla díky tomu, že zdůraznila velmi kvalitní, etický a udržitelný přístup k výrobě vodky. Společnost Label Insight zabývající se spotřebitelským výzkumem tvrdí, že 94 % lidí je spíše věrných značce, která je zcela transparentní. Absolut toho začala využívat po tom, co zjistila, že se takto může profilovat, protože s jejími postupy nejspíše souhlasí většina cílové skupiny. Kampaň dosáhla přes sedm milionů zhlédnutí online.


Carlings / Neo-Ex


Podle studie Barclaycard si jeden z deseti Britů kupuje nové oblečení jen proto, aby se v něm mohl vyfotit na sociální sítě a potom ho vrátí. Mnoho dalších si ho nechává, ale svůj šatník a kanály na sociálních sítích udržuje aktuální díky fast fashion produkci. Proti nadměrné spotřebě oblečení se rozhodla bojovat norská značka oblečení Carlings a vytvořila čistě digitální kolekci. Zároveň tím chce poukázat na škody, které fast fashion páchá na životním prostředí. Zákazníci si koupí některý z 19 kousků kolekce a potom zašlou značce svou fotografii, na které chtějí nosit novou bundu, košili nebo kalhoty. Jeden z “3D krejčích” Carlings upraví fotografii a přidá na ni vybraný kus oblečení. Zákazník tak může nový kousek sdílet na sociálních sítích bez toho, že by utrpělo životní prostředí. Opravdu futuristické. Není divu, že si na propagaci kampaně Carlings najala Perl, virtuální influencerku. To je přesně to, co nás v Contagious dovede nadchnout: technologická inovace, která řeší reálný problém, aniž by po zákaznících vyžadovala kompromisy.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout