Dvacet pět nejlepších kampaní roku podle týmu Contagious
Konec roku je na dohled a my slavíme nejlepší reklamy roku 2020.
Tým Contagious se každý rok probírá desítkami tisíc kampaní, ale pouze malé procento z nich se dostane až do databáze Contagious I/O.
Následující seznam představuje ty nejlepší z nejlepších. Celkem jsme vybrali dvacet pět kampaní. Vyhodnotili jsme je jako nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka nejnepřehlédnutelnější.
Následuje čtvrtá z pěti částí Nejvíc Contagious Kampaní roku 2020 (pořadí je náhodné).
Za silným titulkem se skrývá stejně silné prohlášení značky, kde přímo pojmenovává selhání a předsudky, které 25. května vedly policisty k vraždě George Floyda. Kromě toho navrhuje i čtyři legislativně uchopitelné reakce, které by problém mohly pomoci řešit. Ticho není ani jednou z možností, říká značka, a využívá svůj hlas nejen k tomu, aby popsala věci tak, jak jsou, ale také aby požadovala změnu.
Nejde však o snahu jít s davem nebo o retrofitting – společenský aktivismus byl pro Ben & Jerry’s klíčový od založení značky a i nadále se aktivně staví za témata, na kterých jim záleží. Proto má tato kampaň sílu: zasáhne vás a rozhodně nejde o prázdná slova.
Autorka Georgia Malden, stratéžka
Autor Sunil Bajaj, redaktor
V Inspired By Iceland našli způsob, jak jim umožnit vypustit vztek a zároveň propagovat jejich zemi coby turistickou destinaci.
Úřad pro cestovní ruch vytvořil web, kam mohli lidé nahrát svůj řev a poté ho vypustit vypustit do širé islandské krajiny (prostřednictvím reproduktorů rozmístěných v zemi). Do kampaně se zapojilo přes dvacet tisíc lidí a začali tak o Islandu přemýšlet jako o destinaci pro příští dovolenou zrovna ve chvíli, kdy se začal uvolňovat první lockdown. To stojí za to, vykřičet to do světa.
Autor Sunil Bajaj, redaktor
Dettol vytvořil kampaň k propagaci důsledné hygieny během pandemie, kdy na sociální síi zabodoval s tancem, který napodobuje proces účinného mytí rukou.
Do kampaně se zapojilo několik největších indických tiktokových influencerů, aby kampaň získala spád a ve výsledku vznikly stovky tisíc videí. Podle tiktokového profilu značky získala neuvěřitelných 125,2 miliard zhlédnutí. Dettol reagoval během raných stádií pandemie geniálně a bleskurychle a dokázal se tak dostat do světla reflektorů ve chvíli, kdy na mytí rukou mysleli úplně všichni.
Autor George Wyndham, redaktor
Existují dobré důvody, proč se Travis Scott Meal nedostalo v oboru stejné pozornosti jako například plesnivému burgeru od od Burger Kingu. Nešlo o tak odvážnou kreativitu a navíc kampaň stavěla především na zájmu vypůjčeném od Scotta, jehož popularitu potvrdila už dříve tento rok jeho spolupráce s Fortnight. Jak uvedl jeden komentátor na Twitteru – menu bylo ve výrazné slevě, což mohlo přispět k jeho úspěchu.
Navzdory tomu všemu si Travis Scott Meal své místo ve výběru nejlepších kampaní roku 2020 bezesporu zaslouží. Když máte jednu z nejvýraznějších značek světa a nakládáte s marketingovým, který přesahuje rozpočet HDP některých malých států, může se zdát na první pohled vše jednoduché. Nicméně na tom, jak mistrovsky dokáže McDonald’s uchopit základy efektivního marketingu, je toho spousta k obdivu.
Autor James Swift, online editor
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz