Nike prodává ve vybraných obchodech v USA vrácené boty, usiluje tím o cirkulárnější ekonomiku
Nike v USA opravuje a následně znovu prodává vrácenou obuv v rámci snahy o větší udržitelnost.
Boty, které zákazníci vrací během šedesáti dnů od nákupu, jsou zapojeny do programu Nike Refurbished.
Každý pár vrácených bot pracovníci ručně prohlédnou a opraví. Následně boty ohodnotí buď „jako nové“, „mírně nošené“ nebo „povrchové vady“. Hodnocení pak určuje jejich cenu při zpětném prodeji.
Zákazníci, kteří si takové boty pořídí, mají stejně jako ti, kteří si koupí nový pár, právo na vrácení do šedesáti dnů.
Nike uvádí, že vrácené boty budou zpočátku k dispozici pouze v patnácti obchodech v USA a dodává, že iniciativu plánuje dále rozšiřovat.
Nová iniciativa je součástí širšího programu Nike jménem „Move To Zero“, která vznikla v roce 2019 s cílem omezit odpad a její uhlíkovou stopu značky.
Producenti i prodejci ale zároveň nejspíš hledají řešení zvýšeného počtu vratek v době rostoucí popularity online nákupů.
Podle CEO Happy Returns Davida Sobieho (CNBC, 2019) se vrací mezi 15 a 40 % online nákupů v porovnání s pouhými 5-10 % nákupů v kamenných obchodech.
Nike Refurbished zároveň dává značce možnost opětovný prodej svých bot kontrolovat. Od roku 2011 se Nike snaží vyřadit zprostředkovatele a komunikovat s lidmi přímo. Mezi lety 2011 a 2020 vzrostl zisk z přímého prodeje z 16 % na 35 % příjmů značky.
Během tohoto období se zároveň s nástupem mladších generací, které podle všeho odhodily jakékoliv negativní vnímání již nošené módy, výrazně zvýšil zájem o oblečení z druhé ruky. Hodnota přední platformy ThredUp sloužící k přeprodávání oblečení z druhé ruky byla minulý měsíc po jejím vstupu na veřejnou burzu stanovena na 1,3 miliard dolarů.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz