News & Views

Nejvíc Contagious kampaně roku 2020: 4. část /

Dvacet pět nejlepších kampaní roku podle týmu Contagious

Konec roku je na dohled a my slavíme nejlepší reklamy roku 2020.

Tým Contagious se každý rok probírá desítkami tisíc kampaní, ale pouze malé procento z nich se dostane až do databáze Contagious I/O.

Následující seznam představuje ty nejlepší z nejlepších. Celkem jsme vybrali dvacet pět kampaní. Vyhodnotili jsme je jako nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka nejnepřehlédnutelnější.

Následuje čtvrtá z pěti částí Nejvíc Contagious Kampaní roku 2020 (pořadí je náhodné).


Ben & Jerry’s, We Must Dismantle White Supremacy


Článek od Ben & Jerry’s o ukončení systematického rasismu by byl dost silný, i kdyby ho tvořilo pouze těch pět slov v názvu. Jde o nezvykle přímou výpověď, nenajdete tam nevýrazné řeči o solidaritě ani nic, co by připomínalo černou dlaždici na Instagramu ve prospěch radikální výzvy k akci.

Za silným titulkem se skrývá stejně silné prohlášení značky, kde přímo pojmenovává selhání a předsudky, které 25. května vedly policisty k vraždě George Floyda. Kromě toho navrhuje i čtyři legislativně uchopitelné reakce, které by problém mohly pomoci řešit. Ticho není ani jednou z možností, říká značka, a využívá svůj hlas nejen k tomu, aby popsala věci tak, jak jsou, ale také aby požadovala změnu. 

Nejde však o snahu jít s davem nebo o retrofitting – společenský aktivismus byl pro Ben & Jerry’s klíčový od založení značky a i nadále se aktivně staví za témata, na kterých jim záleží. Proto má tato kampaň sílu: zasáhne vás a rozhodně nejde o prázdná slova.

Autorka Georgia Malden, stratéžka


Budweiser, Wassup Covid Edition (DDB Chicago)


Zatímco koronavirus nás donutil udržovat si fyzický odstup, značky využily své reklamy k tomu, aby předvedly, jak se lidé spojují jinak než osobně. Budweiser využil deep fake technologii a aktualizoval svou dvacet let starou reklamu Wassup od DDB Chicago. Změnil dialog herců a nechal je mluvit o tom, jaké starosti mají během karantény. Když chcete sdělit poselství o opětovných setkáních starých známých, proč je si jednoho takového nezavolat na pomoc? Zkrátka přátelé co se podporují navzájem a jsou si nablízku i přes rozestupy. Na to se napijeme!

Autor Sunil Bajaj, redaktor


Inspired by Iceland, Looks Like You Need To Let It Out (M&C Saatchi, London + New York)


Nekonečné hovory na Zoomu. Fráze „nový normál“ padesátkrát za týden. Zamlžené brýle v roušce. To je jen několik věcí, kvůli kterým se lidem letos chce ječet.

V Inspired By Iceland našli způsob, jak jim umožnit vypustit vztek a zároveň propagovat jejich zemi coby turistickou destinaci.

Úřad pro cestovní ruch vytvořil web, kam mohli lidé nahrát svůj řev a poté ho vypustit vypustit do širé islandské krajiny (prostřednictvím reproduktorů rozmístěných v zemi). Do kampaně se zapojilo přes dvacet tisíc lidí a začali tak o Islandu přemýšlet jako o destinaci pro příští dovolenou zrovna ve chvíli, kdy se začal uvolňovat první lockdown. To stojí za to, vykřičet to do světa.

Autor Sunil Bajaj, redaktor


Dettol, #HandWashChallenge


Nestává se každý den, aby se kampaň propagující veřejné zdraví stala virální, ale značka dezinfekce Dettol lámala na TikToku se svou #HandWashChallenge rekordy.

Dettol vytvořil kampaň k propagaci důsledné hygieny během pandemie, kdy na sociální síi zabodoval s tancem, který napodobuje proces účinného mytí rukou.

Do kampaně se zapojilo několik největších indických tiktokových influencerů, aby kampaň získala spád a ve výsledku vznikly stovky tisíc videí. Podle tiktokového profilu značky získala neuvěřitelných 125,2 miliard zhlédnutí. Dettol reagoval během raných stádií pandemie geniálně a bleskurychle a dokázal se tak dostat do světla reflektorů ve chvíli, kdy na mytí rukou mysleli úplně všichni.

Autor George Wyndham, redaktor


McDonald’s, The Travis Scott Meal


Reklama na McDonald’s menu vzniklá ve spolupráci s Travisem Scottem byla tak populární, že zruinovala dodavatelský řetězec fastfoodového giganta a tak nějak předpokládáme, že dodavatelský řetězec McDonald’s se bourá těžko.

Existují dobré důvody, proč se Travis Scott Meal nedostalo v oboru stejné pozornosti jako například plesnivému burgeru od od Burger Kingu. Nešlo o tak odvážnou kreativitu a navíc kampaň stavěla především na zájmu vypůjčeném od Scotta, jehož popularitu potvrdila už dříve tento rok jeho spolupráce s Fortnight. Jak uvedl jeden komentátor na Twitteru – menu bylo ve výrazné slevě, což mohlo přispět k jeho úspěchu. 

Navzdory tomu všemu si Travis Scott Meal své místo ve výběru nejlepších kampaní roku 2020 bezesporu zaslouží. Když máte jednu z nejvýraznějších značek světa a nakládáte s marketingovým, který přesahuje rozpočet HDP některých malých států, může se zdát na první pohled vše jednoduché. Nicméně na tom, jak mistrovsky dokáže McDonald’s uchopit základy efektivního marketingu, je toho spousta k obdivu.

Autor James Swift, online editor

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout