News & Views

Operátor využil Waze k varování řidičů před přepadeními /

Jihoafrický operátor Vodacom odvádí řidiče od míst přepadení s pomocí strategicky umístěných reklam na Waze

Podle Jihoafrické policejní služby (SAPS) dochází v Johannesburgu k jednomu z nejvyšších počtů případů přepadení aut v zemi. V březnu 2022 zakoupil jihoafrický operátor Vodacom stovky reklamních míst na populární navigační aplikaci Waze, aby varoval řidiče před řízením na pravděpodobně nebezpečných silnicích.

Kampaň Anti-Hijack Ads od VMLY&R Johannesburg využila kombinaci aktuálních a historických kriminálních dat k umístění informačních geo-lokalizovaných reklam. Varování o nadcházející nebezpečné zóně se v aplikaci objevilo, když řidiči stáli a systém jim jedním kliknutím nabídl bezpečnější alternativu. Místo a čas měly vliv na čas zobrazení reklam – větší množství se jich například objevovalo v noci, kdy stoupá pravděpodobnost výskytu trestných činů.

Kreativní ředitel VLMY&R Johannesburg Ryan McManus v tiskové zprávě uvedl: „V našich městech všichni žijeme a řídíme na nebezpečných ulicích a řekli jsme si, že je čas na chytré řešení. Přišli jsme s nápadem, který využívá data, technologii a sílu sítě Vodacom, aby lidem pomohl jezdit s pocitem většího bezpečí.”

Výsledky / Podle agentury se kampaň dostala k 360 tisícům řidičů, 200 řidičů denně navedla na jinou trasu a zdvojnásobila engagement reklam na Waze.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

Být štědrý / Kampaň skvěle ukazuje, jak může být značka pro své zákazníky nečekaně a velmi kreativně opravdu užitečná. S více než 30 tisíci případy přepadení za rok 2021 (alespoň jedno za hodinu) je snadné vidět, proč je bezpečnost pro řadu řidičů v Jihoafrické republice prioritou. Vodacom odhalil příležitost, kde mohl svou kapacitu využít k vyřešení problému, kterému jeho spotřebitelé čelili. Poskytl jim úlevu od zdroje úzkosti a projevil štědrost. Vodacom spotřebitelům ukázal, že je ochotný využít svou technickou expertízu k řešení jejich problémů.   Hamza Iftikhar z Ogilvy Pakistan tento bod zdůraznil v souvislosti s kampaní Naming The Invisible od Telenoru, která poskytla rodné listy dětem bez patřičné dokumentace. Řekl: „Proč by měl člověk chtít služby od Telenoru? Kvůli pozitivním dopadům, které vytváříme, nejen proto, že prodáváme data.” Navíc využitím dat netradičním způsobem mohla značka předvést své technické schopnosti, čímž demonstrovala svou nadřazenost jako poskytovatel dat nad konkurencí v oboru. Waze jede! / Waze má v Jihoafrické republice údajně 100 tisíc uživatelů denně a 800 tisíc uživatelů celkem. Takže logicky jde o dostatečně populární aplikaci a dává smysl v ní inzerovat. Avšak umístění reklamy v aplikaci sloužící k navigaci řidičů, může jít proti marketingové moudrosti: jak píše Richard Shotton ve knize The Choice Factory, umisťování reklam do prostor, kde se lidé nesoustředí (např. proto, že řídí), může snížit zapamatovatelnost sdělení. Nicméně Vodacom se této pasti vyhýbá tím, že poskytuje relevantní a do kontextu zapadající informace, které vyžadují řidičovu pozornost, aby mu pomohly co nejbezpečněji dojet do cíle. Síla Waze nezůstala ani u ostatních značek bez povšimnutí. Například kampaň od automobilky Nissana z roku 2021 zpřístupnila Waze pro Jihoafričany hovořící jazykem zulu. Aplikaci totiž obohatila o sérii zulu pokynů. Obě kampaně ukazují, jak mohou značky aplikaci využít a dopřát jejím uživatelům praktické služby a navíc dokázat svou kulturní zběhlost.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout