News & Views

Nejvíc Contagious reklamy roku 2018: Část druhá /

Vytvořili jsme seznam, několikrát jsme ho pro jistotu zkontrolovali a teď vám přinášíme nejlepší reklamní kampaně roku

Za celý rok zhlédneme v redakci Contagious desítky tisíc reklamních kampaní. U některých se zasmějeme, u některých uroníme slzu a pár z nich nás přivede k myšlence, že bychom to s tím komunismem ještě měli prubnout. Ale jen malé procento kampaní se dostane do našeho výběru, učiněné pokladnice těch nejpůsobivějších a nejpoučnějších příkladů komerční kreativity.

Teď máte představu, co znamená, dostat se na náš seznam 25 nejnakažlivějších reklamních kampaní roku 2018. Z těch desetitisíců reklam, které sledujeme a hodnotíme, vám zde předkládáme ty, o kterých jsme usoudili, že svým novátorstvím, efektivitou a kreativitou předčí všechny ostatní. Představujeme vám je zde v čistě náhodném pořadí v sérii pěti bloků. Tady je jeho první část.


Ore-Ida / Potato Pay


Děti dovedou pěkně potrápit, obzvlášť při jídle. Americká značka mražených potravin Ore-ida dala rodičům zmlsaných strávníků nástroj, jak do dětí dostat neoblíbenou zeleninu - úplatky. „Je to etické? Ne. Ale dá se to sníst? Ano.“ říká žena v reklamním spotu. Místo toho, aby rodiče děti pouze prosili, aby „snědly alespoň jednu mrkev“, mohou je uplatit. Když sní něco, co jim nechutná, dostanou za to hranolky, které mají rády, takhle je to jednoduché. „Chtěli jsme oslovit hlavně moderní rodiče z řad mileniálů,“ řekl Contagious Justin Ruben group creative director z agentury Droga5 New York. „Zjistili jsme, že rodiče oceňují značky, které nemlží a přiznávají, že rodičovství nemusí být vždy dokonale provedená záležitost. S Potato Pay dala rodičům Ore-Ida jasně najevo, že při nich stojí a že je ochotná mírně porušovat pravidla, aby jim usnadnila život. Nejen transparentní, ale u Contagious jasně oblíbená kampaň.


KFC / FCK


KFC nám letos všem ukázalo, jak převrátit katastrofu v PR vítězství. Kvůli výpadku dodávek kuřecího masa musel řetězec ve Velké Británii dočasně uzavřít 900 restaurací, čelil všeobecnému pobouření a dokonce i několika telefonátům na polici (ano lidem je někdy těžké porozumět). Ve spolupráci s londýnskou agenturou Mother se KFC s krizí popasovalo humorně přisprostlým přiznáním vlastního pochybení. Stačilo si pohrát s vlastním logem. KFC si přitom dalo záležet na tom, aby reklama byla dostatečně zřetelná a okamžitě rozpoznatelná. Nesla přitom naprosto jednoduché poselství, že to KFC prostě „podělalo“ (FCKed up), tím prolomila ledy, aniž by to zavánělo sebelístostí. Ve chvíli, kdy by se mnoho jiných firem uchýlilo k plytkým korporátním řečem, dalo KFC šanci kreativitě. A vyznělo to oboustranně upřímně. Reklama dosáhla přes miliardu zobrazení, ačkoliv vyšla jen ve dvou novinách.


Stabilo Boss / Zvýrazněné ženy


Všechny dobré reklamy vypráví nějaký příběh, ale Zvýrazněné ženy od Stabilo Boss jsou skvělé v tom, že mají samy o sobě vlastní malý příběh. Printová kampaň s historickými snímky, na nichž byly svítivým inkoustem zvýrazněné přehlížené ženy, se v Německu v dubnu, kdy vyšla, nesetkala s valným ohlasem. Ale potom, co vyhrála Zlatého a Stříbrného Lva v Cannes a dostala se na Twitter, našla si své publikum a během několika málo dní nasbírala 10 milionů zobrazení. Díky tomu byla v Německu ještě během léta prodloužena. Obdiv, i když, opožděný, je na místě. Agentura DDB Düsseldorf, která kampaň vytvořila, dokázala dvě věci. Mluvit o problematice genderové nerovnosti bez toho, aby vyzněla povrchně a k tomu neoddělitelně propojit hlavní myšlenku s produktem Stabilo Boss'. Opravdová reklamní pohádka.


Godiva / Svoboda obdarování


Místo toho, aby značka čokolády propagovala v Japonsku svou čokoládu jako ideální valentýnský dárek, vyzvala Godiva k ukončení národního zvyku, kdy ženy dávají svým mužským kolegům bonboniéry. Reklamu vytvořily agentury Mori z Tokia a Stink Studios z New Yorku a otiskly ji přední japonské finanční noviny. Prosila vrcholové manažery, aby omluvili své kolegyně, pokud jim nekoupí čokoládu, protože mnohé z nich to považují za nepříjemnou povinnost. Jít proti proudu se značce vyplatilo. Vzbudila silné pozitivní PR ohlasy doma i v zahraničí. Ještě důležitější ale možná je, že v kampani ukázala porozumění vůči vystresovaným ženám a díky tomu si se spotřebiteli vytvořila emoční vazby, které předčí výtečnou čokoládu.


Nike / Londýňan se nedá


Kampaň Londýňan se nedá od společnosti Nike oslavuje mladé lidi žijící v britském hlavním městě a jejich zájem o sport. Kromě toho také nově definuje reklamní casting. Spot vytvořili ve Wieden+Kennedy London a účinkuje v něm 258 mladých londýňanů po boku oficiálních ambasadorů Nike a lokálních celebrit jako je například rapper Skepta, olympijská atletka Dina Asher-Smith a fotbalista Harry Kane. S takovou spoustou herců mohl vzniknout pěkný chaos. Nakonec to ale vyšlo lépe, než jen jako slepenec jednotlivých částí, je to jednoznačně zábavná podívaná. Mladé hvězdy z filmu byly klíčovou součástí distribuční strategie. Každý z nich obdržel svou vlastní, samostatnou část, aby ji sdílel na svých sociálních kanálech a označil dalšího, kdo ve spotu následuje. Úzké zaměření spotu na město není jen výborný kreativní nápad, cílení na metropolitní lokalitu jako je Londýn je spolehlivá obchodní strategie. Díky ní se vytvoří vlivné komunity, které milují značku Nike a jsou ochotné své zapálení dále šířit.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout