News & Views

Odkopnutý sponzor vytvořil drzou rozchodovou kampaň /

Australský prodejce autodílů Supercheap Auto vytvořil vtipné rozchodové reklamy po ztrátě sponzoringu závodu Bathurst 1000

Supercars Australia ukončila v roce 2020 spolupráci s dlouhodobým sponzorem automobilových závodů Bathurst 1000, australským prodejcem autodílů a doplňků Supercheap Auto (SCA). Supercars nahradila SCA, který měl právní potvrzení na sponsorship na celých šestnáct let, jiným prodejcem automobilových doplňků jménem Repco.

Ve stejném roce najal SCA agenturu The Monkeys (součást Accenture Interactive), která spustila kampaň reagující na „rozchod“. V sérii parodických tiskových konferencí prošel PR zástupce SCA Nathan Murray různými stádii rozchodu (zlomené srdce, omluvy, vyjednávání), vyznal lásku značky k Bathurst 1000 a slíbil, že za eventem bude stát děj se co děj. 

Minulý prosinec The Monkeys s SCA navázali jiným, drzým sponzoringem: 1000 Bathursts. Tentokrát kampaň sleduje Nathana v australském městě Bathurst, kde představuje „nové sponsorshipy“ včetně Supercheap Auto Sekačky a Vytápění, Pekařství Supercheap Auto nebo Subercheap Auto Bathurst nohejbalový tým pro děti do třinácti let. Bathurst SCA uvedl, že kromě těchto sponzorství, veškeré úspořené finance za oficiální sponzoring závodu věnuje členům Club Plus. 

Kampaň běžela v před závodem a během mediálního pokrytí závodu (od 30. listopadu do 5. prosince 2021) v televizi, na sociálních sítích, online a v prodejních místech napříč Austrálií a Novým Zélandem. „Říká se, že pokud milujete, musíte umět nechat jít,“ řekl v tiskové zprávě Ant Keogh, kreativní ředitel The Monkeys, Melbourne. „My jsme se místo toho řídili principem, že pokud je milujete, udělejte reklamní kampaň.“

Benjamin Ward, generální ředitel Supercheap Auto, dodal, „Neexistuje větší fanoušek Bathurst 1000 než Supercheap Auto. Byli jsme součástí Bathurstu posledních šestnáct let a dávalo nám smysl, abychom v dalším kroku na naší cestě poděkovali lidem, kteří po celou tu dobu stáli pří nás.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Síla outsidera / Viděli jsme mnoho příkladů značek obcházejících sponzorské poplatky nebo omezení (například kampaň Hidden Fridges od Amstel, Foamy Haircut od Brahma nebo kampaň Tagwords od Budweiser). Nicméně guerillový sponzoring od SCA staví na šestnáctiletém spojení s událostí Supercars. Raději než by se k závodu závodu otočil zády a po ukončení sponzorství ztratil dlouhodobý vztah s fanoušky, našli SCA  způsob, jak vyjádřit podporu na dálku a udržet vřelé vztahy při životě. Kreativní stránka s Nathanem ve městě Bathurst ukazuje drzost kampaně a hezky navazuje na tiskové konference z roku 2020. Outsiderům fandí úplně všichni. Veřejným oplakáváním svého „rozchodu“ s Bathurst 1000 se SCA staví do pozice milé australské značky, která odkopli, aby ji nahradil bohatší zámořský konkurent.  Ti dobří / Rozhodnutí využít rozpočet na sponzoring k podpoře místních podnikatelů v návaznosti na tento motiv dává důraz na image SCA jako australské značky, které záleží především na fanoušcích závodu. Koncept připomíná iniciativu Borrow the All Blacks od ASB, kdy novozélandská banka věnovala svůj sponsorship New Zealand Rugby malým podnikatelům. Reagovala tím na finanční obtíže způsobené Covidem-19. Stejně jako kampaň 1000 Bathursts byla i Borrow the All Blacks iniciativa s opravdu velkým vlivem představená prostřednictvím zábavné kampaně. Šlo o uvědomělé rozhodnutí ASB v době, kdy v komunikaci všude kolem vrcholila klišé související s Covidem-19. „Vědeli jsme, že nechceme publikovat žádné blbosti typu “všichni jsme v tom spolu,” kterých byla plná televize,“ řekl Hadleigh Sinclair, kreativní ředitel agentury značky WiTH Collective se sídlem v Aucklandu. „Chtěli jsme vytvořit něco na odlehčení atmosféry a zároveň lidem významným způsobem pomoci.“ 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout