News & Views

Nová reklama Apple propaguje produkty přístupné osobám se zdravotním postižením /

Spot od Apple ukazuje umělce a sportovce se zdravotním postižením, kteří používají produkty značky

Těsně před Mezinárodním dnem osob se zdravotním postižením (IDPWD), který připadá na 3. prosince, představil Apple krátký film. Ukázal v něm hendikepované, jak v běžném životě používají jeho produkty přístupné právě osobám se zdravotním postižením.

Reklamu The Greatest vytvořil interní tým Apple, režíroval ji Kim Gehrig a produkci si vzala na starost agentura Somesuch. Ve filmu vidíme hudebníky, umělce, sportovce ale i rodiče se zdravotním postižením. Používají různé softwarové funkce Apple jako například detekce dveří, rozpoznávání zvuku nebo hlasové ovládání k řízení aut, identifikací oblečení nebo pořizování selfie.

V souladu s tématem letošního ročníku IDPWD – inovace a transformační řešení pro rozvoj podporující začlenění – hrají ve spotu stěžejní roli technologie. Reklamu doprovází píseň I Am the Greatest v podání Marliya Choir (skupina australských domorodých zpěvaček), jejíž text vychází z citátů Muhammada Aliho (“I am the greatest / I said that even before I knew I was”).

Reklama je dlouhá 2 minuty a 21 sekund. Ke zhlédnutí je dostupná na YouTube, obsahuje skryté titulky pro neslyšící a nedoslýchavé a zvukový popis pro nevidomé a slabozraké.

Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

 

Contagious Insight 

Na zastoupení záleží / Podle údajů výzkumné agentury Nielsen Ad Intel, která v únoru 2021 zkoumala téměř 450 tisíc reklam v živém vysílání a na kabelové televizi, je 26 % Američanů se zdravotním postižením vidět pouze v 1 % televizních reklam v hlavním vysílacím čase. Podobně je tomu ve Velké Británii, kde se podle průzkumu televizní stanice Channel 4 objevují osoby se zdravotním postižením pouze ve 4 % televizních reklam a jejich podíl v hlavních rolích klesá na 1 %, přestože zdravotně postižení tvoří 22 % britské populace. Nová reklama, v níž Apple představuje své inkluzivní nástroje, se objevují skuteční lidé, kteří žijí plnohodnotný a zábavný život. Pomáhají jim v tom například technologie pro detekci dveří, smyslová upozornění a funkce rozpoznávání zvuku. Najít herce z řad zdravotně postižených lidí, kteří by podobné nástroje představili, není žádná věda, tón propagace už je jiná. Reklama tyto technologie vykresluje nejen jako praktické a bezpečné, ale i jako obohacující a přinášející radost. To je plně v souladu s předchozími kampaněmi Apple, které značku představují jako zábavnou a cool. „Když vytváříte produkty pro postižené, vytváříte je skutečně pro všechny,“ říká KR Liu, vedoucí oddělení přístupnosti společnosti Google. Pro všechny / Jak jsme se dozvěděli z Google Brand Spotlight, Google před pěti lety prozkoumal svou knihovnu kreativních prací. Zjistilo se, že lidé se zdravotním postižením jsou v ní zastoupení méně než 1 %. „Nyní, díky práci, kterou jsme vykonali, a příručce, kterou jsme vytvořili, je zastoupení zdravotně postižených v naší práci více než 5%,“ říká Liu. „Na světě je komunita čítající víc než miliardu lidí se zdravotním postižením. Nechcete je nechat stranou.“ Google shromáždil své poznatky a zásady inkluzivního marketingu v příručce All In. Díky práci, jako je A Coda Story, která byla představena na předávání Oscarů v roce 2021 a propaguje technologii Google Live Caption na Google Meet (videokonferenční platforma Google), Google demonstruje své produkty pro přístupnost před masovým publikem, zvyšuje reprezentaci a staví se do pozice technologické značky pro všechny. Podobně i tato reklama ukazuje Apple a jeho technologie, jak pomáhají v životě lidem s postižením. Znamená to, že Apple je značka pro všechny, nejen pro vybrané.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout