News & Views

Netflix chystá zavedení reklam v době pomalého růstu /

CEO Netflixu říká, že je otevřený zavedení reklamy na svou streamingovou platformu po první ztrátě odběratelů za deset let

Dříve nebo později se všichni podvolí. Po letech odmítání a odklánění konverzace jinam jeden ze CEO Netflixu v podstatě potvrdil, že se na své streamingové platformě chystá zavést reklamy. 

V rozhovoru o hospodářských výsledcích společnosti analytik Dough Anmuth z JP Morgan Hastings uvedl, že Netflix zvažuje zavedení levnějšího odběratelského plánu podpořeného reklamami.

„Ti, kteří Netflix sledují vědí, že jsem byl proti složitostem reklamy a velkým fanouškem jednoduchosti odebírání,“ řekl Hastings. „Ale ač jsem fanouškem tohoto modelu, jsem také fanouškem volby spotřebitele a umožnění spotřebitelům, kteří by chtěli nižší cenu a jsou otevření reklamě, získat to, co si přejí, dává velký smysl.“ 

„Takže jde o něco, na co se nyní díváme a co se budeme snažit během následujícího roku nebo dvou vyřešit. Ale vnímám nás jako poměrně otevřené k nabídnutí nižších cen s reklamami jako možnosti pro spotřebitele.“ 

Reedovo prohlášení se silně liší od toho, které učinil před pouhými dvěma lety, když během výdělkového hovoru společnosti pro celý rok 2019 řekl, že chce aby Netflix byl „bezpečným útočištěm kde můžete objevovat, nacházet podněty, bavit se a užívat si, a vyhnout se veškeré kontroverzi kolem vykořisťování uživatelů prostřednictvím reklamy.“  

V březnu přišel náznak toho, že se postoj společnosti mění, když CFO Netflixu Spencer Neuman na konferenci Morgan Stanley uvedl, že zatímco Netflix neměl plány k zavedení reklam, nevyznával ani „náboženství proti reklamě“ a „nikdy neříkejte nikdy“. 

Změna strategie přichází po náročném prvním kvartálu, během něhož společnost poprvé od roku 2011 ztratila odběratele, což vedlo k poklesnutí ceny jejích akcií o více než 20 %. 

Netflix za první čtvrtletí letošního roku očekával příbytek 2,5 milionu nových odběratelů, ale po přerušení zhruba 700 tisíc účtů v Rusku v reakci na invazi Ukrajiny celkový počet odběratelů klesl o 200 tisíc – z 221,84 milionů v za poslední čtvrtletí roku 2021 na 221,64 milionů. Společnost zároveň očekává další pokles počtu odběratelů o další dva miliony ve druhém kvartálu roku, pokud „současné trendy setrvají“. 

Netflix ze svého slabého výkonu viní řadu faktorů včetně zvýšené konkurence a stoupající inflace, rovněž jako počet odběratelů, kteří sdílí své účty s dalšími domácnostmi. Odhaduje, že téměř 100 milionů domácností má přístup k Netflixu bez placení, což přispívá k vysoké penetraci a zpomalení růstu. 

Hastings řekl, že plány Netflixu k zavedení reklam nebyly rozvinuté, ale naznačil, že společnost nemá v úmyslu vybudovat svou vlastní technologickou nebo exchange platformu.

„Online reklamní trh pokročil a teď nemusíte zahrnovat všechny informace o lidech, které byly dříve nutné,“ řekl Hastings. „Takže můžeme být přímo publikovat a nechat ostatní lidi dělat speciální výběr reklam a integrovat všechna data o lidech, abychom mohli zůstat mimo to a být skutečně soustředění na naše členy, vytvářet pro ně skvělou zákaznickou zkušenost, a znovu, být prvotřídním způsobem monetizováni řadou různých společností, které tyto služby nabízí.“ 

Tak jako tak, tato zpráva bude pravděpodobně vodou na mlýn značek, které musely roky kapitalizovat na popularitě seriálů Netflixu prostřednictvím produkt placementu, spoluprací mimo platformu nebo guerillových kampaní, jako byla tato od Duolinga odkazující se na Emily in Paris. Bolest Netflixu bude marketérův zisk.

  Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout