Vytvořili jsme seznam, hned několikrát jsme ho pro jistotu zkontrolovali a teď vám přinášíme nejlepší reklamní kampaně roku
Za celý rok zhlédneme v redakci Contagious desítky tisíc reklamních kampaní. U některých se zasmějeme, u některých uroníme slzu a pár z nich nás přivede k myšlence, že bychom to s tím komunismem ještě měli prubnout. Ale jen malé procento těchto kampaní se dostane do našeho výběru, učiněné pokladnice těch nejpůsobivějších a nejpoučnějších příkladů komerční kreativity.
Teď máte představu, co znamená, dostat se na náš seznam 25 nejnakažlivějších reklamních kampaní roku 2018. Z těch desetitisíců reklam, které sledujeme a hodnotíme, vám zde předkládáme ty, o kterých jsme usoudili, že svým novátorstvím, efektivitou a kreativitou předčí všechny ostatní. Představíme vám je zde během příštích pěti týdnů v čistě náhodném pořadí v sérii pěti bloků. Nebude u toho žádné slavnostní předávání cen, žádný komik, který si za takový večer vydělá to, co my za rok, nebudou se předávat fláky kovu, prostě vám dáme seznam. Tady je jeho první část.
h. Každá členka týmu se mohla věnovat jinému sportu nebo cvičení. Důležité bylo, aby si v aplikaci vedla záznamy, které měřily úsilí celé skupinky. Součástí výzvy Juntas Imparables (Spolu nejsme k zastavení) byly chatové skupinky na WhatsApp pro každý tým, která členky propojila se zástupcem společnosti Nike a ten je po celou dobu trénoval. Skupinka, která zaznamenala během šesti týdnů nejvíce údajů, vyhrála roční sponzoring od Nike. Kampaň vyhecovala příznivce Nike k tomu, aby verbovali nové uživatele aplikace i zákazníky. Značce stačilo namotivovat jediného fanouška k tomu, aby se přihlásil do výzvy, a pak už mu sami sehnali tři přátele do týmu. Společnost se rovněž spojila s agenturou Wieden & Kennedy v Portlandu a natočila film, který kampaň zpropagoval. Takže jo, tohle má náš hlas.
Předplatitelé Contagious I/O si mohou přečíst náš rozhovor s DDB North America, tady.
Předplatitelé Contagious I/O si mohou přečíst rozhovor se Saatchi & Saatchi, zde.
Předplatitelé Contagious I/O subscribers si mohou přečíst celý rozhovor s BETC Paris, zde.
Tyto printy jsou prostě úchvatné. Společnost KFC nahradila ve spolupráci s agenturou Ogilvy Hong Kong ohňové výbuchy svými pálivými kuřecími křídky a výsledek mluví sám za sebe. Reklama vyšla nejen v tištěných časopisech. Objevila se i na zdech a na papírových podložkách v hongkongských pobočkách řetězce KFC a dodala tak více života a energie do často pochmurných fast-foodových jídelen. V našem časopisu málokdy píšeme o kreativitě v tisku a když už, tak jedině z pohledu marketingové strategie. KFC se podařilo udržet značku v centru pozornosti a do posledního puntíku se řídilo návodem z knihy Jak se budují značky. Není pochyb, že jde o reklamu na KFC. Právě o tom mluvila před několika lety v rozhovoru pro Contagious Jenni Romaniuková, spoluautorka knihy Jak se budují značky, jako o podmínce, přes kterou nejede vlak. „Když jde o značku, marketér má za úkol zajistit, aby nebylo pochyb o tom, koho reklama propaguje,“ řekla. „Jakmile se příjemce musí doptávat, máme tu problém.” A tady problém opravdu nemáme.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz