Rok 2019 se chýlí k závěru a Contagious nemůže jinak, než pozvat vás ke shrnutí těch nejlepších kampaní uplynulých dvanácti měsíců
Tým editorů Contagious se věnuje hledání nejlepších reklam z celého světa.
Nepídíme se přitom po novinkách typu, která prazvláštní pojišťovna ukořistila projekt v hodnotě padesáti tisíc dolarů, ani nezkoumáme LinkedIn, abychom pak mohli nafukovat příběhy o agenturních náborech.
Pouze hledáme a analyzujeme ty nejlepší reklamy, ty nejlepší nápady.
Tucet kampaní smeteme ze stolu, než narazíme na jednu, o které uvažujeme, že ji zařadíme do naší databáze reklamní inteligence I/O. To jen pro představu, co znamená, vybrat 25 nejzdařilejších kampaní roku.
Následující kampaně jsme vyhodnotili jako ty nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka takové, jež nelze ignorovat, a vybrali jsme je z desítek tisíc případů, které nám během těch dvanácti měsíců přišly pod ruku.
Nejde o tradiční seznam amerických a britských trháků - vybrané kampaně pochází téměř ze všech koutů světa a zahrnují téměř všechna média: od pařížských plakátů, na které močí vaši mazlíčci, po úskočné kličky v honduraské pohostinnosti.
Zde je bez jakéhokoliv pořadí druhá část (z pěti) 25 nejvíc Contagious kampaní roku 2019:
(Pro první část klikněte tady.)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=104&v=R_TfwX99_yo&feature=emb_title
Xbox, herní konzole spadající pod Microsoft, obdržela rovněž Grand Prix, tentokrát v Experience and Activation. Konkrétně za reklamu na NFL Super Bowl 2019. Video vzniklo ve spolupráci s agenturou McCann New York a hlavní roli v něm hrály úžasné děti s různými druhy omezení, které vysvětlovaly, proč zbožňují hraní videoher, a svěřovaly se s tím, jak složité může hraní být, pokud vám chybí končetina nebo máte nějaký jiný pohybový handicap. No a uvnitř toho všeho se skrývala speciálně upravená herní konzole Xboxu.
Značky mají často sklony komunitu postižených přehlížet. Kampaň „We All Win“ jasně vyzývá k inkluzi a bylo opravdu dojemné vidět, že si Xbox za svým rozhodnutím stojí a přináší poselství na největší reklamní stage a že se mu za to dostalo odpovídajícího zájmu i pozornosti.
V Brazílii Burger King nabídl burgery zdarma všem, kdo digitálně „spálili“ reklamy McDonald’s. Aby lidé získali Whopper zdarma, museli si stáhnout aplikaci Burger Kingu, namířit telefon na jakoukoliv statickou reklamu McDonald’s, a ta se v rozšířené realitě ocitla ihned v plamenech, a nakonec se objevila poukázka. Řetězec za stunt inkasoval miliardu získaných médií a zároveň dal lidem podnět, aby si stáhli aplikaci a seznámili se s ní. Kampaň Burn That Ad od agentury David São Paulo zvedla prodeje přes aplikaci o 54,6 % a zapříčinila na 300 tisíc stažení aplikace během tří dnů. Stala se tak dalším z dlouhé řady příkladů, které dokazují ukázkovou kreativní kulturu Burger Kingu.
Způsob, jakým kampaň Go Back to Africa využila data, nejen odstartoval diskusi o rasové reprezentaci v cestovním ruchu, ale zároveň pozvedl podle agentury viditelnost značky o 315 %.
V rámci té samé kampaně značka zákazníky zároveň vybízela k podepsání online petice za zrušení „tampónové daně“. Pouhou změnou balení start-up vyjádřil svůj postoj ke společenskému problému a získat si světovou pozornost.
Nejen, že se první edice Tampon Book vyprodala během jediného dne, pod petici se podepsalo 150 tisíc lidí, což přimělo k debatě německý bundestag, který sedmého listopadu odhlasoval zařazení menstruačních potřeb mezi „nezbytnosti“. Změna, která začne platit od prvního ledna 2020, sníží daň na menstruační potřeby na 7 %; pokud tohle není dostatečně „contagious“, tak už vážně nevíme.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz