Dvacet pět nejlepších kampaní roku podle týmu Contagious
Konec roku je na dohled a my slavíme nejlepší reklamy roku 2020.
Tým Contagious se každý rok probírá desítkami tisíc kampaní, ale pouze malé procento z nich se dostane až do databáze Contagious I/O.
Následující seznam představuje ty nejlepší z nejlepších. Celkem jsme vybrali dvacet pět kampaní. Vyhodnotili jsme je jako nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka nejnepřehlédnutelnější.
Následuje druhá z pěti částí Nejvíc Contagious Kampaní roku 2020 (pořadí je náhodné).
V těchto záležitostech bychom ale neměli být příliš omezení. Kampaň také příkladně ukázala strategii Burger Kingu v boji s většími a bohatšími konkurenty prostřednictvím umění šokovat a bravurně zvládat PR. Kampaň svůj úkol podle všeho splnila.
Moldy Whopper získal 8,4 miliard přirozených zmínek v médiích a v USA dosáhl 30% povědomí spotřebitelů, ještě více než spot značky na Super Bowl. Je jedno, zda vám reklama připadala geniální nebo hloupá, protože jste o ní pravděpodobně přemýšleli tak jako tak – a přesně o to šlo. Seznam nejlepších reklam roku 2020 by bez zahnívajícího burgeru nebyl kompletní.
Autor James Swift, online editor
Její jednoduchá, ale silná kampaň Donation Dollar dokázala výrazně motivovat lidi, aby darovali peníze na charitu díky speciálně navržené dolarové minci s vyraženým vzkazem: „Donation Dollar: Pomáhejte ostatním.“ Iniciativa apeluje na kumulativní hodnotu malých činů a zvedá jak individuální tak národní povědomí potřeby charitativních darů. Dosud je vyraženo 3,5 milionu mincí a mincovna jich plánuje na dvacet pět – zhruba jednu na každého Australana, což dalece překračuje hranici symbolického kapesného.
Kampaň odstartovala na Mezinárodní den charity (5. září) a podpořila ji integrovaná kampaň Saatchi & Saatchi, Melbourne, jejíž součást tvořilo video a obsah na sociálních sítí. Získaná média zprostředkovala agentura Publicis Groupe Herd MSL, Sydney.
Autor Adam Richmond, zástupce šéfredaktora
První kampaň po odmlce vytvořila 72andSunny a do éteru se dostala v srpnu. Šlo v ní o podporu komunity a rodiny a nutila lidi uvažovat o drobných poučeních, kterých se jim dostalo během doby strávené uvnitř.
I přes mírně nucené záběry produktů dokáže film dojmout. Klíčem k této rezonanci je dílem talentovaného George Mpangy (lépe známého jako George The Poet), londýnského umělce, který se zabývá mluveným slovem a je známý díky své poezii, hudbě a podcastu. Skvěle zafungovalo i to, že reklamu strategicky spustili v období, kdy lidé ve Spojeném království pocítili opatrnou naději na návrat k normálu a tak dobře rezonovala s náladou veřejnosti. Kampaň ve výsledkem našla ono obtížně dosažitelné místo mezi reflexí a optimismem.
Autorka Lauren Perry, advisory intern
Pětačtyřicetiletá herečka vytvořila návod na údržbu svých hnědých kadeří prostřednictvím Microsoft Teams. Ukázala tak nejen efektivitu, praktičnost a spolehlivost arzenálu výrobků L'Oréal Paris, ale také značce umožnila spojit se s fanoušky zavřenými doma autentickým, upřímným a empatickým způsobem.
Autorka Bethan Ashman, redakce/výzkum
Virtual Sentosa už letos hostila osm narozeninových oslav, svatby, tiskové konference, kde mohli novináři virtuálně popíjet víno, pojídat jednohubky a influenceři zde dokonce natáčeli obsah na své social media kanály. Z původní aktivace značky tak vznikla opravdová virtuální destinace, která se ocitla na špičce seznamu must-experience atrakcí.
Autorka Bethan Ashman, redakce/výzkum
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz