News & Views

25 nejvíc Contagious kampaní roku 2019: část druhá /

Rok 2019 se chýlí k závěru a Contagious nemůže jinak, než pozvat vás ke shrnutí těch nejlepších kampaní uplynulých dvanácti měsíců

Tým editorů Contagious se věnuje hledání nejlepších reklam z celého světa.

Nepídíme se přitom po novinkách typu, která prazvláštní pojišťovna ukořistila projekt v hodnotě padesáti tisíc dolarů, ani nezkoumáme LinkedIn, abychom pak mohli nafukovat příběhy o agenturních náborech.

Pouze hledáme a analyzujeme ty nejlepší reklamy, ty nejlepší nápady. 

Tucet kampaní smeteme ze stolu, než narazíme na jednu, o které uvažujeme, že ji zařadíme do naší databáze reklamní inteligence I/O. To jen pro představu, co znamená, vybrat 25 nejzdařilejších kampaní roku.

Následující kampaně jsme vyhodnotili jako ty nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka takové, jež nelze ignorovat, a vybrali jsme je z desítek tisíc případů, které nám během těch dvanácti měsíců přišly pod ruku.

Nejde o tradiční seznam amerických a britských trháků - vybrané kampaně pochází téměř ze všech koutů světa a zahrnují téměř všechna média: od pařížských plakátů, na které močí vaši mazlíčci, po úskočné kličky v honduraské pohostinnosti.

Zde je bez jakéhokoliv pořadí druhá část (z pěti) 25 nejvíc Contagious kampaní roku 2019:

(Pro první část klikněte tady.)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=104&v=R_TfwX99_yo&feature=emb_title

Xbox, We All Win /


Značky, které se zabývaly problémy přístupnosti, se letos dočkaly v Cannes nejvyššího uznání. Například IKEA dostala za projekt ThisAbles Grand Prix v kategorii Health and Wellness a Google se svou Creatability zvítězil zase v Designu.

Xbox, herní konzole spadající pod Microsoft, obdržela rovněž Grand Prix, tentokrát v Experience and Activation. Konkrétně za reklamu na NFL Super Bowl 2019. Video vzniklo ve spolupráci s agenturou McCann New York a hlavní roli v něm hrály úžasné děti s různými druhy omezení, které vysvětlovaly, proč zbožňují hraní videoher, a svěřovaly se s tím, jak složité může hraní být, pokud vám chybí končetina nebo máte nějaký jiný pohybový handicap. No a uvnitř toho všeho se skrývala speciálně upravená herní konzole Xboxu.

Značky mají často sklony komunitu postižených přehlížet. Kampaň „We All Win“ jasně vyzývá k inkluzi a bylo opravdu dojemné vidět, že si Xbox za svým rozhodnutím stojí a přináší poselství na největší reklamní stage a že se mu za to dostalo odpovídajícího zájmu i pozornosti.


Purina, Street-Vet /


Co si počnete, když lidé ani netuší, že zrovna váš produkt potřebují? Přesně tak zněla výzva, které čelila značka péče o domácí mazlíčky Purina, když se pokoušela přijít na způsob, jak propagovat ProPlan, specializované krmivo vyvinuté ve spolupráci s veterináři. Jak si s tím poradila? Do ulic Paříže rozmístila veterinární testy moči ukryté v billboardech. Pouliční digitální billboardy Street-Vet, které vznikly ve spolupráci s McCann Paris, uvolňovaly do vzduchu feromony, aby přilákaly psy k jejich „označkování“. Následně proběhla analýza moči a o méně než půl minuty později, pokud test zjistil nějaký problém, billboard zobrazil doporučený produkt od Puriny, který přispívá k jeho řešení. 69 % lidí podle agentury změnilo na základě testu svůj názor na důležitost speciální výživy psa. Ačkoliv vám tato kampaň může připadat moc malá a trochu moc jako stunt, slouží jako dobrý příklad, jak může technologie vdechnout nový život venkovní reklamě, a upozorňuje na další kreativní možnosti tohoto média. Líbí se nám také, že i když to bylo vlastně celé trochu zvláštní, ve výsledku to posloužilo dobré věci.


Burger King, Burn That Ad /


Sociální média změnila marketing řetězců rychlého občerstvení na brutálně konkurenční hru. Zatímco Wendy’s je naprostou královnou v urážení, Burger King mistrovsky ovládl umění přimět své zákazníky, aby za něj udělali špinavou práci a trolili jeho rivaly v pečlivě připravených stuntech.

V Brazílii Burger King nabídl burgery zdarma všem, kdo digitálně „spálili“ reklamy McDonald’s. Aby lidé získali Whopper zdarma, museli si stáhnout aplikaci Burger Kingu, namířit telefon na jakoukoliv statickou reklamu McDonald’s, a ta se v rozšířené realitě ocitla ihned v plamenech, a nakonec se objevila poukázka. Řetězec za stunt inkasoval miliardu získaných médií a zároveň dal lidem podnět, aby si stáhli aplikaci a seznámili se s ní. Kampaň Burn That Ad od agentury David São Paulo zvedla prodeje přes aplikaci o 54,6 % a zapříčinila na 300 tisíc stažení aplikace během tří dnů. Stala se tak dalším z dlouhé řady příkladů, které dokazují ukázkovou kreativní kulturu Burger Kingu.


Black and abroad, Go Back To Africa /


Africko-americká cestovní kancelář Black & Abroad se do našeho výběru dostala díky tomu, že přišla s říznou kampaní, která elegantně spojuje kreativní přístup a data a navíc ukazuje rovnou dva (černé) prostředníčky rasismu. Ve spolupráci s FCB/SIX Toronto, vybrala Black & Abroad rasistické tweety, které obsahují urážku „go back to Africa“ a zkombinovala je s majestátními fotkami afrického kontinentu. Afroameričtí uživatelé Twitteru pak obdrželi cílené reklamy podle toho, co je zajímá. Například ten, kdo se zajímá o hudbu, tanec a umění, viděl nejlepší Africké destinace pro tyto aktivity. Značka zároveň za použití Google Vision vytvořila na míru přizpůsobenou AI platformu, aby od konkrétních lidí, kteří použili hashtag #GoBackToAfrica, získala fotky, a ty nejlepší následně ukázala na specializovaném webu

Způsob, jakým kampaň Go Back to Africa využila data, nejen odstartoval diskusi o rasové reprezentaci v cestovním ruchu, ale zároveň pozvedl podle agentury viditelnost značky o 315 %.


The Female Company, The Tampon Book /


Považuje se kaviár v Německu za luxusní zboží? Ne, je to „nezbytností“ a proto se daní 7 %. Zatímco menstruační potřeby byly zařazené jako luxusní zboží a danily se 19 %. The Female Company, která prodává biologicky rozložitelné zdravotnické produkty, se na tuto nespravedlnost rozhodla upozornit a vytvořila nový produkt – The Tampon Book: A book Against Discrimination. Spolu s kreativní agenturou Scholz & Friends, Berlin vytvořila kolekci knih (spadají do nižší daňové kategorie), které ve skryté přihrádce pod 46 stranami krátkých příběhů o menstruaci ukrývají patnáct tamponů.

V rámci té samé kampaně značka zákazníky zároveň vybízela k podepsání online petice za zrušení „tampónové daně“. Pouhou změnou balení start-up vyjádřil svůj postoj ke společenskému problému a získat si světovou pozornost.

Nejen, že se první edice Tampon Book vyprodala během jediného dne, pod petici se podepsalo 150 tisíc lidí, což přimělo k debatě německý bundestag, který sedmého listopadu odhlasoval zařazení menstruačních potřeb mezi „nezbytnosti“. Změna, která začne platit od prvního ledna 2020, sníží daň na menstruační potřeby na 7 %; pokud tohle není dostatečně „contagious“, tak už vážně nevíme.

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. O členství najdete více informací zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout