News & Views

Newman’s Own propůjčuje tvář svého zakladatele výměnou za charitu  /

Potravinářská společnost nabízí podobiznu svého slavného zakladatele jiným značkám, aby ji použily na svých výrobcích, za podmínky, že veškerý zisk půjde na charitu

Americká potravinářská společnost Newman's Own, kterou založil legendární herec Paul Newman, už čtyři dekády věnuje 100 % ze zisku na pomoc dětem, které se potýkají s nepříznivými podmínkami, jako je nedostatek potravin nebo chronické zdravotní potíže.

V roce 2022 Newman’s Own spustila novou platformu s názvem Radically Good, jejímž úkolem je představit hodnoty značky nové generaci. První „radikálně dobrý“ počin je výzva k tomu, aby i ostatní značky používaly na svých produktech jméno, podobiznu a image držitele Oscara Paula Newmana. Pod podmínkou, že 100 % zisku z prodeje takto obrandovaných výrobků věnují nadaci Newman's Own Foundation.

Nadace naplňuje závazek Newman's Own a peníze získané z prodeje výrobků společnosti přerozděluje na podporu dětí, jejich rodin a komunit. Přes 600 milionů dolarů bylo věnováno tisícům organizací, které pomáhají milionům lidí v USA a po celém světě.

Losangeleská agentura Activista vytvořila prozatím nejrozsáhlejší kampaň ze všech reklamních aktivit společnosti. Mimo jiné zahrnuje i refresh značky Newman's Own – nové logo i packaging. V tiskové zprávě stojí: Kampaň Newman's Deal je opřená o přesvědčení, že konat dobro samo o sobě už nestačí, že svět potřebuje „radikální dobro“.

Spolu s kampaní vznikl minutový reklamní spot a OOH promo na Times Square v New Yorku. „Osobnost Paula Newmana už 40 let symbolizuje radikálně dobrou filantropii,“ uvedla Nicole Malcolm-Manyara, CMO Newman's Own. „Jsme nadšení, že můžeme prostřednictvím Newman's Deal nabídnout světu víc Paula Newmana a vyzýváme další značky, aby víc rozdávaly... stejně jako Paul Newman, když se rozhodl umístit svou tvář na láhev salátového dresinku. Nabídka na využití podobizny Paula Newmana je časově omezená. A jde o dokonalý způsob, jak oslavit jeho inspirativní dědictví.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Win-win / Když se značka přihlásí k účasti na iniciativě Newman's Own, znamená to vítězství pro obě strany. Značka, které se zúčastní, si mohou ukrojit kus PR koláče dané iniciativy a využít dobře známou tvář Paula Newmana k propagaci některého ze svých výrobků. Newman's Own zase získává příležitost na vytěsnění potenciálního konkurenta. Skutečný vítěz je však nadace Newman's Own Foundation a její beneficienti, kteří profitují vždy, když nějaká značka zúčastní „radikálně dobrého“ činu nebo když Newman's Own prodá nějaký výrobek. Kampaň Newman's Own je také celkem důmyslný způsob, jak propagovat refresh značky i nový packaging. Ačkoli Paul Newman v roce 2008 zemřel, jeho odkaz je stále živý prostřednictvím nadace a značky, která zachovává jeho ikonickou podobu. Fanoušci nové generace / Mladší publikum herce z filmu Barva peněz nemusí znát tak dobře jako představitelé starších generací. Newman's Own se proto nemůže spoléhat jen na to, že se hvězda objeví na obalu jakéhokoliv produktu, ale musí najít způsob, jak relevanci a zájem zvýšit. Nicméně, zrovna v listopadu vyšel nový dokumentární film o Newmanově životě, kampaň proto byla dokonale načasovaná a začala v době, kdy došlo k přirozenému obnovení zájmu o legendu stříbrného plátna (někteří ji objevili vůbec poprvé). Existují případy, kdy použití tváře slavné osobnosti k propagaci výrobků není vůbec přitažlivé. Například používání deepfakes celebrit představuje etický problém. V daném případě, kdy jde 100 % zisku na Newmanovu nadaci, je použití jeho tváře a podobizny zcela oprávněné. Značky by si ale měly vždy zjistit, zda je nezbytně nutné používat tvář celebrit k propagaci značky nebo produktu, a pokud ano, proč je zrovna ta konkrétní osoba pro značku vhodná.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout