Soutěž, kterou zorganizoval zakladatel Brxnd Noah Brier, ukázala, že reklamy vytvořené pomocí AI jsou téměř nerozeznatelné od těch, které vytvořily studentské týmy
Skupina zkušených marketingových profesionálů se v soutěži nazvané první „Turingův test reklamy“ se snažila rozlišit, které reklamy vytvořili studenti a které generovala AI. Sestava 16 odborníků z oblasti značek a reklamy, mezi které patřili globální kreativní ředitel R/GA Tiffany Rolfe a CCO skupiny Brandtech Mark D'Arcy, zkoumala deset reklamních billboardů. Všechny vznikly na základě stejného zadání pro fiktivní energetický nápoj. Sedm reklam vytvořily kreativní týmy ze škol reklamy a tři reklamy vytvořili odborníci z praxe s využitím nástroje AI.
Porota dokázala s přesností určit původ vzniku reklamy pouze na 57 %, což je jen o málo lepší než hádání. Celou soutěž organizoval Noah Brier, který v roce 2022 založil organizaci Brxnd (vyslovováno 'brand'), aby prozkoumal průsečík mezi AI a marketingem. Výsledky oznámil na první Brxnd Conference v New Yorku 16. května.
Brier zároveň požádal 300 účastníků konference, aby absolvovali „Turingův test reklamy“. Rozdíl mezi lidskou a strojovou kreativitou dokázali najít pouze s přesností 53 %. Když jsme se Contagious Briera zeptala, zda ho výsledky překvapily, řekl: „Upřímně řečeno, neměl jsem žádná očekávání. Když jsme v prosinci začali shánět týmy, byla technologie dostupná k řešení těchto problémů úplně odlišná než ta, kterou jsme využívali v dubnu.“
Kromě toho, že je přihlásil do Turingova testu, předal Brier reklamy vytvořené pro soutěž společnosti System1, která měří emocionální reakce lidí na reklamy a posuzuje jejich účinnost. AI-reklamy dosáhly v Turingově testu podle systému hodnocení System1 průměrného hodnocení 1,83, což je jen trochu méně než skóre průměrné tiskové reklamy v USA, které činí 1,9. Týmy, které použily umělou inteligenci, mohly pracovat s větším množstvím AI systémů pro tvorbu reklam. Měli ale zákaz jakkoliv upravovat nebo jinak měnit výstupy generované stroji (ačkoli Brier neměl způsob, jak dodržování těchto pravidel zajistit).
Jeden tým v Turingově testu reklam diskvalifikovali, protože od začátku přiznal, že AI k vytvoření materiálů pro reklamu sice využil, ale poté ji sestavil sám. Nicméně Brier tuto reklamu předal společnosti System1 k posouzení a nakonec získala nejvyšší hodnocení ze všech reklam – lidských i strojových – čili 2,8. S touto reklamou ale při výše zmíněném průměrném skóre od System1 nepočítali.
Soutěž pojmenovali podle Turingova testu, který navrhl matematik a počítačový vědec Alan Turing v článku z roku 1950 jako způsob hodnocení strojové inteligence pomocí hry, tří hráčů, v níž člověk klade otázky počítači a dalšímu člověku a poté se snaží určit, které odpovědi jsou lidské a které nabídl počítač pouze na základě psaných odpovědí.
Brier Turingův test reklam pro Contagious popsal jako „zábavný“ a „zajímavý“ experiment, byl ale opatrný při uznání jeho omezení.
Jedno z nich podle něj spočívalo v tom, že na AI-reklamách pracovali letití profesionálové se zkušenostmi v tvorbě kampaní. Brier Contagious řekl, že si nemyslí, že by AI nahradilo lidskou kreativitu, ale popsal ji jako „nejúžasnější kreativní zrychlovač“, který kdy zažil.
Brxnd prý založil, aby přispěl k posunutí diskuse o AI a marketingu dál. Na otázku, zda byl stejně nadšený vlivem technologie blockchainu a metaverse na reklamu a kreativitu, Brier odpověděl: „Upřímně řečeno, stále jsem trochu zmatený z toho, co metaverse vlastně je. Myslel jsem, že blockchain je zajímavý, ale nikdy jsem nemohl pochopit, jaké jsou případy jeho použití. Často jsem se hádal s lidmi, zda popisují jen databázi nebo ne.“
Brier už dříve spoluzaložil platformu pro obsahový marketing Percolate, která získala financování ve výši 106,5 milionu dolarů, než byla v roce 2019 převzata platformou pro prodej od společnosti Seismic.
Pokud si přejete absolvovat Turingův test reklamy, můžete to udělat zde.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz