News & Views

Netflix India analyzuje používání Spotify a Twitteru jako základ doporučování pořadů /

Díky navázání spolupráce streamingové služby s Twitterem, Spotify a Swiggy k doporučení obsahu na základě toho, jak uživatelé dané platformy využívají stoupl počet stažení aplikace Netflixu o 7 % 

Výzva / Loni, v době, kdy byly miliony Indů zavřené doma a neměli v televizi nic nového, na co by se mohli dívat, chtěl Netflix předvést svou nabídku a zvýšit počet stažení své aplikace.

Řešení / Raději než novinky se Netflix rozhodl doporučovat a filmy a seriály vhodné pro konkrétní náladu diváků. Ve spolupráci s Wavemaker India Bangalore se platforma spojila se Spotify, Twitterem a aplikací pro rozvoz jídla Swiggy, aby mohla předplatitelům poskytnout doporučení na základě toho, co uživatelé zrovna poslouchali, jaké emoji používali ve svých tweetech nebo jaké si objednávali jídlo. 

Kampaň Netflix MatchMaker spárovala svůj obsah s typem jídla dostupným k rozvozu na Swiggy a vytvořila k daným filmům a pořadům „Weekend binge menu“ včetně položek jako „burgery k blockblusterům“ nebo nápoje vhodné pro přestávky ve sledování. Například objednávku česnekového butter chicken provázelo doporučení na sledování indické komedie Ginny Weds Sunny.

Prostřednictvím API integrace se Spotify získávali lidé na Netflixu doporučení podle toho, co zrovna v aplikaci poslouchali. Na Twitteru zase požádal Netflix uživatele o sdílení emoji s označením @NetflixIndia a používání hashtagu #NetflixMatchMaker. Značka následně přiřadila ke svým pořadům přes 862 emoji a každý tweet tak získal své doporučení.

Výsledky / Počet stažení aplikace Netflix stoupl o 7 % a počet aktivních uživatelů za měsíc stoupl na trojnásobek běžné hodnoty. Množství vyhledávání klíčových slov souvisejících s Netflixem se zdvojnásobilo. A kampaň nasbírala 413 milionů impresí, 4,1 milionu prvků engagementu a 2,3 milionů kliků. Netflix poskytl 85 tisíc doporučení na Twitteru, získal 500 tisíc zhlédnutí na Swiggy a 200 tisícové publikum na Spotify. Zmínky na sociálních sítích byly navíc z 99 % pozitivní.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight /

Saturace streamování / Během pěti let od prvního spuštění v Indii Netflix významně rozšířil tamní působení. Mimo jiné k tomu přispěly loňské lockdowny zavedené v důsledku globální koronavirové krize: podle analytické a konzultační společnosti Omdia stouply zisky za online video předplatné v Indii v roce 2020 o 142 % „zejména díky světové pandemii“ a zisky za odběr videí stouply z 265 milionů dolarů v roce 2019 na 639 milionů dolarů na konci roku 2020, kdy 78 % celkových zisků trhu online video předplatného shrábly Disney+, Hotstar a Netflix. Tváří v tvář silné konkurenci v podobě Disney+, Hotstar, Apple TV+ a místních hráčů jako jsou MX Player, ZEE5 a ALTBalaji musí Netflix spotřebitele oslovovat jinak a na nečekaných místech. Spoluprací se Swiggy a Spotify pro lepší možnosti doporučení obsahu podle aktuální nálady diváků našel Netflix jedinečný způsob, jak konvertovat čas strávený na jiných platformách na čas strávený na Netflixu.  Příležitost ke konzumaci / Spotify je kreativním využíváním dat proslulé (podívejte se na náš rozhovor z rubriky Insight & Strategy s týmem, který stál za kampaní „Thanks 2016. It’s been weird“, abyste si vytvořili představu o poslechových návycích uživatelů a poskytování sofistikovaných doporučení.) Využitím tohoto prvku Netflix staví na existujícím vzorci chování uživatelů Spotify a vytváří vazbu mezi jejich oblíbenou hudbou a vlastní širokou nabídkou vizuálního obsahu, kterou cílová skupina dříve možná neregistrovala. Nejvíce tu ale vyniká partnerství se Swiggy, které využívá silné spojení mezi jídlem a sledováním. „Binge watching (sledování všech dílů série najednou) se pro spoustu lidí stalo oblíbeným způsobem konzumace audiovizuální tvorby,“ uvádí NPR. „Nicméně seriálové maratony nemění pouze to, jak sledujeme, ale také to, jak jíme.“ A zatímco příležitosti pro bezduché uzobávání nejsou dobré pro naše zdraví, Netflix může být stejnou příležitostí pro konzumaci jídla i ke konzumaci televizního a filmového obsahu, což je pro značku skvělá a hodnotná příležitost. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout