News & Views

Nejvíc Contagious kampaně roku 2020: 5. část /

Dvacet pět nejlepších kampaní roku podle týmu Contagious

Konec roku je na dohled a my slavíme nejlepší reklamy roku 2020.

Tým Contagious se každý rok probírá desítkami tisíc kampaní, ale pouze malé procento z nich se dostane až do databáze Contagious I/O.

Následující seznam představuje ty nejlepší z nejlepších. Celkem jsme vybrali dvacet pět kampaní. Vyhodnotili jsme je jako nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka nejnepřehlédnutelnější.

Následuje poslední pětice Nejvíc Contagious Kampaní roku 2020 (pořadí je náhodné).


Beats by Dre, You Love Me (Translation LLC, New York)


Pokusy značek reagovat na ožehavá témata mohou často skončit katastrofou. Jak bychom mohli zapomenout na velmi negativně přijatý pokus Pepsi a Kendall Jenner o to jít s dobou nebo katastrofální kampaň „goals for meals“ od Mastercardu? Není pochyb o tom, že je tento typ kampaní pro značky riskantní. Proto bylo o to působivější, když se v listopadu Beats by Dre podařilo jasně adresovat komplexní otázku systemického rasismu v jejich videu You Love Me. 

Video vytvořené společností Translation LLC, New York ilustruje pokrytectví nečernošského obyvatelstva, které je ochotné přijímat černošskou kulturu bez přijetí rovnosti. Řada slavných afroameričanů v něm sledující žádá, aby zvážili význam jejich lásky k černošské kultuře, když musí afroameričané každý den bojovat s rasismem. Výsledné poselství: „Milujete černošskou kulturu, ale milujete mě?“ Silné video od Beats připomíná jejich odvážné reklamy z doby největšího rozkvětu značky a zároveň dokázalo, že si značka zaslouží své místo v kulturním předvoji. 

Autor George Wyndham, redaktor


ASB, Borrow the All Blacks (With Collective, Auckland)


Jsme zvyklí na mezinárodní sportovní hvězdy v reklamách na nadnárodní módní značky a finančnictví, ale na místní pizzerii? To spíš ne.

Ale s ekonomikou sraženou na kolena v důsledku pandemie Covidu-19 se novozélandská banka ABS rozhodla podpořit malé podnikatele v nesnázích. Řešení? Zapůjčit jim rugbyový tým.

Banka, která New Zealand Rugby sponzoruje od roku 2015, vyzvala malé podnikatele k tomu, aby se přihlásili do Borrow the All Blacks (a také Black Ferns a Maōri All Blacks). Členové týmů pro každého ze 100 úspěšných kandidátů natočili pět reklam, které se věnovaly všemu od dovozu dezertů po hlídání psů.

Tato iniciativa nejen podpořila malé podnikatele, ale také pozvedla povědomí o nabídce banky. A vzhledem k tomu, že se mohli přihlásit pouze zákazníci banky, poskytla důležitou motivaci ke změně banky. Nikdy nezapomínejte na konvertování zákazníků.

Stratéžka Amelia Markham, stratéžka


Lifestyles, Publicly Traded (FCB/SIX, New York)


Sexuální zdraví a obchod s akciemi spolu tvoří zvláštní kombinaci. Ale k tomu, aby donutila mladé muže investovat do bezpečného sexu spustila wellness značka LifeStyles online index, který využil Google data ke sledování míry přenosu pohlavních nemocí v reálném čase. V reakci na stoupající STI Index (kdykoliv lidé vyhledávali cokoliv, co souvisí s pohlavními nemocemi) LifeStyles snížila cenu svých kondomů. Čím vyšší byla míra přenosu, tím levnější kondomy byly.

Platforma Publicly Traded, která byla navržena tak, aby připomínala akciový trh, byla propagována na sociálních sítích a finančních webech prostřednictvím reklam ve stylu IPO, které nabádaly „Minimalizujte riziko. Maximalizujte potěšení.“ Kampaň FCB/SIX New York úspěšně využila svou monetární metaforu k vyjádření vážnosti rizik pohlavních nemocí. Zároveň inspirovala australské muže k tomu, aby o své sexuální zdraví pečovali stejně, jako pečují o své portfolio.

Autor George Wyndham, redaktor


Carlsberg, Adopt A Keg (Grey Europe)


Pláč nad rozlitým mlékem letos nabyl nového významu, když se objevily reporty o barmanech, kteří vylévali prošlé golden aly, pilsnery a India pale aly do kanálů v zapadlých uličkách za hospodami. Dánská značka piva Carlsberg přišla se způsobem, jak zmírnit náraz jak pro podniky na pokraji sil, tak pro pijany, kterým se stýskalo po jejich oblíbeném lokálu.

Kampaň Adopt a Keg žádala Dány o naskenování jejich lahví nebo plechovek Carlsbergu k naplnění virtuálního soudku na webových stránkách značky. Po naskenování čtyř piv bylo možné v jakémkoliv ze 600 barů a restaurací, které se přihlásily ke spolupráci na kampani po jejich opětovném otevření soudek směnit za dvě pinty. Do června bylo naplněno 10 tisíc virtuálních soudků. 

Autor Sunil Bajaj, redaktor


Planters, Baby Nut (VaynerMedia, New York)


Planters od Kraft-Heinz získaly přes 11,4 miliard mediálních zmínek zabitím svého 104 let starého maskota Mr. Peanuts v autonehodě dva týdny před Superbowlem 2020, aby se poté mohl poněkud zvláštně reinkarnovat jako miminko ořechu. 

Kampaň vytvořená VaynerMedia z New Yorku sestávala z videa Mr Peanuta s herci Mattem Walshem a Wesleym Snipesem jedoucími v autě na okraji rokle. Když se nečekaně musí vyhnout pásovci, sjednou ze silnice, všichni tři vylétnou z auta a zachytí se větve stromu. Mr. Peanut se následně obětuje aby zachránil život svým přátelům a zřítí se do propasti. Pohřeb Mr. Peanuta byl vysílaný během Super Bowlu a po něm následovalo odhalení jeho reinkarnace v podobě postavičky se jménem Baby Nut. Tato bláznivá kampaň byla na Twitteru trendem č. 1  a získala na této platformě 934 tisíc zmínek. 

Autor George Wyndham, redaktor

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout